کد خبر: ۱۱۹۱۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات اخیر هسته‌یی در آلماتی قزاقستان و اقدامات و اظهارات آمریکا و آژانس پس از مذاکرات گفت: بازیگری در شطرنج رسوای چماق و هویج رنگ باخته است و ایران اجازه زمان خریدن به ماجراجویی جدید آمریکا نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اقدامات تروریستی در پاکستان علیه شیعیان، گفت: اقدامات تروریستی علیه شیعیان پاکستان ملت ایران را داغدار کرد لذا واکنش مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه به این گونه اقدامات تفرقه‌افکنانه در پاکستان ارزشمند و به موقع بود و لازم است دولت پاکستان اقدامات عملی جهت جلوگیری از این فتنه اتخاذ نماید.

رئیس قوه مققنه خاطر نشان کرد: متاسفانه جریان تندرو و تفرقه‌افکنانه این فرقه در سایر کشورهای اسلامی چون عراق و سوریه نیز مسبوق به سابقه است و خلاف شعارهای ضد آمریکایی آنان آتش توطئه‌گری را در میان مسلمانان برافروخته‌اند که به خوبی ریشه‌های تکوینی استکباری آنان را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد:‌ مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن این اقدامات تروریستی از پارلمان و دولت پاکستان مصرا می‌خواهد که با عوامل آن برخورد جدی کرده و تمهیداتی بیندیشند که این گونه حوادث چهره کشور همسایه ما را مشوه ننماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اظهار داشت: تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسوولان اجرایی کشور در زمینه کنترل تورم و تمرکز و رسیدگی به معیشت مردم در سخنان ارزشمندشان برای نمایندگان مجلس خبرگان، ایجاب می‌کند مسوولان مربوطه در این زمینه برنامه کار روشنی ارائه کنند.

لاریجانی افزود: این امر خواسته اصلی ملت است ولازم است با همین استراتژی بودجه سال 92 مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌یی اخیردر قزاقستان اظهار کرد: در زمینه مسائل هسته‌یی باید توجه داشت که پس از مذاکرات اخیر در قزاقستان برخی اقدامات و اظهارات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایرین نه تنها درجهت کمک به مذاکرات نبود بلکه باید آن را نوعی سنگ اندازی در مسیر مذاکرات تلقی کرد.

وی ادامه داد: ایران بارها اعلام کرده که فناوری صلح‌آمیز هسته‌یی را در برنامه خود دارد و در چارچوب ان.پی.تی با آژانس همکاری خواهد کرد. اما ظاهرا غربی‌ها با بهانه‌گیری به دنبال سوءاستفاده از این موضع نجیبانه هستند.

لاریجانی خطاب به آژانس و کشورهای مذاکره کننده گفت: کاری نکنید که ایران به تجدیدنظر در این مسیر تعاملی وادار شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی رفتار آمریکا و 1+5 و آژانس را به دقت زیرنظر دارد و مذاکرات آتی هسته‌یی را آزمونی برای بررسی انتخابی دیگر می‌داند. لذا بازیگری در شطرنج رسوای چماق و هویج رنگ باخته است و ایران اجازه زمان خریدن برای ماجراجویی جدید به آمریکا نخواهد داد.

وی در پایان اظهار کرد: از خداوند برای همکار عزیزمان حجت‌السلام سید جلال یحیی‌زاده که در اثر بیماری در شرایط سختی قرار دارند شفای عاجل خواهانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین رحلت آیت‌الله موسوی لاری را به ملت و خانواده وی تسلیت گفت و افزود: ایشان عمر خویش را صرف ترویج معارف زلال اهل بیت نمود و آثار ارزشمندی را برای هدایت انسان‌ها به زبان‌های مختلف نشر داد. از خداوند متعال علو درجات برای آن عالم جلیل‌القدر مسئلت می‌نماییم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها