کد خبر: ۱۱۵۳۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از فارس، مرتضی تمدن در حاشیه بازدید از سامانه 124 (دریافت شکایات مردمی درباره گرانفروشی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه 124 مانند 110 نهادینه نشده و رسانه‌ها باید به این موضوع بپردازند.
 
وی با اشاره به اینکه سامانه 124 برای مبارزه با گرانفروشی نیز باید مانند سایر سامانه‌ها از جمله 110، 125 و 118 در خانه‌ها نصب و تبلیغ شود گفت: یکی از دلایلی که شاید احساس می‌شود رویکرد سامانه 124 نقض دارد این است که هنوز نهادینه نشده است.
 
استاندار تهران افزود: به دلیل کمبود منابع هنوز نتوانسته‌ایم از لحاظ کمی تشکیلات سامانه 124 را متناسب با جمعیت تهران ساماندهی و افزایش دهیم.
 
تمدن با بیان اینکه باید فاصله تماس با سامانه 124 و حضور بازرسان کاهش یابد گفت: باید در رسیدگی به شکایت مردم سرعت لازم را داشته باشیم.
 
استاندار تهران درباره جریمه فروشگاه‌های گرانفروش اظهار داشت: باید پلمب واحدهای گرانفروش در سطح بازار تشدید شود و فقط به این موضوع اکتفا نشود بلکه نسبت به معرفی افراد گرانفروش در رسانه‌ها نیز اقدام شود.
 
تمدن افزود: زمان بین اعلام شکایت و اعلام نتیجه باید کوتاه شود تا مردم به سامانه 124 اعتماد بیشتری داشته باشند.
 
تمدن از ارتقاء نرم‌افزار سامانه 124 خبر داد و گفت: در آینده با نرم‌افزار جدید نتیجه بررسی‌ها به فردی که شکایت کرده است به صورت آنلاین و در یک مدت مشخص شده اعلام می‌شود.
 
استاندار تهران بیان داشت: دوست نداریم ابزار ما در برخورد با اصناف قهری باشد و از جریمه‌ها استفاده کنیم؛ بخش گسترده‌ای از اصناف به ما کمک می‌کنند ولی همیشه عده‌ای گرانفروش هستند.
 
وی افزود: پول حاصل از گرانفروشی اجحاف به مردم است و عاقبت خوبی برای گرانفروشان و خانواده‌شان ندارد.
 
تمدن خاطرنشان کرد: عده‌ای پس از جریمه به جای اینکه تنبیه شوند تلافی آن را از مردم می‌گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها