کد خبر: ۱۱۵۲۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان با استقبال مردم این استان مواجه شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، این رویداد مهم هنری از بیست و هشتم بهمن‌ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد.

مراسم اختتامیه جشنواره امروز (پنج‌شنبه) با حضور حمید شاه‎آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و نمایشگاه نیز پنجم اسفندماه جاری به کار خود پایان می‎دهد.

طبق گزارش فوق، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان از سه بخش نمایشگاه، فروش تولیدات و کارگاه‎های آموزشی، علمی و فرهنگی تشکیل و هر سه بخش با استقبال مردم مواجه شد.

 

 

 

 

 

مدهای مناسب با ارزش‎های اسلامی در این نمایشگاه ارائه شدند

یکی از شهروندان گرگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: بخش نمایشگاهی یکی از بخش‎های جالب این رویداد هنری بود که مدهای مناسب با ارزش‎های اسلامی به خوبی در آن نمایش داده شدند.

عطیفه بابایی اظهار داشت: تا قبل از برگزاری این نمایشگاه عده‎ای گمان می‎کردند که دین مخالف مد است، اما وقتی این جشنواره و نمایشگاه برگزار شدند، نگاه خیلی از افراد تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارائه شده در نمایشگاه دربرگیرنده سلایق گوناگون بوده و هرکسی خواهان رعایت حجاب در چارچوب ارزش‎های دینی است، بدون تردید یکی از آن مدها را انتخاب می‎کند.

کارگاه‎های آموزشی موجب تغییر نگاه جامعه نسبت به حجاب می‎شود 

یکی از شهروندان گنبدی نیز در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس با اشاره به برگزاری کارگاه‎های آموزشی به خبرنگار فارس عنوان کرد: یکی از ابتکارات بسیار خوب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی هنری مانند نمایشگاه بزرگ کتاب و جشنواره فوق برگزاری کارگاه‎های آموزشی است.

رضا مردانی افزود: برگزاری این کارگاه‎ها در تغییر نگاه جامعه نسبت به حجاب به تدریج تأثیرگذار بوده و تفاهم متقابل بین ارکان جامعه ایجاد می‎کند. 

به گفته وی، یکی از مشکلات موجود در جامعه این است که بخش‎های مختلف درک درستی از یکدیگر ندارند بنابراین برای رسیدن به این درک باید به وحدت نظر برسند و لازمه رسیدن به وحدت نظر تغییر نگاه فرهنگی جامعه است.

با دائر شدن فروشگاه پوشاک از تولیدات استانی حمایت می‎شود

شهروند دیگری از کردکوی نیز دائر کردن فروشگاه تولیدات پوشاک گلستان را یکی دیگر از  نقاط مثبت نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس استان دانست و گفت: این اقدام از دو نظر مثبت ارزیابی می‎شود.

سیدایمان بنی‎عقیل یادآور شد: دائر کردن فروشگاه تولیدات پوشاک و آشنایی مردم استان با توانمندی تولیدکنندگان استانی موجب گرایش مردم به استفاده از این تولیدات و در نهایت حمایت از تولید ملی در حوزه جغرافیایی استان می‌شود.

وی، یکی از ابتکارات این جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در بخش فروش تولیدات را طراحی و برش رایگان و فروش ارزانتر از قیمت بازار عنوان کرد و اذعان داشت: این رویکرد در جلب نظر مردم بسیار تأثیرگذار است و در نهایت موجب حمایت از تولیدات استانی می‎شود.

بنی عقیل ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جشنواره و نمایشگاه‎هایی در ادامه نیز تداوم داشته باشند تا به تدریج در نگاه جامعه تغییر ایجاد شود.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس 28 بهمن 1391 با حضور مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی، طراحان و تولیدکنندگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه شامل مانتو اجتماع، مانتو مجلسی، پوشش سر و طراحی هستند

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس تا پنجم اسفندماه دایر است و علاقمندان برای مشاهده و خرید می‌توانند ساعات 9 تا 12 و 16 تا 21 به تالار فخرالدین اسعد گرگانی مراجعه کنند.

دبیرخانه دائمی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد.

این رویداد مهم هنری شامل سه بخش فروش تولیدات، نمایشگاه آثار هنری و کارگاه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی است.

استانداری گلستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزارکننده نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری، اداره‌کل امور اجتماعی استانداری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی در برگزاری جشنواره و نمایشگاه مذکور همکاری دارند.

اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشکده فنی‌وحرفه‌ای مائده گرگان و فرماندهی انتظامی گلستان دیگر دستگاه‎های همکار در برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان، اتحادیه تولید کنندگان پوشاک، دبیرخانه عفاف و حجاب استان، اداره‌کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل فنی‌وحرفه‎ای و مراکز حوزه‌های علمیه گلستان با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها