کد خبر: ۱۱۱۰۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخورد قاطع قضات با اشرار در مسیر پیشگیری از وقوع این‌گونه جرایم بسیار مهم است گفت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده این اقدامات اقبال عمومی را در پی داشته است.

به گزارش 598 به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، آیت‌الله آملی‌ لاریجانی در نشست شورای قضایی خراسان‌رضوی و معاونان دادگستری در مشهد مقدس با تشریح سیاست‌های دستگاه قضایی کشور، اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در سطح کشور باید ادامه یافته و براساس نظرسنجی‌های انجام شده در خارج از دستگاه قضایی این اقدامات اقبال عمومی را در پی داشته و آمار موجود نشان از کاهش وقوع این‌گونه جرایم داشته است.

وی مردم را ولی نعمت مسئولان در نظام جمهوری اسلامی دانست و از قضات و کارکنان دستگاه قضایی خواست در مواجهه با مردم شأن آنان را رعایت نمایند و در بیان پاسخ منفی نیز مراقب باشند تا خدای ناکرده برخورد نامناسبی با آنها صورت نگیرد.

آملی‌لاریجانی اظهار کرد: کار در دستگاه قضایی کار بسیار دشواری است و علی‌رغم برخی بی‌انصافی‌ها، در ارزیابی وضعیت دستگاه قضایی باید از تلاش‌های انجام شده توسط قضات و کارکنان دستگاه قضایی قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی جهاد فی سبیل الله است، افزود: همه تلاش‌ها را باید با قصد قربت انجام داد و تمامی تلاش‌ها در جهت کسب رضای حق تعالی و خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم بزرگوار ساماندهی شود.

رئیس قوه قضائیه اعمال نظارت در دستگاه قضایی را بسیار مهم و ضروری خواند و اظهار کرد: همه مسئولان ، قضات و کارکنان دستگاه قضایی از صدر تا ذیل در معرض نظارت قرار دارند و تعدد مراجع نظارتی نشان از اهمیت نظارت در دستگاه قضایی دارد که باید همگان از آن استقبال کنند.

وی دستگاه قضایی کشور را از مظلوم‌ترین دستگاه‌ها در زمینه اعتبارات و بودجه دانست و افزود: هر چند در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی در جهت تأمین نیازها و اعتبارات صورت گرفته اما در مقایسه با مأموریت‌ها این اعتبارات کافی نیست.

آملی‌لاریجانی مجموعه تلاش‌های انجام شده در استان خراسان‌رضوی و سایر استان‌ها را بسیار خوب توصیف نمود اما آن را کافی ندانست و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در جهت فصل خصومت و رسیدگی به مطالبات مردم و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

در ابتدای این دیدار مسئولان عالی قضایی استان خراسان‌رضوی گزارشی از اقدامات و عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود را ارائه کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها