کد خبر: ۱۱۱۲۸۵
زمان انتشار: ۰۱:۱۲     ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
برنامه "نگاه يك" با حضور حبيب‌الله عسگراولادي و حسين شريعتمداري به بررسي ريزش‌ها و رويش‌هاي انقلاب اسلامي پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، برنامه "نگاه يك" امشب (شنبه 14 بهمن ماه) با حضور "حبيب‌الله عسگراولادي" و "حسين شريعتمداري" به بررسي ريزش‌ها و رويش‌هاي انقلاب اسلامي مي‌پردازد.

عسگر اولادی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا شما این سخن را که انقلاب نیروهای خود را می‌خورد، قبول دارید، اظهار داشت: انقلاب فرزندان خود را نمی‌بلعد بلکه امتحان‌هایی را پیش می‌آورد که هر کس به اندازه آمادگی خود ادامه می‌دهد و ادامه ندادن مربوط به آماده نبودن است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری بر همین اساس به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام (ره) در زمستان  1341 فرمودند که حداقل مبارزات ما 30 سال است؛ دراین 30 سال نمی‌توانیم ایران را اسلامی کنیم ولی می‌توانیم در این راه حرکت کنیم؛ ممکن است در این راه همه کشته شویم و یا استقبال زیادی از ما شود، باید حق را یافت و در مسیر حق حرکت کرد، اشاره داشت.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر حق باعث رویش و ریزش می‌شود،افزود: وقتی فشاری به وجود آید تمام عناصر سست ایمان اول مردود، سپس متوقف و بعد عقب‌گرد می‌کنند و این طبیعت حرکت انسان است، مگر مومنانی که مانند کوه استوارند.

*انقلاب فرزندان خود را نمی‌بلعد

عسگر اولادی با تاکید بر اینکه این سخن که انقلاب فرزندان خود را می‌بلعد واقعیت ندارد یادآور شد: این مسئله مربوط به این است که انسان‌ها از انقلاب چه انتظاری دارند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که در زمان امام(ره) ریزش‌هایی در حد رئیس‌جمهور و بالاتر از آن قائم‌مقام رهبری وجود داشت و در سال 78 و 88 نیز ریزش‌هایی در انقلاب به وجود آمد، چرا این افراد ریزش‌های انقلاب نام گرفتند، گفت: این نامگذاری را بیگانگان انجام دادند و در داخل کسی این کار را نکرد؛ نمی‌توان گفت کسانی که از قطار پیاده شدند را بیرون کرده‌اند.

وی بر همین اساس به آیه‌ای از سوره محمد(ص) اشاره و اضافه کرد: در این آیه آمده است ما شما را پیوسته با بلا آزمایش می‌کنیم تا معلوم شود از شما کدامیک مجاهد واقعی هستید؛ سپس از بین مجاهدین واقعی آزمایش‌هایی می‌کنیم تا مجاهد صابر معلوم شود و از مجاهدین صابر نیز آزمایش‌هایی انجام می‌دهیم تا نوآوریش را ببینیم.

*انقلاب بر اساس اعتقاد به ولایت فقیه است

عسگر اولادی با بیان اینکه اگر سال 58،59 و 60 را رقم بزنیم خواهیم دید که کسانی نتوانستند خود را همراه انقلاب نگهدارند، افزود: انقلاب بر اساس اعتقاد به ولایت فقیه است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که شما اینها را ریزش نمی‌دانید، گفت: اینها ریزشی نیست که به معنای بلعیدن فرزندان انقلاب باشد. بلکه اینها نتوانستند در مسیر باشند.

وی بر همین اساس گفت: بنی‌صدر در آن زمان به آقای منتظری می‌گوید شما در پنج علم مجتهد هستید اما من در 36 علم؛ که بعدها به امام(ره) نیز همین را می‌گوید؛ این چیزی نیست که انقلاب او را طرد کرده باشد بلکه او فراموش کرد که از انقلاب چه می‌خواست؛ چراکه انقلاب اسلامی بر اساس ولایت فقیه است نه منهای ولایت فقیه.

عسگر اولادی در عین حال به این مسئله اشاره کرد که کسانی‌که از قطار انقلاب پیاده شدند نمی‌توانستند نوآوری داشته یا با نوآوری دمساز باشند.

*در جریان فتنه 88 عده‌ای خریده شدند/سفر اعضای برجسته MIS و CIA به ایران

در ادامه این برنامه شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا هر کس که در انقلاب به پست و مقام رسیده باشد فرزند انقلاب است، اظهار داشت: بعضی‌ها وسط راه خریده شدند؛ در جریان فتنه 88 عده‌ای خریده شدند یعنی رفت‌و آمدهای فراوانی صورت پذیرفت؛ حداقل نزدیک به بیست تن از نظریه‌پردازان برجسته MIS و CIA و موساد در قالب شخصیت‌های آکادمیک با توجه به اسنادی که موجود است به ایران آمدند و از 10 سال قبل برنامه داشتند.

عسگر اولادی در پاسخ به این سوال که آیا همه ریزش‌ها با دشمنان معاند انقلاب پیوند داشته‌اند، یادآور شد: بنده سخن آقای شریعتمداری را مبنی بر اینکه بسیاری از این افراد خریداری شد‌ه‌اند را تایید می‌کنم، اما در عمومیت آن باید قیدی بزنیم؛ چراکه عام نیست و در برخی موارد تخصیص می‌خورد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه در فتنه 88 تا فتنه 78 تفاوت قائل هستم، افزود: تفاوت این است که در فتنه 88 غیر از فتنه‌سازی بیگانگان در داخل نیز زمینه فتنه فراهم شد.

*موسوی فریفته شد

وی ادامه داد: ساعت 10 شب روز رای‌گیری اعلام شد که آقای موسوی در تهران، اصفهان و شیراز رای بیشتری از آقای احمدی‌نژاد دارد. و وقتی این گزارش را به وی دادند موسوی فریفته شد و اعلام جشن کرد؛ این در حالی است که خبرهای بعد را به وی ندادند که تا ساعت 1 بعد از نصفه شب از اعماق کشور آمار جدیدی آمد و آن گزارش رای اولیه بوده است، از این رو موسوی مفتون و فتنه زده شد.

عسگر اولادی با بیان اینکه البته این به معنی این نیست که هیچ چیز در بساط نباشد، اظهار داشت: بنده موسوی را با کروبی و رضایی مقایسه نمی‌کنم.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه کلیتی که سردار قلم مطرح کردند درست است اما مطلق نیست، یادآور شد: در برخی جاها فتنه‌ها اتفاق می‌افتد انسان‌هایی گم می‌شوند و نمی‌گذارند آنها خود را پیدا کنند.

وی بر همین اساس به 11 فتنه‌ای که از فتنه بنی‌صدر، بازرگان، نهضت آزادی، منافقین آغاز و تا فتنه 78 و 88 ادامه داشت اشاره کرد و افزود: در همه فتنه‌ها دشمن برنامه‌ریزی‌های بسیاری کرد تا فتنه را در کشور فرهنگ کنند و اساتید فتنه‌ساز از همه دنیا به اینجا آمدند و فریب دادند.

عسگر اولادی در عین حال به افرادی اشاره کرد که فریب خورده‌ و از بیگانگان شهریه دریافت می‌کنند و افزود: وقتی اینها حرف می‌زنند متوجه می‌شویم که دنیا و آخرتشان را باخته‌اند و در حال حاضر نیز خود نمی‌دانند کجا هستند.

*نباید فتنه را یک مسئله ساده و مطلق دانست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما نباید فتنه را یک مسئله ساده و مطلق ببینیم و فتنه‌ها را نباید با یکدیگر قیاس کرد؛ باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد و اینکه آسیب فتنه بنی‌صدر، بازرگان و سایر فتنه‌ها چه بوده است؛ اطرافیان آقای هاشمی برای وی فتنه‌ای به پا کردند، اطرافیان خاتمی در اطرافش فتنه ساختند باید آسیب شناسی کرده و تفاوت بین فتنه‌‌ها قائل شویم.

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا شما به فریفته و مفتون شدن معتقد هستید، اظهار داشت: آقای عسگر اولادی بر روی چند نکته تاکید دارند اول اینکه اینها مجرم هستند و با بیگانگان چه به دلیل اینکه فریب خورده یا مامور بودند که این جای اختلاف است و اینکه اینها با بیگانگان زدوبند کرده‌ و بیگانگان از آنها استفاده کرده‌اند را مطرح کردند.

* اینکه موسوی می‌گوید من برنده‌ام عین فرمول جین‌شارپ است

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه وقتی موسوی اعلام می‌کند من برنده هستم در واقع عین فرمول جین‌شارپ است، گفت: در واقع فرمول مشترک جین‌شارپ، ریچارد رورتی و جان‌کین که رورتی و جان‌کین دو بار به ایران آمدند و با مدعیان اصلاحات برنامه داشتند که اسناد آن موجود است.

وی ادامه داد: برخی از این‌ها از بنده شکایت کردند و درحال حاضر نیز پرونده در دادگاه قرار دارد و من نیز دلایل مستدلم را در آنجا ارائه خواهم داد؛ از این‌رو باید گفت که این گفته موسوی عین همان فرمول است یعنی موسوی آدم ساده معمولی نیست بلکه در جریان بوده است.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه ما در روزنامه کیهان تمام مراحل فتنه را از قبل پیش‌بینی کردیم،یادآور شد: سند روزنامه‌نگار نیز با خودش است اگر برای برخی دیوار حاشا بلند باشد برای روزنامه‌نگار بلند نیست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با طرح این سوال که ما از کجا می‌دانستیم که این قضایا روی می‌دهد گفت: وقتی در مرداد ماه 87 وی اعلام می‌کند مراقب باشید در انتخابات تقلب نشود ما چند روز بعد نوشتیم که به احتمال قوی این افراد کمیته‌ای تحت عنوان بررسی آراء تشکیل می‌دهند؛ چراکه معتقدیم این حرف وی نیست و نمی‌دانیم چطور به وی رسیده چراکه این حرف از بیرون است.

وی ادامه داد: آقای یزدی در آن جلسه خارج از کشور در آمریکا حضور داشته که در این جلسه کنت تیمرمن مسئول میز ایران در CIA نیز حضور داشته است و این موارد پنهانی نیست؛ ما می‌دانستیم که اینها قرار است یک رنگ را انتخاب کنند حتی یکی از آقایان معتبر به بنده تلفن کرد که شما این مطلبی را که می‌گویید مسئولیت دارد و من در پاسخ گفتم حتما رنگ انتخاب می‌کنند اما نمی‌دانستم چه رنگی است.

شریعتمداری با بیان اینکه خبرنگار «نیویورکر» از بنده سوال کرد در حالی که آقای خاتمی ابتدا خود را به عنوان کاندیدا معرفی کرد و همه گروه‌های اصلاح‌طلب به کنایه به موسوی می‌گفتند برو کنار چرا شما یادداشتی نوشتید که کاندیدای اصلی خاتمی نیست، افزود: بنده پاسخ دادم به دلیل جلسه‌ای که در خارج کشور داشتید.

*فتنه 88 از 10 سال قبل کلید خورد

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه شما معتقدید فتنه در روز انتخابات اتفاق نیفتاده است، گفت: بر اساس اسناد موجود فتنه 88 حداقل از ده سال قبل شروع شد.

وی بر همین اساس به افرادی که در این زمینه به ایران آمدند اشاره کرد و افزود: جان‌کین رئیس مرکز مطالعات دموکراسی در لندن کارشناس ارشد MIS دو بار در مهرماه 1378 و آبان ماه 83 وارد ایران شد، یورگن هابرماس مشهورترین نظریه‌پرداز نافرمانی مدنی و یکی از افراد باقیمانده مکتب فرانکفورت نیز در اردیبهشت ماه 81 به ایران می‌آید.

شریعتمداری اضافه کرد: ریچارد رورتی کارشناس عملیات سری سازمان سیا با گرایش جنگ‌های عقیدتی در خرداد 83 ، مانوئل کاستلز نظریه‌پرداز رسمی سازمان CIA  و عضو کمیته خطر خرداد 85،آلن تورن عضو سرویس اطلاعات فرانسه زمستان 83، مشاور ارشد MIS شهریور 84 به ایران می‌آید و پس از حضور وی آن شعار از طرف یکی از مدعیان اصلاحات مطرح می‌شود.

وی افزود: رهبر کودتای رنگی مجارستان اردیبهشت 84 و یکی از رهبران جنبش همبستگی لهستان و عامل اصلی کودتای مخملی منجر به فروپاشی نیز بهار 84 به ایران می‌آیند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه وقتی این افراد وارد ایران می‌شوند همه آنها کارگاه‌های آموزشی داشتند، گفت: آقای خاتمی دوبار با جرج سورس که یکی از سرمایه‌داران معروف صهیونیست آمریکایی و از پایه‌های آی‌پک و از عوامل کودتاهای مخملی است دیدار می‌کند که برخی از این افراد آموزش دیده توسط دختر دیک چنی به پایگاه دوبی می‌روند؛ پایگاه مشترکی نیز در لاهه و آمستردام هلند شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: این موارد اتفاق افتاده و این برنامه از قبل دیکته شده است. بنده معتقد به فریفته شدن نیستم بلکه این‌ها مامور بودند.

*ریگ کف جوی هستم

عسگر اولادی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه نظر شما در این زمینه چیست اظهار داشت: بنده کاملًا مهارت، تجربه و فن سردار قلم را قبول دارم و در موضع‌گیری‌های کیهان از وی استفاده می‌کنم؛ با اینکه بنده تفسیر شما را از واقعیات فتنه 78 و 88 قبول دارم و اینکه هیچ‌یک از کسانی‌که در فتنه به قول من مفتون هستند نمی‌توان تبرئه‌شان کرد و مجرم هستند اما به سه دلیل با آقای شریعتمداری فرق می‌کنم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری بر همین اساس یادآور شد: امام (ره) چند بار به بنده فرمودند اگر از در بیرونت کردند از پنجره وارد شو و اگر از پنجره بیرونت کردند از روزنه وارد شو؛ شما مثل ریگ ته جوی هستید و برای تصفیه آب حضورتان لازم است باید سعی کنید آلودگی‌های آب را بگیرید گرچه این آلودگی‌ها را به چهره خودتان بگیرید.

وی در عین حال تفاوت دوم خود را با آقای شریعتمداری اینگونه عنوان کرد که بنده عضو هیئت منصفه تهران و کشور هستم و وظیفه‌ام با سردار قلم فرق می‌کند و باید بررسی کنم چند درصد از این قضیه مربوط به رژیم اسرائیل، انگلیس و آمریکا و چند درصد هم در داخل بوده است که باید گفت ارزیابی‌ام این است که این افراد مفتون هستند و در خیلی از جرم‌ها شرکت داشتند.

عسگر اولادی با بیان اینکه به‌ من گفتند می‌خواهی آنها را تبرئه کنی و من گفتم ابداً. گفت می‌خواهی تخفیف‌دهی گفتم ابداً و گفتند می‌خواهی حصر را برداری که گفتم ابداً، اظهار داشت: حصر مربوط به مقامات امنیتی است و محکومیت‌شان نیز به قوه قضائیه مربوط می‌شود عفو هم مربوط به رهبری است و به من ربطی ندارد و آنها را فتنه‌گر اصلی نمی‌شناسم.

وی ادامه داد: بنده امین رهبری هستم و در سه یا چهار مورد به بنده حکم امین دادند؛ همچنین من عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم؛ تقاضا می‌کنم آقای شریعتمداری عرایض بنده را به عنوان نفی یا کم‌کردن ارزش موضع‌گیریشان تلقی نکنند؛ چراکه من آن را قبول دارم؛ اما من که ریگ ته جوی، عضو هیئت منصفه و مشاور رهبری هستم باید برای این فضا فکری کرده و تقاضا کنم مسئولان به سمت مصلحت بیایند.

عسگر اولادی تاکید کرد: اگر رهبری به بنده گفتند ساکت باش من خود را آماده کرده‌ام که اگر ایشان تشر بزنند فوری خود را تسلیم کنم اما بنده مقابل شریعتمداری می‌ایستم در حالی که وی و تحلیل‌ها و تفسیرهایش را می‌پذیرم.

شریعتمداری در ادامه این بحث اظهار داشت: بنده قبل از اینکه به تفاوت‌هایی که در نکات استاد بود بپردازم به نقاط مشترک اشاره می‌کنم؛ اول اینکه آقای عسگر اولادی نیز این افراد را مجرم می‌داند و معتقد است که مفتون شده‌اند یا از سران فتنه بودند در هر صورت مرتکب جرم و جنایت بزرگی شدند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان به سه محوری که آقای عسگر اولادی به آنها اشاره داشت پرداخت و گفت: آقای عسگر اولادی می‌گوید امام (ره) به ایشان فرمودند اگر از در بیرونتان کردند از پنجره وارد شوید که  این حرف درستی است ولی باید گفت امام‌(ره) آیا به شما فرمودند اگر شخص خیانتکاری را از در بیرون کردید اجازه دهید از پنجره وارد شود که باید گفت به این شکل نیست.

وی یادآور شد: آقای عسگر اولادی ریگ کف جوی هستند و آمده‌اند اصلاح کنند اما باید گفت کسانی‌ آمده‌اند که افساد کنند؛ آیا تاکنون هیچیک از آنها از کاری که کرده‌اند ابراز ندامت داشته‌اند همچنان بر همان در قبلی می‌چرخند و به قول حضرت امام(ره) طلبکار هم هستند.

شریعتمداری اضافه کرد: بنابراین این افراد در حال حاضر نیز طلبکارانه آمدند؛ انصاف و نگاه منصفانه شما در همه مسائل بر روی چشم ما قرار دارد ولی دراین مورد شما هیئت منصفه مطبوعات هستید. یعنی اگر در عرصه مطبوعات اتفاق اینچنینی بیفتد که بعضاً رخ داده و شما نظراتی داشتید از این رو این مسئله با ماجرایی که رخ داده تفاوت دارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان به این صحبت آقای عسگر اولادی مبنی بر اینکه این افراد مفتون شده‌اند اشاره کرد و گفت: خداوند می‌فرمایند مواظب باشید شیطان مغرورتان نکند همانگونه که پدر و مادرتان را از جنت بیرون آورد و همین شیطان می‌گوید کفر بورز و الان همین مسائل را در همین آقایان می‌توان دید.

*انتخابات نباید مرکز جنگ باشد

عسگر اولادی با بیان اینکه بنده در عاشورا و نزدیکی‌های 9 دی متوسل شدم به سیدالشهداء که ما در این انتخابات چه کار کنیم، افزود: اینکه انتخابات مرکز جنگ باشد یا مرکز رقابت تفاوت زیادی با یکدیگر دارند؛ ما به گونه‌ای حرکت می‌کردیم که اگر انتخابات شروع می‌شد میدان جنگ بود از این رو مقام معظم رهبری وقتی دیدند زودتر از موقع اشخاص راجع به انتخابات صحبت می‌کنند فرمودند که زود است چراکه دیدند از همان موقع جنگ شروع شده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم انتخابات 92 یک میدان رقابت باشد و از اینکه میدان جنگ شود جلوگیری کنیم، گفت: چنان ما در بن‌بست بودیم که کسی نمی‌دانست باید چه کار کند البته صلابت نماز جمعه را نباید نادیده گرفت؛ صلابت سردار قلم که حتی راجع به آقای هاشمی یک ذره سرخالی موضع نگرفت بلکه سرپر بود.

وی افزود: معتقدم انتخابات نمی‌تواند میدان جنگ باشد و چیزی از آن به نفع ملت و رهبری نیست؛ چراکه آنچه در میدان جنگ به دست می‌آید فقط به نفع دشمن خواهد بود.

* هرگز نمی‌گویم حصرشان برداشته شود

عسگر اولادی یادآور شد: آقای جنتی یا خاتمی در نماز جمعه، آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان، نظرات خود را مطرح می‌کنند و وقتی سه نظر وجود داشته باشد رهبری یک یا دو نظر از این سه نظر را انتخاب می‌کند یا اصلاً نظر چهارمی را ارائه خواهند داد؛ ما باید زمینه را فراهم کنیم، بنده هرگز نمی‌خواهم بگویم اینها باید عفو شوند یا مجرم نیستند یا سبب‌ساز فتنه نیستند یا حصرشان برداشته شود. بلکه عده‌ای در زندان مانده‌اند و انتخابات دارد شروع می‌شود.

وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه شما حد مدارا را با کسانیکه حالا ریزش‌های انقلاب نام گرفته‌اند کجا می‌دانید اظهار داشت: حد مدارا را رهبری مشخص می‌کند بنده باید به گونه‌ای صحبت کنم که تک‌صدایی در جامعه نباشد. گرچه دیگران خودشان بیایند حرفی بزنند. من حرف خالص بخشی از مردم را می‌زنم.

شریعتمداری در همین زمینه خاطرنشان کرد: بنده می‌خواهم مزاح‌گونه با استاد صحبت را آغاز کنم؛ ایشان گفتند به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله در دهه عاشورا متوسل شدند شاید منظور ایشان از اذنی که به ایشان دادند این است که این موضوع را مطرح کنم تا بعد اسنادی بیاید و به این طرف از جانب حضرت رهنمون شود که اینها واقعا سران فتنه هستند.

عسگر اولادی افزود: بنده ادعایی ندارم که چیزی رسید می‌گویم بنده توسل کردم.

شریعتمداری گفت: بنده همین را عرض می‌کنم چراکه شما آنها را مجرم می‌دانید و اینکه جرم بزرگی داشته‌اند.

عسگر اولادی یادآور شد: جرم آنها را قوه قضائیه مشخص می‌کند.

شریعتمداری در همین زمان خاطر نشان کرد: جرم این افراد مشهود است.

عسگر اولادی در پاسخ به این سئوال که آیا رویش‌های انقلاب توانسته است جای ریزش‌های آن را پر کند اظهار داشت: نسل سوم انقلاب معتقدتر از نسل دوم است و ما این همه رویش را نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم؛ در انتخابات 88 شاهد این بودم که نسل جوان طالب این نامزد بودند اما بعد از اینکه توضیحات را شنیدند از اطراف وی ریزش و در اطراف رهبری و ولایت رویش پیدا شد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: باید فکر جوان‌هایی که به هر دلیل آسیب دیده‌اند، باشیم ما تعدادی زندانی داریم که نمی‌شود گفت اینها آمریکا، صهیونیست و سران فتنه هستند ما باید راه باز کنیم حال شما می‌فرمایید مصلحت چیست؟ تا کی و اینکه تاکنون جوابی ندادند اما باید راه باز باشد نه اینکه راه را ببندیم.

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند رویش‌ها نتوانسته است ظرفیت خالی ریزش‌ها را پر کند اظهار داشت: بنده نظر استاد را قبول دارم.

عسگر اولادی گفت: امسال 9 دی جای همه اینها را پر کردند.

شریعتمداری ادامه داد: تاکنون هیچ انقلابی نبوده که بعد از پیروزی برای حتی یکبار مقبولیت و مشروعیت خود را به مردم عرضه کرده باشد ولی انقلاب اسلامی همه ساله این کار را می‌کند.

* میزان ریزش‌ها بسیار اندک است/نگاه مردم به خواص نیست

مدیر مسئول روزنامه کیهان بر همین اساس میزان ریزش‌ها را بسیار اندک دانست و گفت: در مورد ریزش‌ها باید به دو نکته توجه داشت؛ اول اینکه اگر برخی از خواص لغزیدند و کنار رفتند به معنی لغزیدن مردم نیست؛ مردم در این دوره بر خلاف مقاطع صدر اسلام نگاهشان به خواص نیست چراکه در آن زمان اسلام گسترشی نداشت و مردم نگاهشان به خواص بود؛ اما الان نگاه مردم به رهبری است. بنابراین نسخه را نیز در دست دارند.

وی ادامه داد: از این‌رو وقتی خواص لغزیده می‌شوند روفوزه خواهند شد. دیگر اینکه اگر برخی از خواص مسیر را با خواسته‌های خود هم‌خوان ندیدند و خواستند کنار بکشند به معنی کنار کشیدن مردم نیست: از این‌رو ملاک خواص نیستند.

عسگر اولادی در سخنان پایانی خود اظهار داشت: اکنون که بیداری اسلامی در جهان پیش می‌رود و نگاهی به ما می‌کند که ما در سال سی‌و  چهارم چه وضعی داریم باید دقیق‌تر باشیم و بدانیم که غیر از مسئله قانون مسئله مصلحت برای نظام مهم است.




در پایان نیز نتیجه نظرسنجی اینکه شما با کدام گزینه موافقید به شح زیر اعلام شد:

1- رویش نیروهای باطراوت بخوبی جای ریزش برخی نیروها را پر کرده است 3.4 درصد

2- ریزش ها اگرچه تلخ هستند اما موجب تصفه نیروهای انقلاب از افراد ناخالص و جا مانده شده است 7.9درصد

3- ریزش و رویش نیروها لازمه یک حرکت بالنده و رو به جلو است 11 درصد

4- همه موارد 77/9 درصد


منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۷۰
۱۹۴
پس بفرمایید مناظره نبوده بلکه معاشقه بوده!!!
پاسخ
گمنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۲۴۱
۲۸
حسین آقا دم شما گرم
از مناظره اخلاقی، مودبانه و منطقی و مستدل شما ممنون
پاسخ
سید پیمان
GERMANY
۰۸:۱۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۴۴
۲۲
با سلام وتبریک بمناسبت دهه فجر وبا تشکر از شما دست اندرکاران سایت وهمینطور با سلام وتشکر از استادان عزیزوارجمندم جناب آقایان شریعتمداری واقای عسگر اولادی .

گرچه سعادت دیدن این مناطره را نداشتم اما با درنظرگرفتن مطالب درج شده شما که نشان از صداقت وامانتداری سایت عزیزم دارم یک مطلب قابل تعمق درین مناظره میتواند برای استاد عسگراولادی یادآوری بجائی باشد .همانطورکه ایشان فرمودند شخص مورد اعتماد ونزدیک رهبر عزیزم روحی الفدا هستند باید کاملا به ظرافتهای کلام رهبری بیش از این حقیر وامثالهم هم دقت وهم عامل به عمل وفعل باشند .
امام خامنه ای .. یکی از بزرگترین وحساس ترین ویژه گی بصیرت اینست که مواقعی هست که انسان باید حرفی را که صحیح هم هست ولی باعث سوء تفاهم خودی میشود واز طرفی هم سبب سوء استفاده وشادی دشمن میشود را نباید بزند وگاهی هم سخنی است که نباید زده شود که نگفتن آن موجب قدرت وتحرک دشمن میشود وتضعیف خودی که باید گفته شود تا دشمن به عقب رفته وضعیف شود که نگفتن آن دلیل نداشتن بصیرت اصلی واصولیست ....

حال وبا این حساب من حقیر فکر میکنم برادرواستاد عزیزم اقای عسگر اولادی بایستی با ابرازاینکه میفرمایند مطیع وازمعتمدین ونزدیکان امام ورهبرم هستند آیا این مورد خاص وبسیارمهم را چه توجیهی میفرمایند ؟

والسلام علی من اتبع الهدی/
پاسخ
جانم فدای رهبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۷۳
۱۳
سردار قلم :
سپاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااس
پاسخ
heiat lelahioun
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۳
۳
ريزش ها ئرئيش ها حرف رهبريه خود حضرت /اقا ميگن مادر طي اين دوران رويش ها والبته ريزش هاييي نيز داشته اند بعد اين حبيب عسگراولادي ميگه حرف دشمن ...
پاسخ
lمیثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۴۰
۲۹
باید به حاج حسین گفت که ابوذر زمان کمی اهسته تر و به اقای عسگر اولادی گفت کمی حساس تر گرگها در کمین اند.
پاسخ
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۶
۱
جالب بود که مثل همیشه تا عسگراولادی حرفهای مهم خودشو شروع کرد مجری پرید وسط حرفاش و سکان بحث رو سپرد به سردار قلم!!
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۳۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۵
۹
خوب بنظر میرسه پروژه تطهیر عسگراولادی با صداوسیما داره شروع میشه
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۵۲
۷
یه مناظره فوق العاده بود
واقعا سردار قلم سراپا استادی هستند که البته متواضعانه مدعی شاگردیند
پاسخ
سروش هرسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۵۲
۷
...دست مریضاد سردار قلم......یا علی....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها