کد خبر: ۱۱۸۸۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
خطیب موقت نمازجمعه تهران این جمله که انسان به طور مطلق اشرف مخلوقات است را مردود دانست و تصریح کرد: انسان اگر عبد باشد اشرف مخلوقات است اما اگر عبد نباشد، پست‌تر از او در عالم هستی وجود ندارد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه اول نمازجمعه این هفته تهران به اهمیت تقوا اشاره کرد و اظهار داشت: تقوا انسان را از خطر شیطان حفظ می‌کند و به آدمی مصونیت می‌بخشد و او را بیمه می‌کند.

وی افزود: انسان‌ها باید در جامعه، معاشرت‌ها، فضای کسب و کار و مدیریت‌های خود تقوا را به کار گیرند و این تقواست که حافظ انسان در لغزش‌ها و جلوگیری از گناه است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: «ذکر‌الله» با تمام اهمیتی که دارد در قرآن همراه با واژه کثیر همراه می‌شود و این کلمه کثیر عنایت به این دارد که انسان باید همیشه و دائم به یاد خداوند باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه یاد خداوند شیطان را از انسان دور و او را بیمه می‌کند، تصریح کرد: در قرآن آمده که اگر انسان از یاد خدا غافل بماند، خداوند او را از یاد خود غافل می‌کند.

وی به بررسی این جمله که «خداوند انسان را از یاد خود غافل می‌کند» پرداخت و خاطرنشان کرد: انسان یک وجود ربطی است و حیات و سراسر وجود او متصل به خداوند است.

 

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: دانشمندان می‌گویند ذات انسان ربط است و تا وقتی که این ربط وجود دارد و انسان آن را حس کرده باشد عزیز و مصون است اما به محض فراموشی این ربط، دیگر مورد عزت نخواهد بود.

آیت‌‌الله موحدی کرمانی این جمله که انسان به طور مطلق اشرف مخلوقات است را مردود دانست و تصریح کرد: انسان اگر عبد باشد اشرف مخلوقات است اما اگر عبد نباشد، پست‌تر از او در عالم هستی وجود ندارد.

وی در همین رابطه به آیه‌ای از قرآن کریم اشاره و خاطر نشان کرد: در قرآن آمده که بدترین جنبنده‌ها روی زمین انسان‌هایی هستند که نه می‌شنوند نه سخن می‌گویند و نه فکر می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها