کد خبر: ۱۰۹۱۶۲
زمان انتشار: ۰۰:۴۰     ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
سرمربي تيم ملي كه از وضعيت به وجود آمده ناراحت بود، اجازه نداد، مشاوران حقوقي ورود كنند. او لايحه‌اي را آماده كرد كه همان زمان ارسال هم مي‌شد حدس زد كه چنين حكمي را در پي دارد.
ماجراي پرونده کارلوس كی روش در فيفا و حكمي كه كميته انضباطي فدراسيون بين‌المللي فوتبال براي او زده، در حالي رسانه‌اي شده كه مسوولان فدراسيون فوتبال از اعتراض به كميته استيناف مي‌گويند و اميدوارند كه اين حكم شكسته شود.
به گزارش 598 و به نقل از ایران ورزشی گويا در ماجراي پرونده كی روش، تنها اين موضوع دخيل نبوده و لايحه‌اي كه دو ماه قبل براي دفاع ارسال شده، طوري نوشته شده كه ناراحتي مسوولان تصميم گير در اين رابطه را در پي داشته است .
در بررسي پرونده كی روش، به پرونده ديگري مي‌رسيم كه شرايط مشابهي داشته. پرونده سيموئز كه مربوط به بازي با قطر است؛ پرونده‌اي كه مربوط به چند ماه قبل است اما تقريبا وضعيت مشابهي با كروش داشته. در اين پرونده سيموئز متهم شد به اينكه به ناظر بازي اهانت كرده. ناظر گزارشي با اين مضمون كه كمك مربي تيم ملي ايران، در خلال اعتراض‌هايش به داوري و فضاي موجود بر مسابقه، به او توهين كرده است، گزارشي را به فيفا فرستاد و همين شد كه فيفا از فدراسيون ايران توضيح خواست.
در اين پرونده، مسوولان حقوقي فدراسيون، از فيفا خواستند تا سند و مدرك ارائه كنند و وقت بيشتري هم خواستند. همين موضوع به اضافه توضيحاتي كه ارائه شد و البته همراه با عذرخواهي بود، باعث شد تا پرونده بي سر و صدا بسته شود تا جايي كه شايد خيلي‌ها در جريان اين پرونده هم نبودند.
غلامرضا عليپور، وكيل بين‌المللي كه در پرونده سيموئز وكالت فدراسيون فوتبال را بر عهده داشته و در پرونده‌هايي مثل سعيد علي حسيني، رفع تعليق از دوچرخه سواري و ... نيز نقش داشته، درباره وضعيت فعلي پرونده كروش مي‌گويد: «در پرونده سيموئز اتهام به مراتب سنگين‌تر بود اما با سياستي كه به خرج داديم و به كار بردن راهكارهايي مثل طولاني كردن پروسه رسيدگي و ... ، پرونده را بي سر و صدا بستيم اما در ارتباط با كی روش، سرمربي تيم ملي كه از وضعيت به وجود آمده ناراحت بود، اجازه نداد، مشاوران حقوقي ورود كنند. او لايحه‌اي را آماده كرد كه همان زمان ارسال هم مي‌شد حدس زد كه چنين حكمي را در پي دارد. پرونده‌هاي حقوقي به اين شكل نيست كه بخواهيم با لجبازي و رفتارهايي شبيه اين، در آنها ورود كنيم. هر پرونده راه خودش را دارد.»
او در پاسخ به اين پرسش كه آيا در شرايط فعلي مي‌توان به اعتراض فدراسيون اميدوار بود، مي‌گويد: «به هر حال مرحله بعدي، كميته استيناف است و حكم‌هاي زيادي بوده كه در كميته استيناف شكسته شده است اما اين مشروط بر اين است كه بتوانيم در اين مرحله دفاع خوبي داشته باشيم. در چنين مرحله‌اي بايد سازش كنيم و دنبال مصالحه باشيم نه اينكه تند برويم. نتيجه تندروي همين مي‌شود كه در چنين مرحله حساسي، سرمربي تيم ملي دو جلسه محروم مي‌شود. دادگاه‌هاي بين‌المللي شرايط خاص خودش را دارد كه افراد آشنا به اين فضا بايد به آنها ورود كنند. اينكه ما بنشينيم و تنها اتهام‌هاي مطرح شده را انكار كنيم؛ اتفاق خاصي نمي‌افتد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها