کد خبر: ۱۱۸۷۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
در اولين حضور قلعه نويي در تمرين پرسپوليس علي پروين خطاب به فنوني‌زاده گفت: «اين پسره که قد کوتاهي داره خيلي دريبل مي‌زنه و من او را نمي‌خواهم!»

شايد براي خيلي‌ها جالب باشد که چرا رابطه منصور پورحيدري و امير قلعه‌نويي خوب است و چرا آن‌ها معمولا با هم دچار مشکل و اختلاف نمي‌شوند‌ و حتي در مقاطع مختلف زماني از يکديگر حمايت مي‌کنند؟ همين چند روز قبل بود که پورحيدري در اوج مشکلات مالي استقلال گفت: «اين مشکلات مالي فشارش روي قلعه‌نويي است و به او آسيب مي‌رساند.» مدير فني استقلال که امسال با حمايت امير مدير فني شد، در مقاطع ديگري هم از قلعه‌نويي حمايت کرده بود و در آن سو امير هم همواره به نيکي از پورحيدري ياد کرده، اما واقعا چرا رابطه طرفين تا اين حد خوب است؟


* قلعه‌نويي در تمرين پرسپوليس
حدود سال ‌66 بود که امير قلعه‌نويي از شاهين به تمرينات پرسپوليس رفت. قبل از او مرتضي فنوني‌زاده هم از شاهين پرسپوليسي شده بود و در تمرينات پرسپوليس هواي امير را داشت اما بعد از اولين جلسه تمريني علي پروين خطاب به فنوني‌زاده گفت: «اين پسره که قد کوتاهي داره خيلي دريبل مي‌زنه و من او را نمي‌خواهم!» در آن مقطع حميد درخشان، ضياء عربشاهي، رحيم يوسفي و خود پروين هافبک‌هاي پرسپوليس بودند و شايد به همين دليل پروين قيد قلعه‌نويي را زد آن هم در حالي‌که امير يکي از ستاره‌هاي شاهين بود و طي سال‌هاي ‌64 و 65 بازي‌هاي بسيار خوبي را براي اين تيم ريشه‌دار تهراني انجام داد.


* دو‌دانگ مغازه پورحيدري براي پول قلعه‌نويي
قلعه‌نويي بعد از اين‌که متوجه شد جايي در پرسپوليس ندارد در تمرينات استقلال حاضر شد. آن موقع پورحيدري سرمربي بود و تصميم به جذب امير گرفت اما مسئله اين‌جا بود که باشگاه پولي براي جذب هافبک جوان شاهين نداشت. پورحيدري آن زمان يک نمايشگاه اتومبيل در خيابان شهيد بهشتي تهران داشت که به خاطر جذب قلعه‌نويي دودانگ آن را فروخت تا بتواند اين هافبک جوان و آينده‌دار را جذب کند. خود قلعه‌نويي در اين مورد مي‌گويد: «بله، درست است. منصور خان محبت را در حق من تمام کرد. او به خاطر استقلال و شخص بنده دو‌دانگ از مغازه‌اش را که خيلي هم قيمتي بود فروخت. شايد هرکس ديگري جاي او بود چنين کاري نمي‌کرد اما منصور خان به هر قيمتي که بود مرا جذب کرد. يادم هست که بعدا بقيه مغازه‌ را هم فروخت. او حتي از جيبش براي استقلال خرج مي‌کرد و انصافا برگردن من و همه استقلالي‌ها حق دارد.»


* پورحيدري رفت مظلومي آمد
جالب اين‌که بلافاصله پس از اين اتفاق و حضور قلعه‌نويي در استقلال، پورحيدري به دلايلي از پست سرمربي‌گري کنار رفت و غلامحسين مظلومي (برادر بزرگ پرويز) جاي او را گرفت. آن‌ها در اولين گام و در جام حذفي با پنالتي به پرسپوليس باختند و قلعه‌نويي هم يکي از پنالتي‌ها را خراب کرد اما سال بعد دوباره پورحيدري سرمربي استقلال شد و قلعه‌نويي چند سال براي او بازي کرد.


* قلعه‌نويي: پورحيدري بهترين است
امير قلعه‌نويي بعد از آن اتفاق هميشه به نيکي از پورحيدري ياد کرده و حالا هم او را بهترين مربي تاريخ باشگاه مي‌داند: «البته رايکوف و جکيچ هم مربيان بسيار خوبي بودند و من سبک مربي‌گري جکيچ را خيلي دوست داشتم ولي منصورخان چيز ديگري است. او پرافتخارترين و بزرگ‌ترين مربي استقلال است.»


* پورحيدري: قلعه‌نويي کارش را بلد است
منصور پورحيدري هم همواره حامي امير بوده و او را مربي موفقي دانسته است: «امير در هر تيمي که رفته موفق بوده و من براي او در هر 3 جام آرزوي موفقيت مي‌کنم. قلعه‌نويي کارش را خوب بلد است و مسلما هواداران هم حمايتش مي‌کنند تا موفق شود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها