کد خبر: ۱۱۷۵۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
تعدادی از نیروهای اسلامگرا و در راس آنان، اخوان المسلمین و جمعیت اسلامی به منظور هماهنگی در خصوص کرسی های فردی در برخی استان‌های مصر سرگرم رایزنی های فشرده هستند.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از قاهره، در حالی که مصر در انتظار برگزاری انتخابات پارلمانی است، نیروهای اسلامگرا و در راس آنان، اخوان المسلمین و بازوی سیاسی آن حزب آزادی و عدالت و نیز جمعیت اسلامی و شاخه سیاسی آن حزب سازندگی و توسعه به منظور هماهنگی در خصوص کرسی‌های فردی در برخی استان های مصر، سرگرم رایزنی های فشرده هستند.

هدف از هماهنگی در این خصوص، سد کردن راه هرگونه کشمکش احتمالی به نفع جریان های سکولار و یا حامیان انقلاب معکوس است.

خالد الشریف مشاور اطلاع رسانی حزب توسعه و سازندگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره گفت: رایزنی در خصوص تضمین هماهنگی هرچه بیشتر بین حزب سازندگی و توسعه و حزب آزادی وعدالت،  پیشرفت زیادی داشته است و هدف از آن جلوگیری از هرگونه کشمکش انتخاباتی بر سر کرسی های فردی است زیرا کشمکش بین دو گروه بزرگ اسلامگرا به نفع طرف سوم خواهد بود.

وی احتمال داد که اخوانی ها و جمعیت اسلامی در این خصوص به توافقی دست یابند که برای هر دو طرف رضایت بخش باشد.

الشریف یادآور شد که اختلافات ناشی از برکناری خالد علم الدین مشاور رئیس جمهور منجر به قطع تماس بین حزب سازندگی و توسعه و آزادی و عدالت نشده است بلکه هر دو طرف سخت مشغول رایزنی وتبادل نظر هستند.

وی همچنین فاش کرد که جمعیت اسلامی و حزب سازندگی و توسعه 90درصد فهرست انتخاباتی خود را برای شرکت در انتخابات تکمیل کرده اند و این فهرست شامل اعضای جمعیت اسلامی به اضافه نیروها و احزاب اسلامی و ائتلاف های انقلابی است.

الشریف تصریح کرد: هرچند حزب توسعه و سازندگی در مورد تمایل شیخ حازم ابواسماعیل به تسلط بر ائتلاف بین تعدادی از جریان های اسلامگرا و مدیریت این ائتلاف، نوعی احتیاط پیش گرفته است اما رایزنی با ابواسماعیل در جریان است و این در حالی است که گرایش سلطه جویانه ابو اسماعیل مورد قبول حزب سازندگی و توسعه، الوطن و حزب الشعب شاخه سیاسی جبهه سلفی‌ها نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها