کد خبر: ۱۰۸۶۸
زمان انتشار: ۱۶:۴۱     ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
فاطمه آلیا نماینده زن مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به زنان توصیه کرد با طلاهای خود اقدام به تاسیس یک بانک نمایند.
 
به گزارش البرز این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال جهاد اقتصادی و علاقه زنان ایرانی به طلا از آنان خواست تا با طلاهای خود بانکی را تاسیس نماینده که سرمایه آن برای ایجاد اشتغال بکارگیری شود.
 
وی دراین خصوص گفت : طلا و زیورآلات زنانه براساس یک عرف و علاقه دیرین در میان زنان ایرانی بدون آنکه بعنوان یک سرمایه تلقی شود بدون هرگونه کارایی اقتصادی در منازل نگهداری میشود،این درحالیست که میتوان از فلزات گرانبها مانند طلا بعنوان یک سرمایه درگردش بهره بهتری برد.
وی به زنان ایرانی توصیه کرد از زیورآلات خود بعنوان یک سرمایه اقتصادی درجهت اشتغال زایی بهره گیری نمایند.
این عضو فراکسیون زنان مجلس، ادامه داد: وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون و کار و امور اجتماعی می‌توانند در این زمینه به قشر زنان کمک نمایند و زمینه را برای راه‌اندازی یک صندوق تعاونی و یا بانکی خاص از سرمایه طلای زنان فراهم کنند.

آلیا افزود: سرمایه این بانک می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کارآفرینی مورد استفاده قرار گیرد و به چرخه تولید یاری رساند.

نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال گفت: این بانک می‌تواند تسهیلات خود را فقط به بانوان کارآفرین پرداخت کند تا زنان در بخش‌های علمی، اقتصادی، پژوهشی و با دورکاری بتوانند با استفاده از این سرمایه اشتغال ایجاد کنند و تاثیر گذار باشند.
 

 
زنان به دیدار مراجع تقلید می‌روند
 
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: جمعی از زنان مسوول در نظام جمهوری اسلامی نظیر مسوولان شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و تعدادی بانوان نماینده مجلس شورای اسلامی به زودی به دیدار علما و مراجع اعزام تقلید می‌روند.

آلیا با یادآوری اینکه این دیدار‌ها توسط شورای فرهنگی اجتماعی زنان تهیه و هماهنگ شده است، ‌ تصریح کرد: قرار است دیدارهایی با حضرات آیات نوری همدانی، مصباح یزدی، مکارم شیرازی و محمد یزدی داشته باشند.

وی، طرح مسایل مربوط به جایگاه زنان، حقوق زنان در اسلام، استفاده از رهنمودهای علما در زمینه مسایل فرهنگی، داخلی و بین‌المللی و همچنین نقش الگویی زنان را مباحثی دانست که در دیدار با مراجع و علما مطرح خواهد شد.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها