کد خبر: ۱۱۳۳۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
یک دیپلمات ایرانی در صنعا ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های یمن مبنی بر لغو سفر روز گذشته صالحی به یمن گفت: رسانه‌ای که این خبر را منتشر کرده است اخبار موثقی را دنبال نمی‌کند.

این مقام مسوول در سفارت کشورمان در یمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که سفر به یمن می‌تواند در آینده در دستور کار قرار گیرد، افزود: تا کنون از جانب وزارت امور خارجه ایران درخواستی برای انجام هماهنگی این سفر ارسال نشده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در باره توقیف یک کشتی حامل سلاح‌های ایرانی در آب‌های یمن گفت: این ادعاها یکی از دورغ‌هایی است که برخی مطبوعات منطقه و احزاب مخالف ارتباط با ایران دامن می‌زنند.

او تاکید کرد که سفیر ایران در یمن در این رابطه به وزارت خارجه یمن فرا خوانده نشده است بلکه ابوبکر القربی از سفیر ایران (با توجه به درخواست قبلی سفیرکشورمان برای دیدار) دعوت کرد که با وی گفت‌وگویی داشته باشد. ما اعلام آمادگی کردیم که برای روشن شدن حقایق مربوط به این کشتی که ادعا شده از ایران حرکت کرده و حامل سلاح بوده است با یمن همکاری کنیم و تاکید کردیم که راه حل آن ساده است.

این دیپلمات ایرانی افزود: تاکید شد که مسوولان دو طرف در این باره با هم ملاقات کنند و موضوع را با ادله‌ای که هر کدام دارند مطرح کنند تا موضوع برای افکار عمومی روشن شود.

این مقام مسوول در سفارت ایران در یمن گفت: درخواست ما کاملا منطقی و عادلانه است و می‌خواهیم به دور از اتهامات بی‌اساس این موضوع بررسی شود. تاکید داریم که آمریکایی‌ها در این موضوع شیطنت کرده‌اند و حتی قبل از این که مقامات یمن در این مورد صحبت کنند آمریکایی‌ها اظهار نظر کردند و حتی برخی از روزنامه‌های غربی مدعی شدند کشتی اساسا در آب‌های بین المللی بوده است و آمریکایی‌ها آن را تحویل یمنی‌ها داده‌اند.

او با بیان این که برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که در این کشتی سلاح‌هایی از کشورهای دیگر مانند چین هم بوده است گفت: وجود سلاح در یک کشتی دلیلی بر ارسال سلاح از سوی آن کشور نیست. مگر در گروه القاعده افرادی از کشورهای مختلف مانند عربستان، پاکستان و حتی آمریکا حضور ندارند. آیا حضور این افراد از تابعیت‌های مختلف به معنای حمایت آن‌ها از القاعده است. حتی با فرض این که سلاح ایرانی در این کشتی بوده باشد این دلیلی بر حمایت دولت ایران از این موضوع نیست.

این دیپلمات ایرانی اظهارکرد: به طرف یمنی پیشنهاد کردیم اگر واقعا نیت جدی دارند و می‌خواهند حقایق صادقانه روشن شوند آمادگی داریم هیات صاحب صلاحیتی با طرف یمنی صحبت کند یا مقامات یمنی اسناد خود را به ایران ببرند و با مقامات ایرانی مذاکراتی داشته باشند. هنوز واکنشی از جانب مقامات یمن در این‌باره دریافت نکرده‌ایم.

وی گفت: اگر ادعای یمنی‌ها درست باشد نباید از پذیرش هیات ایرانی و اعزام هیات‌شان به ایران نگرانی داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها