کد خبر: ۱۰۸۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
سعید قاسمی ضمن تقدیر از حجت الاسلام رسایی در تحریم حج امسالشان اظهار داشت: من به نوبه خود از جناب آقای رسایی تقدیر و تشکر می نمایم که در اعتراض به جنایات ددمنشانه رژیم خبیث آل سعود در کشتار مردم مظلوم بحرین، امسال به حج نرفتند.
حاج سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس که در جمع دانشجویان متحصن در مسجد اعظم قم سخنرانی می کرد، گفت: اینکه برخی مسئولین کشورمان در قبال جنایات ددمنشانه رژیم آل سعود در کشتار و سرکوب شیعیان بحرین سکوت می کنند، صرفا بخاطر این است که آقایان می ترسند سهمیه حج سالیانه شان دستخوش تغییر شود و از جانب رژیم سعودی موانعی برای حج شان ایجاد گردد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، تحصن تشکل های دانشجوئی تهران، قم و اصفهان در اعتراض به کشتار مردم بی دفاع بحرین توسط رژیمهای دیکتاتور آل سعود و آل خلیفه در حالی در مسجد اعظم قم برگزار شد، که حجت الاسلام و المسلمین رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سردار حاج سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این جمع دانشجویی به سخنرانی پرداختند.

سردار حاج سعید قاسمی در این مراسم با تاکید برضرورت حضور فعال جنبش دانشجوئی در صحنه های مختلف بین المللی گفت: دانشجویان آگاه و انقلابی باید بر اساس رهنمود های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در حمایت از مردم مظلوم منطقه به پا خیزند و نقشه های شوم بیگانگان را نقش بر آب کنند.

وی پیرامون علت عدم اتخاذ مواضع انقلابی از جانب برخی مسئولین کشور در قبال جنایات رژیم سعودی، تصریح کرد: اینکه برخی مسئولین کشورمان در قبال جنایات ددمنشانه رژیم آل سعود در کشتار و سرکوب شیعیان بحرین سکوت می کنند، صرفا بخاطر این است که آقایان می ترسند سهمیه حج سالیانه شان دستخوش تغییر شود و از جانب رژیم سعودی موانعی برای حج شان ایجاد گردد.

این فرمانده دوران دفاع همچنین تاکید کرد: پولی که این جماعت در شرایط فعلی با حج رفتنشان به جیب رژیم سعودی می ریزند، در حقیقت به سلاحی برای به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع بحرین تبدیل می شود.

ایشان همچنین ضمن تقدیر از حجت الاسلام رسایی در تحریم حج امسالشان اظهار داشت: من به نوبه خود از جناب آقای رسایی تقدیر و تشکر می نمایم که در اعتراض به جنایات ددمنشانه رژیم خبیث آل سعود در کشتار مردم مظلوم بحرین، امسال به حج نرفتند.

گفتنی است حجت‌الاسلام حمید رسایی چندی پیش در مصاحبه با یک خبرگزاری داخلی، یکی از بهترین اقدامات در واکنش به دخالت نظامی عربستان در بحرین را تحریم حج عمره عنوان کرد و گفت‌:‌ سران و علمای کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران و خاصه مراجع عظام تصمیم به تحریم حج عمره بگیرند.

وی اضافه کرد: اعزام صدها هزار حاجی به عربستان سالانه درآمد چند میلیاردی از کشورهای مختلف برای آل سعود دارد و از ایران نیز پول کلانی برای حج غیرواجب به عربستان تزریق می‌شود که این پول‌ها امروز به سلاح تبدیل و علیه مسلمانان و شیعیان به کار گرفته می‌شود.

«شاید از نظر سیاسی نتوانیم اقدامی در خصوص تحولات بحرین و لیبی انجام دهیم ولی قطعاً با تحریم حج عمره و عدم اعزام حجاج به عربستان می‌توانیم آل سعود را ادب کنیم»

عضو فراکسیون روحانیون مجلس از مراجع ذیصلاح و تصمیم‌گیر خواست که در خصوص اعزام حجاج به عربستان برای انجام عمره تجدیدنظر کنند تا فشار اقتصادی سبب شود آل سعود از کشتار مردم مظلوم بحرین دست بردارند.

حجت‌الاسلام رسایی این نکته را هم متذکر شد که خودش در این زمینه پیش‌قدم شده و اعلام کرد که در اعتراض به رفتار آل سعود نسبت به مردم مظلوم بحرین سفر حج عمره خود در فروردین‌ آینده را لغو کرده و به عربستان نخواهد رفت.

وی در پایان همچنین از جریانات دانشجویی خواست که علاوه بر اعتراضات دانشجویی در برابر سفارت عربستان، عمره دانشجویی را در اعلام همبستگی با مردم بحرین متوقف ‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها