کد خبر: ۱۱۷۲۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۱     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
استاندار قم در دیدار با آیت الله جوادی آملی، گزارشی از روند اجرای پروژه های عمرانی و وضعیت فرهنگی استان قم به ویژه در طی یکسال گذشته ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در این دیدار با بیان اینکه سال گذشته پروژه های نیمه تمام و طرح های عمرانی بر زمین مانده با همت و تلاش مضاعف مسئولان فعال شده و بسیاری از آنها به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: در سال های اخیر قم به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و تحولات و پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف حاصل شده است.

استاندار قم رویکرد عدالت محور دولت نهم و دهم و توجه ویژه به مناطق محروم در سال های اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته بیش از 50 میلیارد تومان اعتبارات در بخش های مختلف به بخش ها و روستاهای استان اختصاص یافت.

وی همچنین ایجاد اشتغال در سال جاری را با توجه به نامگذاری سال جهاد اقتصادی از اولویت های کاری عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 25 هزار شغل در استان قم ایجاد شده است.

حجت الاسلام موسی پور گفت: در سال گذشته در بخش فرهنگ نیز پیشرفت های چشمگیری در استان قم حاصل شده و اعتبارات متنابهی در بعد نرم افزاری و سخت افزاری فرهنگی اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری آزمایشی از طرح عظیم آبرسانی به قم تصریح کرد: استان قم در سال های گذشته با وقوع خشکسالی ها و کمبود شدید بارندگی با بحران کم آبی مواجه بوده که با انتقال آب از سرشاخه های دز مشکل کمی و کیفی آب قم برطرف خواهد شد.

استاندار قم تأکید کرد: طرح عظیم آبرسانی به قم از جمله پروژه های منحصر به فرد آبرسانی بوده که فاز اول آن با سختی ها و پیچیدگی های فراوان به مرحله بهره برداری رسیده و با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی افتتاح می شود.

وی در پایان اظهار داشت: انتقال آب از سرشاخه های دز و نیز انتقال آب های سطحی ورامین به قم تأثیرات شگرفی در عمران و آبادانی این خطه مقدس در عرصه های مختلف به همراه خواهد داشت.

حضرت آیت الله جوادی آملی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های فرهنگی مذهبی استان قم، اظهار داشت: مسئولان باید ایرانی اسلامی و کشوری بیندیشند و در کنار مسئولیت بزرگ فرهنگی ملی به امور استانی هم بپردازند.

وی زائرپذیری از داخل و خارج کشور را امتیاز بزرگ قم دانست و افزود: نگاه توسعه، اقتصاد و فرهنگ عمران و شهرسازی در قم باید نگاه کشوری باشد و در کیفیت این توسعه تبدیل شدن به الگوی اسلامی حرف اول را بزند.

این استاد حوزه علمیه قم انتقال آب از سرشاخه های دز به قم و احداث میدان امام خمینی(ره) در جوار حرم مطهر را از طرح های خوب و موفق برشمردند و از دست اندرکاران، مسئولان و مجریان این طرح ها قدردانی کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها