کد خبر: ۱۱۶۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

سرویس سیاسی  ندای انقلاب-صالح پارسا/سخنان روز شنبه رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مردم فارس را به دليل موقعيت زماني بايستي يكي از بااهميت‌‌‌ترين سخنراني‌هاي ايشان دانست. دليل اهميت خاص اين سخنان را بايد حوادث چند روز اخير و سوء‌استفاده رسانه‌هاي غرب ضدانقلاب و شايعه‌سازي‌هاي مضحك آنان از اين قضايا دانست. ماجرا از استعفاي آقاي مصلحي، وزير اطلاعات و پذيرش آن توسط رئيس‌جمهورآغاز شد اما همگان مي‌دانند كه منطقه خاورميانه طي سه ماه اخير بستر حوادثي عظيم است كه اكثريت كارشناسان منشأ جوشش اين تفكر و بيداري ملت‌ها را از انقلاب ايران مي‌دانند. بي‌شك غرب درصدد است با انحراف اين نهضت‌ها وتهمت تحريك مردم منطقه به ايران، افكار عمومي جهان را از اصل خواسته‌هاي ملت‌ها دور ساخته و با حاشيه‌سازي و خبرسازي روحيه نااميدي را در مردم منطقه بكارد.

وزارت اطلاعات خط مقدم انقلاب

در برهه حساس كنوني از آنجا كه خط مقدم نظام اسلامي در تحولات اخير وزارت اطلاعات است و اين وزارتخانه به مثابه چشم نظام، وظيفه رصد دقيق تحركات غرب و صهيونيست‌ها در خاورميانه را به منظور تصميم‌گيري مبتني بر حكمت و واقعيات بر عهده دارد، از اين رو احساس مي‌شد همانگونه كه رهبري انقلاب نيز اشاره فرمودند با اين استعفا يا بركناري يك فترت در اين رسالت خطير پيش بيايد، لذا سكاندار نظام كه در همه مواضع حكيمانه خود نشان داده‌اند كه اگر موضعي مي‌گيرند تنها مصالح نظام و مردم مد نظر ايشان است، اين بار نيز وارد شده و با حكم ولايي به وزير بر استمرار فعاليت‌هاي وي و وزارت تحت امرش تأكيد كردند.

موج سواري رسانه‌هاي غرب

 از يك حادثه كوچك رسانه‌هاي نظام سلطه كه مترصد فرصتند تا با هر خبري شروع به شانتاژ كنند با انتشار اين حكم خط القاي حاكميت دوگانه‌اي را كه در زمان اصلاح‌طلبان و توسط حجاريان كليد خورد، دنبال كردند و در اين راه از هر ابزار ممكن بهره بردند تا بتوانند در حوزه اختيارات ولايت فقيه شبهه وارد كنند و حتي براي تحقق اهداف خود رسانه‌هايي كه دولت ايران را نامشروع مي‌دانند و تمامي فعاليت‌ها وخدمات آن را زير سؤال مي‌برند به يكباره با 180 درجه چرخش و با حيله تمام، جانب دولت را گرفته و سعي كردند بهانه لازم را براي موج‌سواري خود ايجاد كنند. رهبري انقلاب در ديدار روز شنبه ضمن اينكه خدمات شبانه‌روزي دولت را مورد تجليل قرار دادند اما در عين حال تأكيد كردند زماني كه مصلحت‌ها مورد غفلت واقع شود، رهبري وارد مي‌شود و نخواهد گذاشت در حركت نظام انحرافي به وجود‌ آيد.

حمايت از دولت‌ها سيره امام و رهبري

يكي از خصلت‌هايي كه مي‌توان به عنوان نقطه اشتراك مديريتي امام و رهبري از آن نام برد، حمايت از دولت‌هاي گوناگون با مشي و ايدئولوژي و رفتارهاي متفاوت است و تا آخرين لحظه‌اي كه اين دولت‌ها خود را در چارچوب نظام محسوب مي‌كردند از حمايت امام برخوردار بودند و اجازه تضعيف دولت‌ها را نمي‌دادند حتي در دولت‌هاي بازرگان و بني صدر كه امام راحل به صراحت فرمودند با مسئوليت دادن به آنان مخالف بوده‌اند تا لحظه آخر حمايت بنيانگذار انقلاب از آنان قطع نشد. رهبر انقلاب نيز به عنوان خلف صالح آن پير فرزانه طي 20 سال زعامت داهيانه خود همين مشي را داشته و دارند، چه در دولت سازندگي و چه اصلاحات و در دولت كنوني با تمام تفاوت‌هايي كه در اصول و خط مشي‌هاي اين سه دولت مشاهده مي‌شد رهبري نظام موضع حمايتي خود را از اين دولت‌ها حفظ كردند.

معيار حمايت، خدمت به جاي اشخاص

  گاه مشاهده شده كه شبهه‌افكنان و زاويه‌داران با نظام هنگامي كه موضعي از رهبري در حمايت از دولت انتشار مي‌يافت، سعي داشتند با سفسطه اين حمايت را زير سؤال ببرند اما همانگونه كه ايشان روز شنبه بر آن تأكيد كردند حمايت ايشان از فعاليت‌ها و خدمتي است كه به مردم خصوصاً اقشار ضعيف جامعه انجام مي شود و قبلاً نيز فرموده بودند: «هر دولتي اين خدمت‌ها را انجام دهد رهبري از او حمايت خواهد كرد.» بنابراين اين حمايت‌ها تا زماني است كه اين خط خدمت و تلاش كمرنگ و با مسائل حاشيه‌اي مخلوط نگردد.

ضامن صيانت نظام از انحراف

فارغ از مباحث اعتقادي كه در عصر حاضر حضرت امام خميني (ره) آن را در جامعه اسلامي تئوريزه كردند و بر اساس آن اطاعت از امر ولايت فقيه همسان با ولايت معصومان شمرده شده، طبق اصول مصرح قانون اساسي نيز ولي فقيه علاوه بر هدايت جامعه، مسئول ترسيم سياست‌هاي كلان هستند و فعاليت قواي سه‌گانه تحت ولايت ايشان مشروعيت مي‌يابد. بنابراين طبيعي است كه هر جا ايشان احساس كنند در حركت كلي نظام به سوي قله سعادت خللي ايجاد شده يا در آينده وارد خواهد شد، وارد شده و با مواضع محكم و بدون در نظر گرفتن منافع افراد و گروه‌ها خط سير را نشان دهند. حادثه اخير بار ديگر نگاه ژرف نگر، مقتدرانه و در عين حال خيرخواهانه و دلسوزانه مقام عظماي ولايت را بر همگان آشكار ساخت و نشان داد تا وقتي علم هدايتگر ولايت فقيه در جمهوري اسلامي پابرجاست، احدي نخواهد توانست با هر اسم و گفتماني در اين راه خللي وارد كند.

اكنون رسالت ما چيست؟

بنابراين در برهه حساس كنوني كه منطقه و جهان آبستن تحولاتي شگرف است و نقطه ثقل اين رويداد تفكر ناب انقلاب اسلامي است، همانگونه كه رهبر معظم انقلاب نيز تاكيد كردند بر همگان از مردم گرفته تا مسئولان لازم است بهانه بدست دشمنان و رسانه‌هاي تفرقه‌افكن آنان ندهند و با ديدن دسيسه‌هاي گذشته اين رسانه‌ها در بزرگنمايي اختلافات هر چند كوچك، خوراك تبليغاتي براي نظام سلطه ايجاد نكنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها