کد خبر: ۱۱۷۹۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایام تعطیلات عید یک حادثه بزرگ ترافیکی درکشور است و در این ایام مسئولیت زیادی متوجه پلیس راهور است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، علی لاریجانی که در همایش سراسری پلیس راهور ناجا سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: اگر در حوزه‌ی راهنمایی و رانندگی توجه به قانون وجود نداشته باشد مشکلات کشور افزایش می‌یابد و نظم عمومی دچار خلل می‌شود.

وی افزود:‌ اگر بخواهیم ارزیابی کلی از دستگاههای مختلف کشور انجام دهیم می‌توان گفت نیروی انتظامی یک دستگاه موفق در کشور بوده است و فرآیند کاری آن یک رشد پیوسته و رو به جلویی داشته است و قطعا کسانی که فعالیت اجرایی داشته‌اند می‌دانند که اداره‌ی دستگاهی مثل نیروی انتظامی هیچ گاه کار آسانی نبوده است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: در بحث راهنمایی و رانندگی نیز حسن رفتار و بهبود شرایط راهنمایی و رانندگی و کاهش محسوس مخاطرات در این حوزه نشان دهنده‌ی عملکرد مثبت این نیرو بوده است.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: اگر یک قانون در کشور تبدیل به یک گفتمان رایج نشود، اجرای آن بسیار سخت خواهد بود. لذا باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق قانون و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی جامعه استفاده شود و حرکتی که در این حوزه انجام شده است تاکنون حرکتی درست، دقیق و رو به جلو بوده است و کاهش آمار کشته‌ها و تعداد تصادفات نیز موید همین موضوع است.

وی با اشاره به قانون جدید راهنمایی و رانندگی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، گفت: نتیجه اجرای این قانون نشان می‌دهد که در مجموع قانون خوب و مناسبی تدوین شده است اما با این حال اگر در مسیر کار، این قانون نیازی به اصلاحاتی داشته باشد مجلس این آمادگی را دارد که پیشنهادات متعدد را بررسی نماید و خوشبختانه نگاه مثبتی نسبت به نیروی انتظامی در مجلس وجود دارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت انضباط در کلیه شئونات زندگی گفت: انضباط یک عامل توفیق در زندگی است و ما شاهد آن هستیم که انسانهای بزرگ و شخصیت‌های موثر دنیا همواره حیاتی توام با انضباط داشتند و همین انضباط در زندگی شهید مطهری باعث تالیفات متعددی در زمان کوتاهی شده است و جامعه نیز با توجه به هویت و روح جمعی نیازمند انضباط و نظم در شئونات مختلف خود است و اگر فرهنگ عامه انضباط پیدا کند مسیر برای توسعه هموار می‌شود.

وی ادامه داد:‌ خدمتی که نیروی انتظامی و پلیس راهور در ایجاد انضباط در جامعه انجام می‌دهد از نظر اقتصادی فرهنگی و رفتاری دارای اهمیت بسیار بالایی است و خود پلیس نیز باید به این نکته مهم توجه کند و بداند که خدمت بزرگی بر دوش دارد و جامعه را برای توسعه آماده می‌کند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به کلامی از امام حسین (ع) در مورد سعادت بشر گفت: اولین موضوعی که در این کلام آمده است، عقل است. چرا که عقل چراغ راهنمای فرد و گوهر وجودی انسان است و توجه به نظر مشورتی و متکی بودن به عقل جمعی یکی از مصادیق عقلانی است. موضوع دوم توجه به دین است، یعنی انسان در سایه دین می‌تواند به عقلانیت دست یابد و ادب به عنوان عامل تسهیل‌کننده‌ی روابط و یکی از نکات مهم برای پلیس، حیا و سپس خوش‌خلقی از عوامل دیگری هستند که برای سعادت انسان موثر و مهم است و پلیس نیز باید به آنها توجه کند.

وی درپایان تصریح کرد: ناهنجاری، مشکل و مساله همواره در جامعه وجود دارد، اما افراد باید در چنین شرایطی نیز همواره حسن خلق خویش را حفظ کنند تا نظم عمومی جامعه رعایت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها