کد خبر: ۱۱۷۷۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
در جلسه شورای امنیت ملی افغانستان اظهارات اخیر رئیس شورای علمای پاکستان در خصوص حملات انتحاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این اظهارات محکوم شد.

به گزارش598، به نقل از فارس، شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته با محکومیت اظهارات «طاهر اشرفی» آن را در تضاد با نظر علما و روحانیون مشهور جهان اسلام، از جمله مفتی اعظم عربستان سعودی دانست.

در این جلسه که به ریاست حامد کرزی برگزار شده بود، خاطر نشان شد که افغانستان هرگز یک کشور اشغال شده نبوده و در بیشتر حملات انتحاری غیر نظامیان کشته می‌شوند.

به نقل از اطلاعیه «دفتر ریاست جمهوری»، در ادامه جلسه «بسم‌الله  محمدی»، وزیردفاع افغانستان با اشاره به حمله طالبان به نیروهای امنیتی در منطقه «وردوج» «بدخشان»، گزارش خود را این خصوص ارائه کرد.

شورای امنیت ملی افغانستان پس از شنیدن گزارش وی دستور داد وزرای دفاع ملی، کشور و رئیس اداره امنیت ملی افغانستان به منظور تأمین امنیت ولایت بدخشان، بصورت فوری اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

در ادامه، وزیر کشور افغانستان در مورد حمله اخیر طالبان به یک پاسگاه پلیس محلی در منطقه «اندر» ولایت «غزنی» که باعث کشته شدن 16پلیس محلی شد اطلاعاتی ارائه کرد و قرار شد وزیر کشور گزارش مفصل آن را در جلسه آینده شورای امنیت ملی ارائه کند.

چند روز پیش برخی از رسانه‌ها به نقل از طاهر اشرفی اعلام کرده بودند که وی انجام حملات انتحاری را در پاکستان حرام دانسته، اما آن را در کشمیر، فلسطین و افغانستان جایز اعلام کرده است چرا که این مناطق اشغال شده‌اند.

پس از انتشار این مطالب، «شورای علمای افغانستان» به این اظهارات واکنش نشان داد و با محکوم کردن آن، طاهر اشرفی را یکی از اعضای اداره اطلاعات پاکستان خواند.

پس از آن، رئیس اداره امنیت ملی افغانستان با واکنش به اظهارات رئیس شورای علمای پاکستان مبنی بر جایز دانستن حملات انتحاری در افغانستان، تصریح کرد که افغانستان در برابر عاملان انتحاری به زانو در نخواهد آمد.

«رنگین دادفر اسپنتا» بیان داشت: با اظهارات رئیس شورای علمای پاکستان، مشخص شد که تهدید از کدام ناحیه متوجه زندگی افغان‌ها است.

این در حالی است که پس از انتشار موج واکنش‌ها به اظهارات طاهر اشرفی در رسانه‌های افغانستان، وی امروز در مصاحبه با خبرگزاری‌ «پژواک» افغانستان این ادعاها را رد کرد و آن را سوء برداشت از اظهاراتش در رسانه‌ها دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها