کد خبر: ۱۱۰۷۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
نیروهای امنیتی آل خلیفه با شلیک گازهای سمی، معترضان را که در شهرهای مختلف بحرین اقدام به برپایی تظاهرات کرده بودند، متفرق ساختند.
به گزارش 598 به نقل از روسیا الیوم، فعالان بحرینی اعلام کردند روز چهارشنبه برخی از شهرهای این کشور شاهد درگیری نیروهای امنیتی با معترضان ضد دولتی بود.
طبق گفته فعالان، نیروهای آل خلیفه برای متفرق کردن معترضان گازهای سمی شلیک کردند و همچنین شماری از آنها را بازداشت کردند.
فعالان بحرینی در پایگاه اجتماعی توییتر نوشتند که شهروندان بحرینی روز چهارشنبه تظاهرات همبستگی با خانواده شهید 8 ساله و نیز شهدای انقلاب این کشور، در شهر «الدیه» را برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهای ضد دولتی سر می دادند.
«قاسم حبیب جعفر مرزوق» کودک 8 ساله بحرینی از اهالی روستای «کرباباد» بود که شنبه گذشته در نتیجه شلیک گازهای سمی توسط نیروهای رژیم به داخل خانه ‌شان به شهادت رسید.
همچنین تظاهرات دیگری در میدان «اللؤلؤ» در«منامه»، پایتخت بحرین برگزار شد.
فعالان اعلام کردند، نیروهای رژیم حاکم بر کشور برای متفرق کردن این تظاهرات به سوی معترضان گازهای سمی شلیک می کردند که تعدادی از آنها بر اثر استنشاق این گازها، دچار خفگی و مسمومیت شدند.
از سوی دیگر، این فعالان اعلام کردند روز چهارشنبه براثر انفجار بمبی دست ساز در منطقه «جدحفص» که همواره شاهد درگیری های خشونت آمیز بین معترضان ضد دولتی و پلیس این کشور است، سه پلیس زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، وزارت کشور بحرین نیز در توضیح این خبر ادعا کرد این سه پلیس بر اثر انفجار بمب دست سازی که با استفاده از شیوه کنترل از راه دور منفجر شد، زخمی شدند.
پلیس پس از این انفجار به برپایی پست های ایست و بازرسی و استقرار نیروهای ویژه امنیتی اقدام کرد تا تحقیقات درباره عاملان این انفجار را آغاز کنند.
این حادثه درست پیش از آغاز گفت وگوی توافق ملی بین جریان های سیاسی و دولت بحرین برای پایان دادن به بن بست سیاسی در این کشور روی داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها