کد خبر: ۱۱۸۱۰۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
طلسم شکست‌ناپذیری قرمزپوشان پایتخت مقابل ذوب‌آهن از مرز 1522 روز گذشت
سايت گل-
 

مرحله 4/1 نهایی مسابقات جام حذفی باشگاه های کشور ، یادواره فتح آزادسازی خرمشهر

ورزشگاه : فولادشهر ؛ تماشاگر ؛ 10000 نفر

سه شنبه 15 / 12 /1391

گلها :محمد نوری (101) پرسپولیس 

داور : علیرضا فغانی

کمک داوران  : رضا سخندان – محمدرضا ابوالفضلی

اخطار :رضا حقیقی (47)هادی نوروزی (53)محمد قاضی (107) پرسپولیس محسن بیاتی نیا (81)پیام صادقیان (110) ذوب اهن

اخراج :

ذوب اهن

کاسپاروف – محمد صلصالی – محمد برجلو – سپهر حیدری –سینا عشوری – قاسم حدادی فر – علیرضا محمد(سعید عبدالله پور 35) – محسن مسلمان – پیام صادقیان – اسماعیل فرهادی (احسان پهلوان 105)– محسن بیاتی نیا(اسماعیل بکو فوفانا 83)

سرمربی

فرهاد کاظمی

پرسپولیس

نیلسون – سید جلال حسینی –محمد رضا خانزاده –مهرداد پولادی –حسین ماهینی –رضا حقیقی- میثم نقی زاده –ولادتکو –مارکو(محمد نوری 80) –غلامرضا رضایی(محمد قاضی 103 ) –هادی نوروزی(کریم انصاری فر 93)

سرمربی

یحیی گل محمدی

شرح بازی

با سوت علیرضا فغانی یکی از حساسترین مسابقات جام حذفی در ورزشگاه فولادشهر آغاز شد . مسابقه ای که برد برای هریک از دو تیم صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی مسابقات لیگ برتر محسوب می شود . 
امار ضعیف کاظمی
فرهاد کاظمی سرمربی ذوب اهن در سالهای اخیر 19 بار در لیگ و پنج بار نیز در جام حذفی با تیمهای مختلف در مقابل پرسپولیس قرار گرفته که حاصل آن مسابقات دو برد ، 9 تساوی ، و 13 باخت برای وی رقم خورده است .
نیمه اول  
قرمز پوشان پایتخت تا ده دقیقه ابتدایی مسابقه خیلی خوب و روان توپ را به گردش در آوردند . شاگردان گل محمدی با پاسهای عمقی در پشت دفاع ذوب آهن سعی در تغذیه پروویچ و هادی نوروزی را داشتند که غلامرضا رضایی نیز بعنوان مهاجم کاذب به این جمع اضافه می شد . سبز پوشان شهر اصفهان نیز با تجمع در قوس محوطه جریمه خود راه های نفوذ سرخپوشان را مسدود کردند . با گذشت زمان این ذوبی ها بودند که مالکیت توپ و میدان را از سرخ ها ربودند و با سانترهایشان از دو جناح عرصه را بر تیم پرسپولیس تنگتر کردند اما موفق به گشودن دروازه نیلسون نشدند . در دو صحنه ذوبی ها با اسماعیل فرهادی و محسن بیاتی نیا می توانستند دروازه تیم پرسپولیس را باز کنند که هر دوبار نیلسون ناجی دروازه اش شد . بهر حال بازی جذاب دو تیم در وقت اول با تساوی بدون گل به پایان رسد تا نیمه مربیان تعیین کننده بازی در وقت دوم باشد . 
نیمه دوم
حساسیت بازی در وقت دوم انقدر شدت گرفت که هافبکهای دو تیم در میانه زمین جدال تمام عیاری را بر سر مالکیت توپ با یکدیگر داشتند . قرمز پوشان برای ایجاد موقعیت بر روی دروازه ذوب اهن با پاسهای بلند برای هادی نوروزی سعی کردند به نوعی وی را صاحب موقعیت  کنند که پوشش چند لایه خط دفاعی ذوب اهن جلوی این "ترفند "پرسپولیسیها را می گرفت . سرمربی تیم پرسپولیس برای نظم دادن بیشتر به خط میانی تیمش محمد نوری را بجای مارکو وارد بازی کرد در انسو کاظمی نیز اسماعیل بکو فوفانو مهاجم ساحل عاجی خود را بجای محسن بیاتی نیا به بازی فرا خواند تا دردقایق پایانی نیمه دوم بتواند قفل دروازه نیلسون را باز کنند که اینگونه نشد . بهر صورت این مسابقه در وقت دوم مانند نیمه اول جذاب و پر هیجان طی نشد تا اینکه دو وقت پانزده دقیقه ای تعیین کننده تیم برنده این مسابقه باشد .
15 وقت اول 
خستگی مفرط در ساقهای بازیکنان دو تیم در 15 دقیقه اضافی وقت اول کاملا مشهود بود وبازی هم از آن تب وتاب همیشگی بدور بود و دو تیم چشم به حوادث واتفاقات بازی دوخته بودند تا به گل برسند . پرتاب های بلند اوت دستی ، به انضمام پاسهای قطری نیز حوصله تماشاگران را بسر برده بود که در 101 دقیقه فرار غلامرضا رضایی در کنج محوطه جریمه ذوب اهن با یک سر زدن به توپ و ارسال زیبای وی در دهانه دروازه کاسپاروف با ضربه سر محمد نوری کار ذوبی ها را یکسره کرد و شور شعف را به اردوی تیم پرسپولیس اورد .
15 وقت دوم 
گل محمدی برای قدرت بیشتر خط تهاجمی تیمش محمد قاضی را به بازی فرا خواند تا با کریم انصاری فرد جلوی بازیسازی قاسم حدادی فر در ذوب اهن را بگیرد و بتوانند از ضد حملات استفاده کنند که اینگونه شد و ارتش سرخ پایتخت با حفظ و حفاظت از تک گل خود به نیمه نهایی مسابقات جام حذفی صعود کرد و حریف داماش گیلان شد . 
شرح گلها 
1-0 پرسپولیس غلامرضا رضایی از کنج راست محوطه جریمه ذوب اهن با یک سر زدن به توپ وقتی مدافع ذوبی را جا گذاشت توپ را با یک ارسال بلند بر روی سر محمد نوری ساخته وپرداخته کرد که ضربه نوری در قعر دروازه ذوب اهن جای گرفت . 

دقایق کلیدی
9- شوت کاشته مهرداد پولادی با برخورد به دروازه بان ذوب اهن دفع شد . 
19 شوت پای چپ اسماعیل فرهادی با دخالت بموقع نیلسون به کرنر رفت .
20 ضربه سر محسن بیاتی نیا در شش قدم تیم پرسپولیس با دفع دست نیلسون به جریان بازی برگشت داده شد .  
25 پاس عمقی پیام صادقیان با شوت پای چپ بیاتی نیا در آغوش دروازه بان تیم پرسپولیس ارام گرفت . 
43 فرار پیام صادقیان از کمند مدافعان پرسپولیس با شوت بی دقت وی ختم به خیر شد .  
70 شوت رضا حقیقی را کاسپاروف طی دو مرحله مال خود کرد . 
77 ارسال پای چپ مهرداد پولادی با ضربه سر خطرناک هادی نوروزی به شکل خطرناکی به بیرون رفت .  
85 ضربه کاشته محمد نوری به شکل خطرناکی از روی تیر افقی به خارج رفت .  
93 ارسال پیام صادقیان در دهانه دروازه نیلسون با ضربه سر خطناک اسماعیل فرهادی از روی تیر افقی به بیرون رفت .  
97 فرار و سانتر صادقیان از کمند ماهینی با ضربه آرام اسماعیل فرهادی از کنار دروازه تیم پرسپولیس راهی اوت شد . 
117 شوت سهمگین محسن مسلمان زوزه کشان راهی خارج شد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها