کد خبر: ۱۱۹۶۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد «سوزان رایس» که موفق نشد وزیر خارجه آمریکا شود، احتمالاً پایان سال جاری میلادی بعنوان مشاور امنیت ملی اوباما منصوب می‌شود.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، «سوزان رایس» نماینده آمریکا در سازمان ملل که پیشتر «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا وی را نامزد سمت وزیر خارجه این کشور کرده بود، هم‌اکنون احتمال می‌رود که به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا معرفی شود و در اواخر سال جاری میلادی جایگزین «تام دانیلون» شود.

بر اساس این گزارش، پیشتر اوباما «سوزان رایس» را بعنوان نامزد وزارت خارجه آمریکا معرفی کرده بود اما جمهوری‌خواهان با انتقاد از او اعلام کردند که نامزدی وی را بلوکه می‌کنند زیرا موضع رایس در خصوص حمله 11 سپتامبر 2012 به کنسولگری آمریکا در «بنغازی» لیبی را نپسندیده بودند.

رایس اعلام کرده بود که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی سازماندهی شده نبوده است و تنها اعتراض مردم لیبی به فیلم موهن به پیامبر اکرم (ص)، را نشان داده است.

واشنگتن پست به نقل از یکی از مقامات دولت اوباما که آشنا به افکار رئیس‌ جمهوری آمریکا است، گزارش کرد که سوزان رایس تا پایان سال جاری میلادی، در محفل کاخ سفید وارد خواهد شد.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد، گرچه سمت مشاور امنیت ملی اوباما در مقایسه با وزیر خارجه آمریکا، سمت پایین‌تری است اما در صورتیکه رایس وارد تیم امنیت ملی اوباما شود، همچنان تا حد زیادی در سیر افکار اوباما باقی خواهد ماند.

واشنگتن‌پست در پایان اعلام کرد که این مسئله احتمالاً پس از آنکه آمریکا ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را در ماه ژوئیه برعهده بگیرد، اعلام می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها