کد خبر: ۱۰۸۸۷۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۷     ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور:
رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور عامل قدرت و برتری را در دنیای امروز اطلاعات و آگاهی عنوان کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس سید‌حسن موسوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل جدید و پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی که عصر امروز در محل ساختمان این خبرگزاری برگزار شد گفت: خوشحالم که در این مراسم باشکوه حضور پیدا کردم و جا داشت این مراسم در چنین فضایی برگزار شود تا حق مطلب ادا شود.

وی افزود: یاد برادر عزیزمان آقای جوانفکر را در اینجا زنده و تازه می‌دانیم و از زحمات ایشان قدردانی می‌کنیم.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز میدان رقابت بین قدرت‌های جهانی در اشاعه اطلاعات استراتژیک است و امروز تکنولوژی در خدمت انتشار اخبار با سرعت بالا قرار گرفته است.

موسوی گفت: در 30 سال اخیر توان محاسباتی دنیا در هر 18 ماه دو برابر شده  و امکان انتقال اطلاعات 9 هزار جلد کتاب در هر ثانیه به وجود آمده است.

وی افزود: میزان اطلاعات دیجیتالی هر 5 سال 15 برابر می شود و در سال 2006 حجم اطلاعات دیجیتالی ثبت‌ شده 3 میلیون برابر کتاب‌های چاپ شده دنیا بود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز در میدان رقابت بین قدرت‌های جهانی آگاهی عامل برتری بین کشورها است.

موسوی گفت: در گذشته یک ساعت خواب انسان را به طور کامل از اخبار عقب می‌انداخت اما در دنیای امروز حتی یک ثانیه تاخیر نیز انسان را از میدان رقابت‌های مختلف خارج می‌کند.

وی افزود: امروز در دنیای اطلاع‌رسانی تولید به هنگام اخبار بسیار مهم است، در عصر پررقابت اطلاعات برنده کسی است که بتواند بهترین روایت را ارائه کند و کشورها و مردمی صاحب قدرت هستند که مجهز به اطلاعات و آگاهی باشند.

موسوی با اشاره به اینکه ایجاد دانایی و توانایی در آحاد جامعه ایران در گرو تلاش خبرنگاران و خبرگزاری‌ها است گفت: کسانی که چراغ آگاهی را در ذهن مردم روشن می‌کنند تلاش بسیار مقدسی را انجام می‌دهند و جایگاه اخبار در دولت جایگاه بسیار رفیعی دارد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به وقایع 4 ماه گذشته در خصوص دستگیری جوانفکر گفت: امیدوارم آقای جوانفکر از این آزمون الهی سربلند بیرون بیاید چرا که ایشان سرباز بی‌چون و چرای رهبر و انقلاب است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها