کد خبر: ۱۱۷۷۲۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
مدیر تولید و فرهنگی سازمان توسعه سینمایی سوره از اکران مستند «حبیب یعنی دوست خدا» در اختتامیه دوازدهمین جایزه کتاب شهید غنی پور خبر داد.

به گزارش598،  به نقل از خبرگزاری فارس، مدیر تولید و فرهنگی سازمان توسعه سینمایی سوره از اکران مستند «حبیب یعنی دوست خدا » به کارگردانی «محمدرضا رحمانی » در اختتامیه دوازدهمین جایزه کتاب شهید غنی پور خبر داد.

فرید فرخنده کیش گفت: شهید «غنی‌پور» نمونه یک نویسنده انقلابی بودکه مدت ها با مجلات رشد و کیهان بچه ها کار می کرد و به همین دلیل این جایزه ادبی به نام او برگزار می شود.

فرخنده کیش ضمن بیان اینکه فیلم «حبیب یعنی دوست خدا » با همکاری حوزه و سازمان توسعه سینمای سوره تولیدشده است، اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت سازمان توسعه سینمایی، تصمیم به ساخت و تولید فیلم هایی جهت بزرگداشت شهدا و توجه به دفاع مقدس گرفته شد که زندگی شهید «غنی پور» با توجه به ویژگی های این شهید در اولویت قرار گرفت .

وی افزود: این مستند در چهل دقیقه با نگاهی به سرچشمه  تربیتی جوانان انقلابی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته اند، ساخته شده است و در آن زندگی شهید«حبیب غنی پور» از زبان دوستان ،خانواده و اطرافیان بررسی و بازنگری  می شود.

فرخنده کیش درباره نقش مسجد جواد الائمه در تربیت شهید غنی پور و هم نسلانش گفت: شهید غنی پور و اکثر دوستان  او که در حال حاضر جز فیلم سازان، نویسندگان و شاعران مطرح در حوزه فیلمسازی و ادبیات دفاع مقدس و پایداری هستند درکتابخانه یکی از مساجد تهران با نام «جواد الائمه » تحت نظر یک روحانی تربییت یافتند و اکثر روایت‌های فیلم در این مسجد به عنوان یک پایگاه تربیتی رقم می‌خورد .

مدیر تولید و فرهنگی سازمان توسعه سینمایی سوره اضافه کرد: زمان ساخت این فیلم از مرحله پیش تولید تا به پایان رسیدن تولید حدود هفت ماه طول کشید و برای اولین بار در هشتمین جشنواره رویش که در آبان ماه برگزار شد به نمایش در آمد.

فرخنده کیش در خصوص دلیل انتخاب «محمد رضا رحمانی » برای کارگردانی و ساخت این فیلم گفت : محمدرضا رحمانی بی شک یکی از برجسته ترین کارگردان هایی است که در حوزه دفاع مقدس کار می کند. اما اصلی ترین دلیل انتخاب او به عنوان کارگردان فیلم «حبیب یعنی دوست خدا» آشناییش با دوستان شهید غنی پور و جمعی که در مسجد جواد الائمه تربیت یافته بود و نیز آشنایی با نوع نگاه حوزه هنری در ساخت چنین آثاری بوده است. 

وی در پایان سخنانش از شرکت این فیلم در جشنواره های موضوعی آینده خبر داد و اظهار داشت :پیش بینی می کنم این فیلم در سال روز فتح خرمشهر در برنامه ای که با همکاری روابط عمومی حوزه هنری برگزار خواهیم کرد اکران شود.

لازم به ذکر است اختتامییه دوازدهمین جایزه کتاب شهید «حبیب غنی پور» امروز دوشنبه 14 اسفند ساعت 15 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود و در پی آن فیلم «حبیب یعنی دوست خدا » به نمایش در می آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها