کد خبر: ۱۱۱۰۱
زمان انتشار: ۱۶:۵۸     ۲۵ فروردين ۱۳۹۰
"صراط" - سایت کلمه متعلق به میرحسین موسوی در مطلب جالبی به بررسی مشخصات منافقین پرداخت.
سایت کلمه که برخی از حامیان موسوی آن را متهم به همکاری با وزارت اطلاعات جمهوری اسلمی کرده بودند ، در مقاله ای ضمن بررسی معنای لغوی نفاق ، این صفت مذموم را اظهار کردن مطلبی بر خلاف اعتقاد دانست. این سایت با توضییح بیشتر معنای نفاق نوشت: به هر حال منافق به معنای دورو است، کسی که ظاهرش با باطنش فرق دارد و کسی که به چیزی که اعتقاد ندارد ، وانمود می کند که اعتقاد دارد.
البته کلمه توضییح نداده است که آیا می توان اعلام پایبندی و وفاداری به قانون اساسی و پذیرش همه اصول آن از سویی و بی اعتنایی به فرامین و نظرات ولایت فقیه از سوی دیگر را از مصادیق نفاق به حساب آورد یا خیر؟!
سایت موسوی در ادامه این نوشته مفید ابراز داشت: او خود را دیندار یا متخلق به اخلاق نیکو یا پایبند به قانون و حقوق انسان ها نشان می دهد تا در قلب انسان ها جا پیدا کند و بدین وسیله به قدرت برسد یا قدرت خود را مستحکم سازد یا به مال و ثروت و امور دیگر دنیوی برسد.
در ادامه این مطلب آمده است: نفاق بر دروغ استوار است و منافق دائما در سخن و عمل خود دروغ می گوید.
به گزارش صراط نیوز ، این نوشته با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام آورده است: منافق کسی است که هر گاه وعده دهد خلف وعده کند، و هرگاه سخن بگوید دروغ گوید، و هرگاه امانتی به او سپارند خیانت ورزد.
مقاله یاد شده در ادامه بابیان یکی دیگر از صفات منافقان آورده است: ازویژگی های منافق آن است که دیگران را از اعمالی نهی می کند که خود آن ها را ترک نمی کند و دیگران را به اعمالی ترغیب می کند که خود انجام نمی دهد.
این مقاله در پایان بدون مشخص کردن مصادیق نفاق و منافق در اوضاع و احوال فعلی جامعه با اشاره به یکی دیگر از صفات منافقان آورده است: از آنجا که منافق دین را برای خود دین و حق را برای خود حق و اخلاق را برای خود اخلاق نمی خواهد و تنها از آنها به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند، موضع ثابت و روشن و یکنواختی ندارد.
گفتنی است با توجه به تعریف نفاق و معرفی مشخصات منافقین در سایت میر حسین موسوی، معلوم نیست آیا اقدامات میر حسین در دوران قبل از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم و در قضایای بعد از آن را می توان از مصادیق نفاق و شخص وی را جز منافقین به حساب آورد یا خیر؟
همچنین معلوم نیست که به نظر سایت میر حسین موسوی،بی توجهی به راهکارهای پیش بینی شده در قانون اساسی برای پیگیری تخلفات احتمالی انتخاباتی و توسل به اقدامات غیر قانونی ، می تواند جز مصادیق نفاق و اقدامات منافقانه به حساب بیاید؟
افزون بر این ،کلمه درباره اقداماتی نظیر به خیابان کشاندن مردم برای وارد کردن فشار به نظام اسلامی بر پایه یک ادعای ثابت نشده که بدون تردید مصداق دروغ است ، پروژه کشته سازی و شرکت در مراسم ختم زندگان! ، اعلام وفاداری به آرمانهای امام راحل از سویی و پیوند خوردن با دشمنان آن پیر سفرکرده ، خیانت در اعتماد کسانیکه که بر اساس سوابق مثبت قبلی میر حسین به وی رای دادند، بی اعتنایی به رای و نظر مردمی که در سراسر کشور به فرد دیگری رای دادند و تلاش برای ایجاد دیکتاتوری اقلیت و پخش خبر دروغ دستگیری میر حسین و شیخ مهدی و انتقال آنها به زندان حشمتیه و رابطه این اقدامات با نفاق و منافقین توضییحی نداده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
این جمله " معلوم نیست ، معلوم نیست " یعنی چی ؟ آیا با این تحلیل احمقانه میشود چنین تهمت بزرگی را به کسی نسبت داد ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
به نظر من کاملا درست می باشد و آقای موسوی واقعا ضد انقلاب می باشد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها