کد خبر: ۱۱۶۶۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به پیشنهاد مذاکره با ایران از سوی آمریکا گفت: مذاکره همواره مبتني بر قواعد خاص خودش بوده و بر اساس احترام متقابل و شرايط عادلانه صورت می‌گیرد اما اگر يک طرف مذاکره تهدید، تحريم و اعمال شيوه هاي نادرست باشد، تقاضای مذاکره و گفتگو معنایی ندارد.
به گزارش 598، " سید جلال فیاضی " در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات کشورهای عربی و نقش آمریکا در لیبی و سوریه و تاثیر آن بر روی دیدگاه این کشور درباره مذاکره با ایران گفت: آمريکايي‌ها طی 30 سال گذشته از هر شيوه‌اي براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران استقاده کرده‌اند؛ از جمله اعمال تحريم و فشار که عملاً به اهداف شوم خود نرسيدند.

وی ادامه داد: اکنون آمریکا موضوع مذاکره با ایران را مطرح کرده که قطعا تحولات منطقه و نقش بی‌چون و چرای کشورمان در معادلات منطقه‌ای و جهانی بر این مسئله تاثیرگذار بوده اما مسئله مهم و عامل اصلي این است که مقاومت جمهوري اسلامي ايران در برابر زياده‌خواهي‌هاي آمريکا موجب شده اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران راه به جایی نبرد.

 فیاضی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر در پیشنهاد مذاکره با ایران صداقت دارند باید این مسئله را در رفتار و عمل به کشورمان نشان دهند.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: مذاکره همواره مبتني بر قواعد خاص خودش بوده و بر اساس احترام متقابل و شرايط عادلانه صورت می‌گیرد اما اگر يک طرف مذاکره تهدید، تحريم و اعمال شيوه‌هاي نادرست باشد، تقاضای مذاکره و گفتگو معنایی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر آمريکايي‌ها در رفتارشان تجديد نظر کنند و بر اساس احترام متقابل رفتار کنند می‌توان در مورد پیشنهاد مذاکره بحث و بررسی‌های لازم را انجام داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها