کد خبر: ۱۱۴۸۹
زمان انتشار: ۱۶:۱۵     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
اعتراف کارگردان " جدایی نادر از سیمین ":
فرهادی در نشست اخیر خود در پاسخ به این سوال که که آیا دغدغه اساسی اش در شرایط حاضر سینما، "اخلاق" است؟ بیان داشت که :" اولین دغدغه من سینماست . قبل از این که فکر کنم چه چیزی را می گویم، این که از طریق سینما می گویم دغدغه اصلی من است. به این دلیل فیلم نمی سازم که در مورد اخلاق صحبت کنم ،من به دلیل خود سینما فیلم می سازم."
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، اصغر فرهادی کارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین که در نشست باشگاه فیلم (سینمای ما) به سوالات حاضرین پاسخ می گفت سعی در تببین دیدگاه  هایش در خصوص آثار سینمایی خود داشت.

این کارگردان که در کارنامه خود ساخت فیلم هایی چون " چهارشنبه سوری"  و " درباره الی" را نیز دارد و در تازه ترین ساخته خود با فیلم " جدایی نادر از سیمین" که باعث  اشتراك نظر اتفاقي!داوران جشنواره‌هاي فجر و برلين شد، هدف خود را از فیلمسازی دغدغه های سینمایی به دور از اخلاق می داند.

 فرهادی در این نشست در پاسخ به این سوال که که آیا دغدغه اساسی اش در شرایط حاضر سینما، "اخلاق" است؟ بیان داشت که :" اولین دغدغه من سینماست . قبل از این که فکر کنم چه چیزی را می گویم، این که از طریق سینما می گویم دغدغه اصلی من است. به این دلیل فیلم نمی سازم که در مورد اخلاق صحبت کنم ،من به دلیل خود سینما فیلم می سازم. این مهم ترین دلیل کار من است که قابل کتمان هم نیست."

سخنان این کارگردان خود گویای تفکر و ماهیت غربی است که سینما را در راستای تضعیف بنیان ها اخلاقی به کار گرفته و با تحریف واژه های مثبتی چون صلح ، حقوق بشر و دموکراسی در عرصه فرهنگی هم دست به به جا به جایی مفاهیم بنیانی جامعه می زنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
فیلمسازانی چون فرهادی، فیلم می سازند تا مفاهیم فرهنگ و تمدن شیطانی غرب را در غالب سینما به بدنه فرهنگ عمومی کشور که در حال حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است، تزریق نمایند.
تهاجم فرهنگی غرب در درون سینمای ملی ما به صورت وسیع انجام می گیرد و مسئولین فرهنگی کشور از این مسئله مهم، تقریبا غافل هستند.
با سینمای موجود نمی توان اهداف والای امام و انقلاب اسلامی را پیشبرد.
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۲:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
خنده دار ترین حرف ممکن رو زده، به خاطر سیتما فیلم میسازه!! کلا وقتی مذهب تو زندگی آدم نقش نداشته باشه، تمام رفتارهاش پوچه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
مردیکه اسکول است.....خیلی اهمیتی بهش ندین....متاسفم برای کسانی که فیلم این آقا را رفتند پول دادند و دیدند...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
به لینک زیر مراجعه شود
http://shahadat-k.blogfa.com/cat-1.aspx
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
تفاوت فیلم جدایی با اخراجی های ۳ دراین است که درفیلم جدایی کارگردان بدنبال تحقیر ملت ایران و القاء بالغ نبودن ملت ایران در مسائل کلان اجتماعی است یعنی ملتی که هنوز از حل مسائل فردی و روابط خانوادگی وحق حقوق خود عاجز است چگونه می تواند مدعی حل مسائل بین المللی و جهانی باشد ولی فیلم اخراجی ها اثبات می کند ملت ایران علاوه بر حل مسائل داخلی خود در غالب دموکراسی موجود فارق از مثلث شوم "قدرت ثروت س ک س" توانایی ارائه الگوی جدید "خدمت ایثار و آگاهی" برای حکومت برمستضعفین را در آینده نزدیک را دارد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
پیام فیلم : ایرانی ها همه ترسو هستند .ایرانی ها همه دروغ می گویند.مگر افرادی که در زمینه های مالی و کیفری ذینفع نباشند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها