کد خبر: ۱۱۸۱۸۷
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
پرونده اختلاس در پتروشيمي در دست رسيدگي است و بخشي از آن منجر به صدور كيفرخواست شده است.
598 به نقل از کیهان: مديركل سازمان بازرسي ايلام ضمن بيان اين خبر گفت: پتروشيمي ايلام از ابتدا به دلايل مختلفي از جمله مشكلات ساختاري در بدو امر گرفتار مشكلات عديده اي شد و سرانجام سهل انگاري مراجع مختلف در گذر زمان بر عملكرد پتروشيمي ايلام، باعث اختلاس در اين پروژه صنعتي استان شد و پرونده آن همچنان مفتوح است.
علي مهديخاني با اشاره به اينكه سال گذشته سازمان بازرسي بر حسب وظيفه ذاتي خود از پتروشيمي ايلام بازرسي به عمل آورد كه تخلفات گسترده مالي در اين مجتمع براي بازرسان محرز شد و پرونده آن جهت سير مراحل قانوني به مراجع ذيصلاح ارجاع داده شد، اظهار داشت: در حال حاضر در دادسراي عمومي و انقلاب تهران، پرونده اين اختلاس در دست رسيدگي است و در بخشي از آن منجر به صدور كيفرخواست شده و در دادگاه عمومي تهران در حال رسيدگي است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان احمد شوهاني نماينده مردم ايلام نيز گفت: براساس مدارك و مستندات موجود، مبلغ واقعي اختلاس در پتروشيمي ايلام 440 ميليارد تومان است.
اين گزارش حاكي است متهم اصلي پرونده كه اكنون در بازداشت به سر مي برد، 5 سال به عنوان مديرعامل مجتمع پتروشيمي ايلام فعاليت مي كرد، او همچنين سالها، يكي از مديريت هاي حساس شركت بازرگاني پتروشيمي PCC را قبل و بعد از خصوصي سازي اين شركت بر عهده داشته است و شبكه گسترده اي از شركاي راهبردي را به منظور سوءاستفاده اقتصادي در داخل ايران و خارج از كشور در حوزه تجارت محصولات پتروشيمي و به خصوص صادرات اين محصولات براي خود ايجاد كرده است.
گزارش باشگاه خبرنگاران مي افزايد: حضور برخي از بدهكاران دانه درشت بانكي و فعاليت شركت هايي صوري به نام سهامدار بخش خصوصي به چالش جديد توسعه پتروشيمي كشور تبديل شده و از رونق توليد كاسته است.با وجود سپري شدن 9 سال از تاسيس پتروشيمي ايلام، هنوز بزرگترين واحد توليد اتيلن غرب ايران در مدار بهره برداري قرار نگرفته است.
بر اين اساس شركت ملي صنايع پتروشيمي از برخي سهامداران اين پتروشيمي به مراجع قضايي شكايت كرده است هر چند گوش برخي از سهامداران خصوصي پتروشيمي ايلام براي انجام تعهدات قراردادي و قانوني به شكايت، اولتيماتوم و ضرب الاجل بدهكار نيست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها