کد خبر: ۱۱۵۱۷۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۴     ۰۲ اسفند ۱۳۹۱
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان به دلیل تنوع اقلیم و آب و هوا می‌تواند بهشت ایران لقب گیرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در جلسه آموزشی مدیریت بحران استان در استانداری اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های بسیار پهناور کشور است که مساحت آن برابری می‌کند با 17 استان دیگر کشور و طبیعی است که در استانی به این وسعت حوادث غیرمترقبه فراوانی به وقوع بپیوندد. 

وی افزود: طبیعی است که در شرایط بحران‌هایی چون زلزله، توفان و سیل شرایط ناگواری در سطح هر منطقه‌ای بروز پیدا می‌کند ایجاب کرده که این مهم با مدیریت قابل کنترل و مهار شدن خواهد بود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعمال مدیریت صحیح و اصولی قادر خواهد بود تبعات ناشی از حوادث پیش‌بینی نشده را تا حد چشمگیری کاهش دهد و کنترل کند.

نارویی ادامه داد: گستردگی مرز استان بالغ بر یک‌هزار و 500 کیلومتر است که 300 کیلومتر از آن را مرز آبی تشکیل می‌دهد و همین مساله ضرورت ارائه راهکارهای مناسب در مقابله با حوادث طبیعی چه آبی و خشکی را دوچندان می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: این استان با وجود داشتن مناطقی چون چابهار دارای قابلیت‌ها و استعدادهای بی‌کرانی است که شاید اهمیت این منطقه در زمان جنگ بیش از هر زمانی برای همگان به عنوان پشتیبان امور جنگ آشکار شد.

 استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مرز یک تهدید نیست بلکه فرصتی برای بهره‌وری بیشتر است لذا سیستان و بلوچستان  از مرز حداکثر استفاده را باید ببرد.

 نارویی یادآور شد: عوامل طبیعی و پیش‌بینی نشده در صورتی که مدیریت شوند از نقمت به نعمت تبدیل خواهند شد.

 وی گفت: وجود حوادث طبیعی همچون بادهای 120 روزه که اکنون به 200 روز افزایش یافته با توجه به بحران خشکسالی 15 ساله حاکم بر منطقه در صورت کنترل شدن و استفاده در انرژی‌های نو می‌تواند گره‌گشای بخشی از مشکلات منطقه باشند.

 نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: بی‌تردید در انجام مأموریت‌های مدیریتی، سختی وجود دارد و این فرصتی است برای مدیران اصولگرا که تمام توان خود را برای خدمت در این شرایط سخت بکار گیرند و هنر خود را در این عرصه به نمایش بگذارند.

 نارویی بیان داشت: اکثر آب‌های حاصل از رگبار‌ها و باران‌های سیل‌آسا و بارندگی‌های فصلی به سمت دریا سرازیر می‌شوند و در دسترس استان قرار ندارند.

وی افزود: با مدیریت اصولی می‌توان با مهار کردن بخشی از بحران‌های ایجاد شده آنها را هدایت و از مزایای آن بهره‌مند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها