کد خبر: ۱۱۶۲۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه بحرین با طرح ادعاهای تازه علیه ایران گفت که طرح موضوع بحرین در مذاکرات ایران و گروه 1+5برای کسب فرصت است.

به گزارش خبرگزاری فارس،خالد بن احمد بن محمد آل خلیفة وزیر امور خارجه بحرین در گفت‌وگو با روزنامه العرب قطر درپاسخ به این سوال که ایران خواستار گنجاندن موضوع بحرین و سوریه در مذاکرات هسته ای خود با گروه 1+5 در قزاقستان شده است و چرا ایران اصرار دارد که پرونده هسته ای خود را با رویدادهای بحرین و سوریه مرتبط کند، مدعی شد: به خود موضوع نگاه کنید و به موضوع ارتباط دادن آن با گفتگو. این امر تلاش ایران برای کسب فرصت و گسترش عرصه گفت‌وگوها بر سر موضوعات دیگری بدور از برنامه هسته ای است. در بغداد بحرین مطرح شد و همچنین در مسکو، یک بار گفتند که باید از اخضر ابراهیمی حمایت کنیم. ارتباط همه این موضوعات با موضوع پرونده هسته ای ایران چیست؟

وی در ادعایی مضحک و به طعنه افزود: چه بسا فردا بیایند و موضوع گرد و غبار در منطقه را درچارچوب مذاکرات هسته ای خود مطرح کنند. باید واقعگرایانه سخن بگوییم، آنها خواهان خریدن زمان از طریق این موضوعات هستند و پنج کشور (عضو دائم شورای امنیت) این امر را می دانند.

وزیر خارجه بحرین در پاسخ به این سوال که اما چرا اصرار می شود که موضوع بحرین را وارد (مذاکرات) کنند؟ مدعی شد: این سوال ما را به اصل موضوع می برد، ایران در سوریه نقش دارد و از نظام در جنگ علیه ملت خودش حمایت می کند. ایران نقشی دارد و جهان از این باب به آنها فشار وارد می کند، این دستی است که آنها را اذیت می کند لذا آنها می خواهند از طریق موضوع دیگری به جهان فشار بیاورند، حال این موضوع چیست؟ آنها موضوعی به جز بحرین نیافته اند، اکنون... اگر شبکه العالم را مشاهده کنید یا هر زمان دیگری، خواهید دید که آنها فقط از بحرین صحبت می‌کنند.

وزیر امور خارجه بحرین در عین حال به نقش کشورهای منطقه از جمله قطر و عربستان که با ارسال سلاح به تروریست‌ها در کشتار مردم سوریه دست دارند، اشاره ای نکرد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

رئیس مجمع ملی دموکراتیک وحدت‌گرای بحرین طرح موضوع بحرین در گروه 1+5 را به نفع مردم این کشور توصیف کرد.

فاضل عباس گفت: به نفع بحرینی‌ها است که موضوع بحرین بین کشورهای غربی 5+1 مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها