کد خبر: ۱۱۴۶۹۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
سپاه با استراتژی شناورهای تندرو موشک‌انداز و تهاجمی هم اکنون بزرگترین قدرت چریکی دریایی جهان با بیش از ۲۰۰۰ فروند قایق مسلح را در اختیار دارد.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پایگاه تحلیلی-خبری "ندای انقلاب"، سپاه با استراتژی شناورهای تندرو موشک‌انداز و تهاجمی هم اکنون بزرگترین قدرت چریکی دریایی جهان با بیش از ۲۰۰۰ فروند قایق مسلح را در اختیار دارد.

این نیرو با کمک مین‌های دریایی که توسط قایق ‌ها و زیردریایی‌های هوشمند و ضد رادار کوچک در خلیج فارس پراکنده می‌شود قادر است ضربات سنگینی به ناوها و ناوهای هواپیمابر غربی و آمریکایی پس از درگیری وارد کند.

نيروهاي نظامي ايران و آمريكا در زمان ماموريت اسكورت ۶ بار رو در روي يكديگر قرار گرفتند اما هيچ كدام محكي جدي براي تسليحات و توانمندي نظامي ايالات متحده آمريكا نبود.

البته برای توجیح این مطلب که آمریکا در خلیج فارس نمی‌تواند جلوی توانمندی‌های ایران بایستد "آنتوني كردزمن"، كارشناس نظامي آمريكايي در نوشتاري به بررسي ابعاد نبردهاي دريايي ايران و عراق در طول سال هاي جنگ ۸ ساله پرداخت.

علاوه‌بر این، ايالات متحده آمريكا با طيف گسترده‌اي از تهديدات روبرو است كه خود را صرفاً براي مقابله با بخشي از آنها آماده كرده است. ايران علاوه بر مين‌هاي سطحي، مين‌هاي عمقي نيز در اختيار داشت و از مين هاي زماني و تاخيري سود مي‌برد كه پس از گذشت يك دوره زماني ثابت يا پس از عبور چندين كشتي يا شناور مين روب فعال مي‌شدند.

باوجوديكه هنوز تعداد قطعي مين‌هاي جمهوری اسلامی ايران مشخص نيست، اما اين كشور مين‌هاي متنوعي نظير تماسي، مغناطيسي، صوتي ، موج كماني ، فشاري ، حرارتي و احتمالاً مين‌هاي كنترل از راه دور در اختيار دارد.

این کارشناس نظامی آمریکایی در ادامه می‌گوید: این که آیا آمریکا تنها دربرابر این قدرت ایران به برتری دست می‌یابد یا خیر تردید وجود دارد ضمن اینکه ایران می‌تواند با موشک‌های ساحل به دریای خود اهداف و ناوهای غربی و آمریکایی را هدف قرار دهد و عمق کم خلیج فارس نیز امکان مانور نیروهای آمریکایی را خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها