کد خبر: ۱۱۳۴۵۷
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
دولت چين در بيانيه اي به شدت از آمريكا به دليل اعمال تحريم عليه برخي شركت هاي چيني كه با ايران مبادله كالا دارند، انتقاد كرد.
598: «هواچانينگ» سخنگوي وزارت خارجه چين روز دوشنبه در بيانيه اي با انتقاد شديد از آمريكا اعلام كرد كه تحريم هايي كه اين كشور اخيراً عليه برخي شركت هاي چيني به علت تبادل كالا با ايران اعمال كرده است، روابط پكن- واشنگتن را تيره خواهد كرد.
وي در ادامه تصريح كرد: اين اقدام آمريكا كاملاً قوانين روابط بين الملل را نقص مي كند و به منافع ملي چين صدمه وارد خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه چين همچنين تأكيد كرد كه آمريكا بايد هرچه سريعتر سياست اشتباه خود را اصلاح كند و تحريم هاي غيرمنطقي اعمال شده عليه شركت هاي چيني را لغو كند.
به گزارش تسنيم آمريكا روز دوشنبه عليه يك تاجر و همچنين برخي از شركت هاي چيني به خاطر تبادل كالا با جمهوري اسلامي ايران تحريم هايي صادر كرد.
همچنين تانرييلديز، وزير انرژي تركيه در گفت و گو با شبكه 24 تركيه، درباره تحريم نفتي ايران گفت: غرب درباره تحريم هاي اعمالي در زمينه نفت ايران، برخي از كشورهاي اروپايي را مثال مي زنند در صورتي كه ايران همسايه تركيه است. ما به غرب اعلام مي كنيم اين كشورها نمي توانند الگوي مناسبي براي ما باشند. زيرا آن كشورهاي اروپايي دو يا سه درصد از نياز انرژي شان را از منابع انرژي ايران تأمين مي كردند و آن كشورها با اتخاذ تدابيري مي توانند اين صادرات را به صفر برسانند اما تركيه ممكن است در برخي مواقع 40 تا 50 درصد از نياز انرژي خود را از ايران تأمين كند. تركيه از تجارت با ايران خشنود است.
ييلديز اضافه كرد: تركيه 20درصد از نياز خود را با صادرات گاز از ايران تأمين مي كند. كساني كه مشكلاتي را در اين روند ايجاد مي كنند خود نيز بايد راهكارهاي حل مشكل را نيز به همراه داشته باشند. او با بيان اين كه در درجه اول بايد مايحتاج شهروندان تركي تأمين شود، گفت: من نمي توانم به مردم تركيه اعلام كنم كه از آنجايي كه از ايران نمي توانم انرژي بخرم، شما در زمستان در سرما بمانيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها