کد خبر: ۱۱۵۲۰۸
زمان انتشار: ۰۰:۰۵     ۰۳ اسفند ۱۳۹۱

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در جلسه آموزشی مدیریت بحران استان در استانداری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های بسیار پهناور کشور است که مساحت آن برابری می‌کند با 17 استان دیگر کشور و طبیعی است که در استانی به این وسعت حوادث غیرمترقبه فراوانی به وقوع بپیوندد. 

وی افزود: طبیعی است که در شرایط بحران‌هایی چون زلزله، توفان و سیل شرایط ناگواری در سطح هر منطقه‌ای بروز پیدا می‌کند ایجاب کرده که این مهم با مدیریت قابل کنترل و مهار شدن خواهد بود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعمال مدیریت صحیح و اصولی قادر خواهد بود تبعات ناشی از حوادث پیش‌بینی نشده را تا حد چشمگیری کاهش دهد و کنترل کند.

نارویی ادامه داد: گستردگی مرز استان بالغ بر یک‌هزار و 500 کیلومتر است که 300 کیلومتر از آن را مرز آبی تشکیل می‌دهد و همین مساله ضرورت ارائه راهکارهای مناسب در مقابله با حوادث طبیعی چه آبی و خشکی را دوچندان می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: این استان با وجود داشتن مناطقی چون چابهار دارای قابلیت‌ها و استعدادهای بی‌کرانی است که شاید اهمیت این منطقه در زمان جنگ بیش از هر زمانی برای همگان به عنوان پشتیبان امور جنگ آشکار شد.

 استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مرز یک تهدید نیست بلکه فرصتی برای بهره‌وری بیشتر است لذا سیستان و بلوچستان  از مرز حداکثر استفاده را باید ببرد.

 نارویی یادآور شد: عوامل طبیعی و پیش‌بینی نشده در صورتی که مدیریت شوند از نقمت به نعمت تبدیل خواهند شد.

 وی گفت: وجود حوادث طبیعی همچون بادهای 120 روزه که اکنون به 200 روز افزایش یافته با توجه به بحران خشکسالی 15 ساله حاکم بر منطقه در صورت کنترل شدن و استفاده در انرژی‌های نو می‌تواند گره‌گشای بخشی از مشکلات منطقه باشند.

 نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بی‌تردید در انجام مأموریت‌های مدیریتی، سختی وجود دارد و این فرصتی است برای مدیران اصولگرا که تمام توان خود را برای خدمت در این شرایط سخت بکار گیرند و هنر خود را در این عرصه به نمایش بگذارند.

 نارویی بیان داشت: اکثر آب‌های حاصل از رگبار‌ها و باران‌های سیل‌آسا و بارندگی‌های فصلی به سمت دریا سرازیر می‌شوند و در دسترس استان قرار ندارند.

وی افزود: با مدیریت اصولی می‌توان با مهار کردن بخشی از بحران‌های ایجاد شده آنها را هدایت و از مزایای آن بهره‌مند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها