کد خبر: ۱۱۳۳۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
کارشناس فوتبال با بیان این که کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر به رشد کیفی بازیها کمک نمی کند و باعث از بین رفتن اسعدادهای فوتبال ایران می شود، گفت: فدراسیون فوتبال به جای این که مشکل را حل کند با این کار کل مسئله را پاک کرده است.

به گزارش 598،مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: به نظر من اگر بخواهیم به جایی برسیم در درجه اول باید رشد کمی داشته باشیم چرا که از طریق رشد کمی می توان به رشد کیفی رسید. فوتبال در کشور ما صاحب اقبال عمومی است و کم شدن تعداد تیم ها این گستردگی را محدود می کند و رشد کمی را هم پایین می آورد. بنابراین استعدادهای بیشتری بیرون می مانند.

وی در این باره ادامه داد: سازمان لیگ مصرانه به دنبال کاهش تعداد تیم هاست. دلیل این موضوع هم به خاطر رشد کیفی نیست بلکه مشکل برگزاری دارند. به نظر من آنها دو مشکل دارند یکی مشکل استانداردسازی و دیگری مشکل برگزاری که برای هر دو مورد می توان راه حل پیدا کرد.

این کارشناس فوتبال یادآور شد: برای استانداردسازی باید به همه تیم ها حتی لیگ یکی ها مهلت کافی داد تا خود را به شرایط مورد نظر برسانند. 45 سال پیش فدراسیون فوتبال ایران این کار را انجام داده بود و آن زمان تیم عقاب به همین خاطر به یک دسته پایین تر فرستاده شد چونکه زمین بازی نداشت. بنابر این طرح سازمان لیگ تازگی ندارد.

وی با اشاره به این که تیم های لیگ برتری باید به برگزاری بازی به صورت فشرده عادت کنند، اظهار داشت: تیم ها باید به این نوع برنامه ریزی عادت کنند که هر چهار روز یک بار به میدان بروند. اگر اینگونه عمل کنیم ورود علم به فوتبال هم شتاب می گیرد. متاسفانه فدراسیون به جای این که مسئله را حل کند به دنبال پاک کردن کل مسئله است.

جلالی در خصوص این که  گفته می شود با افزایش تعداد تیم ها در سال های گذشته رشد کیفی را در سطح لیگ شاهد نبودیم، عنوان کرد: کیفیت به این مسایل نیست. برای رسیدن به رشد کیفی باید دنبال راههای آن بود که یکی از آنها رشد کمی است ولی فدراسیون آن را حذف کرده است در حالی که  متولی کیفی بازیها کمیته های جوانان و آموزش فدراسیون هستند.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: ما باید استانداردها را به جامعه معرفی کنیم. ممکن است یک تیم هفتم شود ولی از نظر کیفی تیم اول لیگ باشد و در پروسه زمانی بعدی در جدول رده بندی هم اول شود. متاسفانه کسی نسبت به آینده دیدگاهی ندارد چونکه ارزیابی در این رابطه صورت نمی گیرد.

جلالی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما بهتر است لیگ برتر ایران با چه تعداد تیم برگزار شود، خاطرنشان کرد: به نظرم بهتر است لیگ را با 20 تیم برگزار کنیم. من مشکلات فدراسیون و تیم ملی را می دانم. تیم های باشگاهی ما درگیر باشگاههای  آسیا هستند و در رده های مختلف ملی هم بازیهای بین المللی داریم اما باید دنبال راههای بهتری باشیم.

وی اظهار داشت: موضوع پیشرفت را باید مد نظر قرار دهیم نه این که بی سر و صدا بازیها را فقط برگزار کنیم. اینطوری لیگ ما پیشرفتی نخواهد داشت. این درست که فدراسیون ما به خاطر کارهای خوبی که انجام داد عنوان بهترین فدراسیون را کسب کرد ولی همه داریم می بینیم که از نظر کیفی نزول کرده ایم. باید هم سرمایه گذاری کنیم و هم برنامه ریزی داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها