کد خبر: ۱۱۳۸۲۸
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
حجت‌الاسلام پناهیان اتفاق حاشیه ای در مراسم 22 بهمن در شهر مقدس قم را معلول برخی بداخلاقی‌های مسؤولان دانست و با تاکید بر این که مردم مسؤولان اختلاف افکن و تشنج آفرین را طرد می کنند، حق‌مداری را تؤام با صبوری و بردباری ارزیابی کرد.
به گزارش 598، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل خود از حوادث رخ داده در حرم کریمه اهل بیت(ع) در 22 بهمن، تصریح کرد: این که چندی قبل رهبر معظم انقلاب به مسؤولان تذکر دادند تا به اختلافات دامن نزنند و هرگونه سوء استفاده از احساسات مردم را خیانت به کشور دانستند، شاید مهم‌ترین دلیل آن این بود که اختلافات بین مسؤولان در حد خود آنان باقی نمی‌ماند و به بدنه اجتماعی نیز کشیده می‌شود. 
وی افزود: این مساله در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که دشمن برای کشور و نظام نقشه‌های فراوانی کشیده، ‌بسیار خطرناک است و ضرورت هوشیاری و مراقبت مسؤولان را می‌طلبد.
 
سرایت بداخلاقی از مسؤولان به مردم
 
استاد حوزه علمیه بیان کرد: در روایات نیز هست که مردم به رفتار مدیران و رهبران جامعه خود نگاه می کنند «الناس علی دین ملوکهم» حتی در برخی روایات تصریح شده که مردم تاثیر بیشتری از مدیران و سران جامعه می‌پذیرند تا تربیت پدران خود؛ طبیعی است وقتی در وضعیت بالای نظام بداخلاقی‌هایی صورت گیرد به بدنه اجتماع نیز سرایت خواهد کرد و مسؤول تمام بداخلاقی‌ها که در جامعه صورت می‌گیرد کسانی هستند که در راس جامعه این گونه بداخلاقی‌ها را آغاز می‌کنند و ادامه می‌دهند.
 
حجت‌الاسلام پناهیان بیان داشت: نکته بسیار مهم این است که مردم ما در طول سالیان گذشته نشان داده‌اند از مسؤولان اختلاف‌افکن و بداخلاق عبور می‌کنند و نگاهشان تنها به سیره امام و رهبر معظم انقلاب است. 
وی با تحسین بصیرت و هوشیاری فوق‌العاده ملت ایران‌ خاطرنشان کرد: ما از سطح بالای بصیرت و هوشیاری مردم خیالمان راحت است،‌ مردم نگاهشان تنها به رهبر معظم انقلاب است. ایشان در اوج جریان فتنه تعابیر و تدابیر خود را هیچ گاه خارج از ادب، سعه صدر و بزرگواری قرار ندادند.
 
 حجت‌الاسلام پناهیان تاکید کرد: من مطمئن هستم اگر مسؤولان باز هم بخواهند به تشنج آفرینی و اختلاف افکنی در جامعه دامن بزنند مردم از آنها عبور خواهند کرد.
وی ادامه داد: هر کس اختلاف افکنی و هر نوع رفتار تشنج آفرینی از خود نشان دهد دقیقا خواست دشمن را پیاده کرده است و فرقی نمی کند از کدام طرف و یا علیه کدام طرف باشد. 
 
حجت‌الاسلام پناهیان بیان داشت: بسیجیان و بچه ها حزب اللهی ما در جریان فتنه در بسیاری از مواقع دچار ضرب و شتم هایی از سوی برخی افراد جاهل و فریب خورده یا افراد مغرض شدند، اما با آنها برخورد بزرگوارانه‌ای داشتند.
وی با انتقاد از اختلاف‌افکنی در یک مراسم عمومی که به اصل نظام ارتباط دارد، گفت: وقتی رهبر بزرگوار انقلاب تاکید می کنند که رفتارها حساب شده باشد و نباید رفتارهای اختلاف انگیز از سوی مسؤولان صورت گیرد، مردم نیز باید به فرمایش ایشان توجه کنند و البته خوشبختانه عموم مردم توجه دارند و کسانی که بخواهند در میان صفوف مردم ولایت مدار خلاف فرمان رهبری عمل کنند تنها خواهند ماند و جدای از عقوبت اخروی در دنیا نیز دچار طرد عموم مردم خواهند شد.
حجت‌الاسلام پناهیان یادآورشد: رفتاری که در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) رخ داد همان قدر دون شان نظام بود که اختلاف مسؤولان و اصرار ورزیدن آنها بر ادامه آن. 
وی افزود: مبلغان و اهالی رسانه باید در موقعیت‌های مختلف تا زمان انتخابات جامعه را آماده کنند که هیچ گونه رفتار تشنج زایی در جامعه رخ ندهد و جامعه را دچار آسیب پذیری نکند. 
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: در آستانه انتخابات اگر دچار احساسات شویم و حق گرایی خود را بدون صبوری و بردباری دنبال کنیم و به زعم خود حق و عدالت را بخواهیم تشخیص دهیم و اجرا کنیم سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. 
 
سوره عصر؛ هدیه الهی به جویندگان حقیقت
 
وی افزود: ما برای تمام افرادی که در آن صحنه بودند و یا در همه صحنه های سیاسی کشور حضور دارند و به همه مردم خوبمان سوره والعصر را هدیه و توصیه می کنیم که این سوره، سرود یاران پیامبر(ص) در تنگناها بود. 
حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: در این سوره همان قدر که تواصی به حق شده،‌ توصیه به صبر و بردباری نیز شده است، با تکرار کلمه «تواصوا» خداوند متعال می خواهد این پیام را بدهد که همان قدر که حق مداری مهم است،‌ با صبوری و با متانت رفتار کردن نیز مهم است؛‌ اگر بنا باشد هر کس حقی را تشخیص داد به رفتار عجولانه دست بزند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
این خطیب حوزه با تاکید بر این که ما از ابتدا مخالف هر نوع رفتار غیر اخلاقی بودیم که بخواهد حتی در راه استیفای حق و حقوق اصلی نظام قرار گیرد، ‌ابراز داشت: ما نمونه هایی از این نوع رفتارها را در همان مناظره ها دیدیم و بنده در سخنرانی های متعدد در قم و سایر نقاط کشور صریحا اعلام کردم و راجع به آن موضع گرفتم.
 
مروت داشتن در برخورد با رقیب سیاسی
 
وی افزود: ما خاطره رفتارهای شهید آیت الله بهشتی را یادآوری کردیم که وقتی به ایشان گفتند خانواده بنی صدر در تظاهرات منافقین دستگیر شدند و خواستند ایشان را خوشحال کنند که رقیب سیاسی شما خانواده او اهل چنین خطاهایی است، ایشان رفتار حکیمانه ای داشت و گفت این مروت نیست که انسان رقیب سیاسی خود را با جرم اعضای خانواده او از میدان بدر کند.
حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: مسؤولان کشور ما هیچ کدام رقبای سیاسی یکدیگر نیستند بلکه رفقای سیاسی هستند و باید احترام همدیگر را خیلی بیشتر از این داشته باشند و این مساله را مراعات کنند.
وی تاکید کرد: مردم هم اگر می خواهند به مسؤولان و رهبران جامعه نگاه کنند تا زمانی که سیره امام و رهبر معظم انقلاب وجود دارد نباید به سطوح پایین تر نگاه کنند.
 
رمز برگزاری انتخابات آرام
 
حجت الاسلام پناهیان بیان داشت: در راهپمیایی 22 بهمن در تهران و بسیاری از شهرهای کشور این توجه مردم را به سیره امام و رهبری مشاهده کردیم. قریب به اتفاق مردم در شعارهای خود به هیچ یک از مسائل فرعی نپرداختند،‌ نه شعاری برای نان،‌ نام و معیشت دادند و نه به نفع یا علیه کسی شعار دادند و این نشانه بزرگواری ملت بزرگ ایران است؛ در حالی که آنها همه صحنه ها را رصد می کنند و در مسائل مختلف سیاسی صاحبنظر هستند و برای انتخابات آمادگی دارند.
وی یادآورشد: ما باید بیش از پیش زمینه های تشنج آفرینی را در میان مردم و مسؤولان از بین ببریم،‌ بیان صریح رهبر انقلاب که بسیار دردمندانه و جدی در موقع مقتضی بیان شد،‌ رمز عملیات برگزاری انتخابات آرام است.
حجت الاسلام پناهیان در پایان تصریح کرد: این فرمان و پیام صریح بر همه ما فرض و واجب می کند تا از این امر تبعیت کنیم و کسانی که به هر دلیل تبعیت نمی کنند در هر مقام و جایگاه و سطحی که باشند آنها را از خود طرد کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها