کد خبر: ۱۱۰۸۶۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۲     ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
رییس کل دادگستری استان فارس گفت: احکام برخی مجرمین سابقه‌دار و متجاوزین به حقوق مردم در سطح استان فارس و شیراز صادر شده و به‌زودی در ملاء‌عام اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، ذبیح‌الله خدائیان در سیزدهمین همایش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان فارس افزود: این گروه شامل افرادی است که در ماه‌های اخیر با انجام سرقت‌های متعدد یا ایجاد اخلال در نظم عمومی و تهدید مردم با اسلحه سرد و گرم موجبات ناامنی را فراهم کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که «دستگاه قضایی در اجرای حدود الهی کوچکترین اغماضی نخواهد کرد» افزود: رسیدگی به پرونده این افراد در سریعترین زمان انجام و با پیگیری‌های به عمل آمده احکام این افراد به زودی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «نام پلیس همواره با امنیت قرین بوده و هست»، ادامه داد: ضروری‌ترین نیاز بشر امنیت است و اگر امنیت نباشد زمینه رشد و توسعه جامعه نیز وجود ندارد و ضامن ایجاد و حفظ امنیت عمومی جامعه، نیروی انتظامی است.

رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به نیاز جامعه به جذب سرمایه‌گذاری مولد و ایجاد اشتغال گفت: سرمایه‌گذار معمولا سرمایه خود را در جایی به کار می‌گیرد که جان، مال و آبرویش مصون از تعرض باشد، پس هرچه امنیت بالاتری را فراهم کنیم زمینه جذب سرمایه مولد و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه افزون خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف پلیس اداری و پلیس قضایی اظهار کرد: در بحث وظایف پلیس اداری ایجاد امنیت و پیشگیری از بی‌نظمی‌های اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است و در همین راستا با اقدامات پیشگیری وضعی از جمله حضور فیزیکی و گسترش گشت‌های ثابت و سیار و همچنین تدوین طرح‌های امنیتی منطقه‌ای می‌توان زمینه ایجاد ناامنی را محدود کرد.

وی با بیان این‌که «فرماندهان پاسگاه‌ها و رؤسای کلانتری‌ها باید دارای طرح امنیتی بوده و نقاط آسیب‌پذیر حوزه خود را بشناسند»، افزود: نباید منتظر طرح دعوی از سوی مردم باشیم زیرا در چنین صورتی مجرمان جلوتر بوده و مقابله با آن‌ها سخت خواهد بود و هزینه کشف جرم افزایش می‌یابد.

خدائیان همچنین تصریح کرد: نیروی انتظامی در برخورد با جرائم مشهود می‌تواند از ظرفیت قانونی تصریح شده در ماده 18 قانون آیین دادرسی استفاده نماید و با مرتکبین جرائم مشهود برخورد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی که در لحظه ارتکاب جرم حضور داشته و یا بلافاصله بعد از وقوع جرم در صحنه حاضر می‌شوند، مکلفند نسبت به جمع‌آوری دلایل و مدارک و تعقیب مجرمان اقدام نمایند و مامورینی که در چنین مواقعی به وظایف خود عمل نکرده و انجام وظیفه را موکول به اخذ دستور قضایی می‌کنند؛ مستنکف از انجام وظیفه محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: دادستان‌ها و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها باید ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، مرتکبان جرائم خشن را با قاطعیت و سرعت تحت تعقیب قرار داده و محیط را برای آنان ناامن کنند.

سیزدهمین همایش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان فارس روز چهارشنبه در شیراز برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها