کد خبر: ۱۱۹۸۷۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
کاخ «باکینگهام» با صدور بیانیه‌ای از ناتوانی ملکه برای شرکت در مراسم جشن سالگرد تأسیس سازمان کشورهای «مشترک‌المنافع بریتانیا» خبر داد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، کاخ سلطنتی انگلیس امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ملکه «الیزابت دوم» به دلیل کسالت امکان شرکت در مراسم سالگرد تأسیس سازمان کشورهای مشترک‌المنافع را ندارد.

ملکه 86 ساله انگلیس هفته قبل هم به دلیل مشکلات دستگاه گوارشی برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته به بیمارستان منتقل شد. ملکه انگلیس ریاست سازمان «کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا» را بر عهده دارد و باید طبق معمول در مراسم جشن تأسیس این سازمان شرکت می‌کرد.

سازمان «کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا» یک سازمان بین‌دولتی است که در سال 1926 پایه‌گذاری کرد. تمام 54 کشور عضو این سازمان به جز «رواندا» و «موزامبیک» از مستعمره‌های سابق امپراطوری بریتانیا هستند.

سی‌ان‌ان به نقل از منبعی در کاخ «باکینگهام» (کاخ سلطنتی) نوشته است با وجود ناتوانی شرکت ملکه در مراسم امروز، بیماری وی «چیز جدی نیست» و «دلیلی برای نگرانی وجود ندارد».

در بیانیه کاخ سلطنتی آمده است که ملکه امشب فقط در مراسم امضای حقوق برابر زنان و همجنسگرایان در کشورهای مشترک‌المنافع شرکت می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها