کد خبر: ۱۱۹۹۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
عراق و کویت هر یک دیگری را مسئول تیراندازی دیروز در منطقه مرزی میان دو کشور و زخمی شدن یکی از شهروندان عراقی دانستند.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، رسانه‌ها از تیراندازی دیروز در مرزهای عراق و کویت و زخمی شدن یک شهروند عراقی به دست نیروهای مرزی کویت خبر دادند.

«السومریة نیوز» به نقل از منابع آگاه در شورای محلی در منطقه «ام قصر» در بصره نوشت: یک شهروند عراقی با تیر سربازان کویتی زخمی شد و دلیل آن نیز، درگیری صورت گرفته بر سر اقدام کویت در لوله‌کشی در این منطقه مرزی و نقض حریم یک منطقه مسکونی عراق بوده است.

رئیس شورای محلی ام قصر گفت: شهروندان این منطقه تلاش کردند تا از اقدامات شرکتی که با دولت کویت برای اجرای این طرح و لوله‌گذاری آهنی که مرزهای میان عراق و کویت را مشخص خواهد کرد، قرارداد بسته، جلوگیری کنند.دخالت نیروهای مرزی کویت در این مسئله نیز به زخمی شدن یکی از شهروندان عراقی منجر شد که به بیمارستان انتقال یافت.

وی افزود: نیروهای کویتی تیرهای هوایی زیادی شلیک کردند تا معترضان عراقی را کنترل کنند. نیروهای مرزی عراق در منطقه «الرابعة» نیز بلافاصله خود را به محل اعتراض‌ها رساندند و با توسل به زور، شهروندان عراقی را متفرق کردند.

این در حالی است که رسانه‌های کویتی مدعی شده‌اند، طرف عراقی به سوی اعضای تیم کویتی ترسیم مرزها تیراندازی کرده است و برخی عراقی‌ها نیز به سوی کویتی‌ها سنگ پرتاب کرده‌اند.

«خالد جار الله» معاون وزیر خارجه کویت نیز گفت که کشورش یک یادداشت اعتراض به سازمان ملل ارائه کرده است و قرار است این اعتراض از طریق سفیر کویت به دولت عراق نیز ابلاغ شود تا نارضایتی کویت از اقدام برخی عراقی‌ها در منطقه مرزی مشترک میان دو کشور اعلام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها