کد خبر: ۱۱۹۵۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
یکی از قضات متهم در پرونده‌ی کهریزک تاکید کرد که «سعید مرتضوی» به هیچ عنوان دستور بازداشت و اعزام متهمان به بازداشتگاه کهریزک را به او نداده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر حیدری‌فر در بدو ورود به مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برای شرکت در سومین جلسه دادگاه قضات کهریزک در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت که لایحه‌ای حدودا 30 صفحه‌ای را برای ارائه به دادگاه آماده کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما نیز در زمان اتفاقات بازداشتگاه کهریزک در مرخصی بوده‌اید؟ گفت: خیر. من از ابتدا تا انتهای کار در مسوولیتم بوده‌ام.

این قاضی متهم در پرونده کهریزک در پاسخ به این سوال که آیا از وضعیت رسیدگی به پرونده رضایت دارید یا خیر؟ گفت:‌ بله رضایت داریم. وضعیت خیلی خوبی است. قضات هم مطلع‌اند هم با سابقه و هم مسلط.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با صلاحیت قاضی و دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده گفت:‌ من فعلا راجع به این موضوع اظهارنظر نمی‌کنم.

حیدری‌فر تصریح کرد: نکته مهمی را که امروز هم راجع به آن در دادگاه صحبت خواهم کرد این است که آقای مرتضوی تحت هیچ عنوان دستور بازداشت و اعزام متهمان به کهریزک را به من نداده است و من براساس تصمیم قضایی خودم اقدام به این کار کرده‌ام.

وی صدور دستور تلفنی مبنی بر اعزام متهمان به بازداشتگاه کهریزک را نیز کذب محض دانست.

حیدری‌فر در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران که گفت «آیا شما خود را فدای آقای مرتضوی می‌کنید؟» گفت: خیر من قاضی بوده‌ام و تصمیم قضایی گرفته‌ام.

خبرنگار مجددا پرسید «صدور این دستور قبل از برگزاری دادگاه چه توجیهی داشته است؟» که وی پاسخ داد:‌ نیروی انتظامی متهم را به جرم مشهود دستگیر کرده و ما هم به عنوان قاضی تحقیق، تعقیب و تصمیم‌گیری درباره اتهام متهمان را بر عهده داشتیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
کمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
درود بر شرفش .
پاسخ
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
بله این بنده خداهم تقصیری ندارد به وظیفه اش عمل کرده ----پس این دادگاه برای چی برگزار میشه ؟؟!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها