کد خبر: ۱۱۷۳۶۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۷     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در برابر هیچ ملتی صادق نیستند، گفت: درخواست مذاکره با ایران تاکتیک جدید آمریکاست.

به گزارش 598، اسماعیل کوثری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: پس از آنکه مذاکرات متعدد و فشرده 1+5 با ایران برای اینکه ما از حقوق مسلم خود دست بکشیم و همچنین اعمال تحریم‌های خصمانه علیه ملت ایران به نظر می رسد که غربی ها به دنبال تغییر رویکرد با ایران هستند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که آمریکا امروز سخن از مذاکره به میان آورده و برای این کار خود را مشتاق و آماده نشان می‌دهند.

* درخواست مذاکره با ایران تاکتیک جدید آمریکایی‌ها است

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا این تغییر رویکرد مثبت است؟ گفت: به نظر نمی‌رسد که غربی ها به ویژه سران کاخ سفید با این درخواست به دنبال جبران گذشته هستند و معتقدم که این درخواست ها تنها تاکتیک‌های جدید آمریکایی ها علیه ایران است.

کوثری افزود: آمریکایی‌ها با این ژست‌ها می‌خواهند در برابر افکار عمومی خود را آماده حل پرونده هسته‌ای نشان داده و مدعی شوند که ایران به پیشنهادهای مثبت آنها پاسخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: همانطور که پیش از این رهبری معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، در زیر دستکش‌های مخملی سران کاخ سفید، دست‌های چدنی پنهان شده و ما نباید خیلی راحت فریب بازی جدید آنها را بخوریم.

* ایران هیچ زمانی از مذاکره و گفت وگو رویگردان نبوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که از مذاکره و گفت‌وگو روی‌گردان نیست، اما برای این کار شرط داریم و آنهم این است که گفت‌وگوها در فضایی عادلانه و با احترام به حقوق متقابل باید انجام شود.

کوثری ادامه داد: این در حالی است که غربی ها می خواهند حقوق ما را زیر پا گذاشته و به ایران فشار وارد کنند و از طرف دیگر مدعی شوند که آماده مذاکره با ایران هستند، به طور قطع ما این امر را نمی‌پذیریم و قبول نخواهیم کرد.

وی در پایان گفت: اگر آمریکایی‌ها به دنبال جبران اشتباهات خود بوده و می خواهند با ایران تعامل داشته باشند، ابتدا باید حسن نیت خود را نشان دهند که با توجه به ماهیت آنها ما به این تغییر رویکرد خوش‌بین نیستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها