کد خبر: ۱۱۷۶۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
رژیم صهیونیستی از امروز (دوشنبه) سرویس اتوبوس مخصوص فلسطینی‌ها را برای عبور و مرور آن‌ها از کرانه باختری به اسرائیل ایجاد کرده تا با این کار فلسطینی‌ها را ترغیب کند به جای هم مسیر شدن با شهرک‌نشینان اسرائیلی در یک مسیر مشابه، از اتوبوس‌های مخصوص خود استفاده کنند.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، وزارت حمل و نقل اسرائیل اعلام کرد که به صورت رسمی تمام افراد می‌توانند از این خطوط جدید استفاده کنند اما این سرویس جدید به معنای بهبود سرویس‌دهی برای فلسطینی‌هاست.

اطلاع‌رسانی درخصوص این سرویس اتوبوسرانی جدید که توسط کمپانی آفیکیم صورت می‌گیرد، مکررا و تنها به زبان عربی و در مناطق فلسطینی نشین واقع در کرانه باختری تبلیغ شده است.

این اتوبوس‌ها قرار است از ایست بازرسی "ایال" در شهر قلقیلیه واقع در کرانه باختری حرکت کرده و به سمت تل آویو بروند. مسافران این اتوبوس‌ها نیز فلسطینی‌هایی هستند که با کسب مجوز از ارتش رژیم صهیونیستی در جریان یک روز کاری می‌توانند وارد اراضی اشغالی شوند.

فلسطینی‌ها عادت دارند تا با استفاده از مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های خود به اسرائیل سفر کنند اما رژیم صهیونیستی با افزایش مجوزها به آنها باعث شده تا فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هم مسیر شوند و از جاده‌های مشترک در طول سفر استفاده کنند.

در بیانیه‌ای که وزارت حمل و نقل اسرائیل در روزنامه یدیعودت آحارونوت منتشر کرده، آمده است: این خطوط جدید مسیرهای جداگانه‌ای برای فلسطینی‌ها نیست اما ایجاد دو خط جدید اتوبوسرانی به معنای بهبود سرویس‌دهی به کارگران و کارمندان فلسطینی است که از طریق پست بازرسی ایال به اسرائیل وارد می‌شوند. این خطوط جدید جایگزین خطوطی می‌شوند که تاکسیرانی‌ها و رانندگان مینی‌بوس‌های فلسطینی به صورت غیرمتعارف، نامنظم و با هزینه‌های بالا اقدام به جابجایی مسافران از آنها استفاده می‌کردند. این سرویس اتوبوسرانی جدید از تراکم جمعیت می‌کاهد و برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها سودمند است.

وزارت حمل و نقل اسرائیل همچنین اعلام کرد که این روند مخالف قانون جلوگیری از سوار شدن هر مسافری به اتوبوس است اما گروه‌های حقوق مدنی اسرائیل اعلام کرده‌اند که این قانونی نیست که عملی شود.

دیده‌بان پست بازرسی که یک گروه حقوق مدنی اسرائیل محسوب می‌شود، اخیرا گزارش‌هایی را در خصوص این مساله که فلسطینی‌ها از اتوبوس‌های مسافران اسرائیلی بیرون رانده شده و اجازه سوار شدن به آنها داده نمی‌شود، دریافت کرده‌اند.

در سال 2011 میلادی فعالان فلسطینی پس از ورود به اتوبوس‌های اسرائیلی در کرانه باختری در اعتراض به تبعیض نژادی دستگیر شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها