کد خبر: ۱۱۶۹۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
رییس جمهوری با بیان اینکه نقش رسانه ها در زندگی مردم همانند اکسیژن است، گفت: اطلاع رسانی باید دقیق و عمیق باشد تا اعتماد مخاطب حفظ شود.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، دکتر ˈمحمود احمدی نژاد ˈ که در مراسم افتتاح شبکه های تلویزیونی تماشا و سلامت سخن می گفت، افزود: صدا و سیما در سالهای اخیر، گسترش بسیار وسیع و ارزشمندی پیدا کرده است که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.

وی با بیان اینکه تنوع شبکه ها و تولیدات صدا و سیما امروز کاملا مشهود است، ادامه داد: به عنوان یک فرد اجرایی متوجه هستم که راه اندازی یک شبکه و مدیریت چنین مجموعه عظیمی به چه زحماتی نیازمند است .

رییس قوه مجریه با تشریح اهمیت رسانه ها در زندگی مردم تاکید کرد: امروز رسانه ها در زندگی مردم همانند هوا نقش دارند و همانطور که اگر هوا به جسم نرسد، همه چیز دچار اخلال می شود، نبود رسانه هم همه چیز را دچار اخلال می کند و هر چه پیش می رویم، نقش رسانه ها در زندگی مردم عمیق تر و پیچیده تر می شود.

احمدی نژاد اطلاع رسانی را عنصر ثابت کار رسانه ها دانست و گفت : نقش دیگر رسانه ها پرداختن به فرهنگ، هنر، زیبایی و سایر نیازهای روحی انسانها است که هر دو مهم هستند.

رییس دولت دهم با تاکید بر اینکه نمی خواهیم عملکرد صدا وسیمای کشور را از منظر تقابل با دیگران بررسی کنیم، ادامه داد: ما باید از منظر انقلاب اسلامی جایگاه رسانه ملی را مورد بحث قرار دهیم و از این منظر، جایگاه منحصر به فردی است.

وی اظهار داشت: این جایگاه منحصر به فرد بدین دلیل است که حامل پیام انقلاب اسلامی هستید که در فضای عمومی منتشر می شود و اگر این پیام در فضای عمومی منتشر نمی شد، کار شما به این پیچیدگی نبود .

رییس قوه مجریه با بیان اینکه ملت ایران پس از هزاران سال، پرچمدار توحید و دعوت به وحدانیت شده و پرچم دعوت به انبیاء الهی را برافراشته است، افزود: صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان بیان کننده و حامل این پیام باید آیینه تمام نمای این رسالت تاریخی و الهی باشد .

وی با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق و عمیق ادامه داد : رسانه ها باید مورد اعتماد مخاطب باشد.

** منافع و امنیت ملی، اصل در اطلاع رسانی

به گفته احمدی نژاد اگر خبر غیردقیقی منتشر شود اعتماد مردم به صدا و سیما تضعیف می‌شود و خلائی ایجاد می‌شود که بلافاصله و بی درنگ توسط دیگران پر خواهد شد.

احمدی نژاد با تاکید بر این که در اطلاع رسانی نگاه به منافع و امنیت ملی اصل است، ادامه داد: حوادث بسیاری در دنیا و داخل کشورمان اتفاق می‌افتد اما دبیر خبر آنها را گزینش می‌کند و این گزینش باید مبتنی بر معیارهای درست تامین کننده امنیت ملی و آرمان های انقلاب باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: به همان اندازه که انگیزه دهنده بودن در اطلاع رسانی مهم است، باید وحدت بخش و آرامش دهنده نیز باشد.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که باید به مرجع اطلاع رسانی در دنیا تبدیل شویم، گفت: باید به جایی برسیم که زمانی خبری از شبکه های صدا و سیما اعلام می شود هیچ کس در صحت و درستی آن تردید نکند زیرا ما جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رییس جمهوری با اشاره به این که اطلاع رسانی باید در سطح کلان آرمانی و ملی باشد ادامه داد: صدا و سیما با حزب، سایت و وبلاگ متفاوت است و جایگاه آن بسیار بالاتر و نماد یک ملت و مکتب است.

احمدی نژاد ادامه داد: کشورهای دیگر هم شبکه ملی دارند اما در اختیار گروه های خاص هستند این در حالی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نماد یک ملت است.

** فرهنگ و انسان سازی ماموریت دوم صدا و سیما است

رییس قوه مجریه با یادآوری این که بخش فرهنگی و انسان سازی وجه دوم مسوولیت صدا و سیما است اظهارداشت: حکومت آرمانی و آرمان های ما در جامعه ای فرصت استقرار پیدا می کند که آن جامعه متعالی و رشد یافته، مطلع و فکور باشد.

احمدی نژاد با یادآوری این که امروز در دنیا به دنبال پرکردن چشم و گوش های مردم هستند گفت: هر چه اطلاعات مردم پراکنده تر و سطحی تر باشد به نفع اربابان حاکم بر جهان است در حالی که ما در نقطه مقابل آن قرار داریم.

رییس جمهوری با بیان این که ما انسان ها را عمیق و بزرگ می خواهیم اضافه کرد: باید در کارهای فرهنگی ما انسان بسیار با کرامت شمرده شود چرا که کار ما با بازار رایج در دنیا متفاوت است.

احمدی نژاد با بیان این که صدا و سیما باید پایگاه ژرف اندیشی، اندیشه و تفکر در کشور باشد ادامه داد: دانشگاه بسیار مهم است اما صدا و سیما بالاتر از دانشگاه است و دانشگاهی بزرگ تر از صدا و سیما وجود ندارد.

وی اظهارداشت: باید کار ما در صدا و سیما عمیق و دقیق باشد و تمام اندیشمندان درجه یک پشتوانه برنامه های رسانه ملی باشند.

رییس جمهوری تصریح کرد: یکی از کارهای صدا و سیما این است که مردم را از سطح بازار روز سیاست بالا بکشد، بازاری که شیطان می خواهد آن را به قدرت طلبی و دعواهای سیاسی سوق دهد.

احمدی نژاد با اشاره به برخی دخالت ها در فعالیت های صدا و سیما گفت: سلیقه های بسیاری وارد می شوند. گاهی با پخش یک فیلم و سریال می گویند دین و مملکت رفت، مگر مفت به دست آمده که به این راحتی از بین رود.

رییس جمهوری گفت: حدود 400-300 سال ایران را اشغال کردند دین مردم نرفت اما اشغالگران به دین مردم روی آوردند.

احمدی نژاد این گونه دیدگاه را کوته بینی خواند و اظهارداشت: فرد خودش را مبنا و قضاوت دیگران قرار می دهد که نباید این گونه باشد.

رییس جمهوری خطاب به مسوولان سازمان صدا و سیما گفت: شما باید هم نشاط مردم را حفظ و هم مخاطب جذب کنید و هم حرکتتان روی مرز مکتب باشد آن هم مکتبی که بسیاری از بخش های آن در عمل برای هنر و صدا و سیما تعریف نشده است.

به گفته وی هر کس یک قالب در ذهن خود درست کرده و کار صدا و سیما را در آن قالب قرار می دهد.

وی با یادآوری مدیریت خوب صدا و سیما، به 33 شبکه مستقل و 20 شبکه سراسری اشاره کرد و گفت: صدا و سیما تاکنون به خوبی اداره شده است اما همانگونه که ملت باید اقتصاد را اداره کند باید بخشی از فرهنگ توسط مردم اداره شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی در مورد تهاجم رسانه ای دشمن گفت: آنها در حال انجام کار خود بوده و برای مدیریت جهان مدلی طراحی کرده اند.

احمدی نژاد با اشاره به مانور دشمنان بر روی دموکراسی، آزادی و حقوق بشر اظهارداشت: آنها این عبارات را هر روز پرورش داده و تبلیغ می کنند و در تمام سریال ها و برنامه های خود به آن توجه ویژه دارند.

وی ادامه داد: دشمنان حرف هایی می زنند که در ایران هم خوشایند است، مواردی که ما در مورد چگونگی مشروعیت رساندن آن بحث داریم هیچ کس نمی تواند بگوید مردم، آزادی و حقوق انسان ها بد است.

احمدی نژاد در ادامه این بخش از سخنان خود و با تاکید بر این که باید پیامی جهانی داشته باشیم اضافه کرد: باید پیام ما به گونه ای باشد که همه انسان ها بپذیرند و متعالی تر از پیام طرف مقابل ما باشد.

وی ادامه داد: در غیر این صورت نتیجه هماورد علیرغم همه تلاش ها شکست است و تمام توجه صدا و سیما باید معطوف به آن باشد.

رییس جمهوری با بیان این که ما در یک جدال اندیشه با سلطه گران قرار داریم گفت: باید به روز باشیم و با ابعاد گوناگون اقدامات آنها را بررسی کرده و پاسخ دهیم.

احمدی نژاد خطاب به رسانه ملی گفت: باید کمک بگیریم و از توان حوزه و دانشگاه کشورمان برای انجام این ماموریت بهره ببریم.

رییس جمهوری در ادامه خطاب به مسوولان صدا و سیما تاکید کرد که این مغز متفکر و اتاق فرماندهی فرهنگی باید بسیار چابک و به روز باشد.

احمدی نژاد همچنین امکانات پخش تولیدات صدا و سیما در دنیا را مهم توصیف و اضافه کرد: این موضوع به اندازه تولید اهمیت دارد چرا که اگر بهترین محتوا را تولید کنیم اما توزیع نشود بی فایده است.

احمدی نژاد با اشاره به قطع پخش شبکه های ایرانی از روی ماهواره ادامه داد: باید از خودمان ماهواره داشته باشیم و حتی اگر نیاز شد اقدام به ساختن آن کنیم.

رییس جمهوری با یادآوری این که در حوزه رسانه ای کسی با ایجاد مانع موفق نمی شود این راه را منتهی به شکست دانست و ادامه داد: این طبیعی است که آنها همه توان خود را بسیج می کنند تا مانع انتشار پیام انسانی ملت ایران شوند اما موفق نخواهند شد.

رییس جمهوری در پایان آیین افتتاح رسمی شبکه های سلامت و تماشا صدا و سیما، از بخش های مختلف این دو شبکه بازدید کرد.

در این آیین همچنین ساختمان 12 اسفند صدا و سیما نیز افتتاح شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها