کد خبر: ۱۱۳۳۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
دور جدید پیشنهاد پررنگ تر آمریکا به ایران برای مذاکره کدهای اسرائیلی نیز وجود دارد که نشان می دهد که آمریکایی ها تنها به دنبال یک سناریو دیپلماتیک با هدفگذاری های در راستای منافع ملی خود هستند و هدفشان از پیشنهاد مذاکره رسیدن به توافق که منافع ایران در آن رعایت شوند، نیستند.
به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، اصلی ترین کد اسرائیلی دستکش جدید مخملی آمریکایی ها این است که در ماه های قبل هر وقت تیم سیاست خارجه آمریکا پالس های را مبنی بر سازش و یا کوتاه آمدن از مواضع در برابر پرونده هسته ای ایران از خود صادر میکرد بلافاصله مقامات رژیم صهیونیستی با هیاهو فراوان دولت اوباما را متهم به سازش و خیانت به اسرائیل میکردند.
این در حالیست بالافاصله از پس از پیشنهاد جوی بایدن معاون اول اوباما به ایران مبنی مذاکره مستقیم و دو طرفه دانی آیالون، معاون وزیر خارجه اسرائیل، در همایش امنیتی مونیخ آلمان شرکت کرده بود در پایان این همایش گفت که اسرائیل نزدیکی آمریکا و ایران و انجام گفت‌و‌گو بین واشینگتن و تهران را «مفید» می‌داند.
 
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، دانی آیالون سفیر اسرائیل در واشینگتن این را نیز گفته است که مذاکرات دوجانبه میان ایران و آمریکا می‌تواند به موفقیت مذاکرات کشورهای گروه ۱+۵ با ایران نیز کمک کند.
در همین حال منابع غربی نیز اخباری را مبنی بر تایید این موضوع منتشر کرده اند.
"جوشی" از موسسه "آر.یو.اس.ای" در لندن در این باره می گوید: اسرائیلی ها رهبری آمریکایی ها را در این باره یا به میل خود یا به طراحی خود آمریکایی ها پذیرفته و در حال حاضر منتظر اقدامات آنها هستند".
رئیس پیشین سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل"آموس یادلین" نیز در گزارشی که برای مرکزمطالعات استراتژیک آن کشور که مقرش در تل آویو است فرستاده می نویسد:"این به نفع اسرائیل است که آمریکا یا گروه 5+1 با ایران مذاکره کرده و به نتیجه مطلوب برسند. و این مذاکره بر دو آلترناتیو دیگر، اولی ایرانی مسلح به بمب اتمی و دیگری بمباران کردن ایران ، ارجحیت دارد".
این در حالیست که چند هفته دیگر اوباما در یک دیدار مهم به فلسطین اشغالی خواهد رفت و با نتانیاهو درباره سه محور ايران، سوريه و فلسطينی ها پای میز مذاکره خواهد نشست.
روزنامه بريتانيايی ساندی تايمز نيز يکشنبه بيست ودوم بهمن در اینباره نوشت که نتانياهو و اوباما می خواهند يک معامله بين خود را عملی کنند که از يکسوی آن، فلسطينی ها از امتيازاتی برخوردار شوند و از سوی ديگر، نتانياهو خشنود شود که ايران زير فشار سخت تری قرار می گيرد.
 
ساندی تايمز نوشته : اوباما همراه با خود طرحی را که شامل «چوب و هويج» است می آورد و به نتانياهو می گويد که اگر اسرائيل مذاکرات سياسی با فلسطينی ها را از سربگيرد، دولت آمريکا آماده است که تحريم ها و فشار بر ايران تشديد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها