کد خبر: ۱۱۷۵۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
روسای‌جمهوری روسیه و اوکراین بالاخره امروز در مسکو با یکدیگر ملاقات کرده و به بررسی مسائل مربوط به همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی، بویژه گاز، خواهند پرداخت.

به گزارش598، فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "ولادیمیر پوتین" و "ویکتور یانوکوویچ" روسای‌جمهوری روسیه و اوکراین امروز در مذاکرات خود در مسکو به بررسی مسائل مربوط به همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی، از جمله وضعیت مربوط به سیستم گازرسانی اوکراین و قیمت گاز روسیه برای این کشور خواهند پرداخت، ولی هیچ سندی در پایان این ملاقات امضاء نخواهد شد.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با اعلام اینکه در جریان ملاقات سران دو کشور مسائل مربوط به مشارکت دوجانبه روسیه و اوکراین در زمینه انرژی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: صحبت بر سر سیستم گازرسانی اوکراین است، ولی تهیه سند مشترکی در این رابطه در دستور کار این دیدار قرار ندارد.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: با توجه به باقی ماندن اختلافاتی در مورد برخی ابعاد همکاری‌های گازی دو کشور (از جمله حجم و قیمت گاز خریداری شده اوکراین از روسیه) طرفین همچنان به کار بر روی توسعه جنبه حقوقی این همکاری‌ها ادامه خواهند داد.

سفر یانوکوویچ به مسکو قرار بود در تاریخ 18 دسامبر سال 2012 انجام شود، ولی در آخرین لحظات این سفر به دلیل عدم توافق طرفین بر سر جزییات فنی  در خصوص همکاری‌های انرژی روسیه و اوکراین به تعویق افتاد. طرفین اعلام کردند که ضروری است تا رایزنی‌های بیشتری در سطح کارشناسی روی این مسئله صورت بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها