کد خبر: ۱۰۸۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
سخنرانی سعید قاسمی در اعتراض به جنایات آل سعود در قم:
زخم های قدیمی ما برخی اش مصری است و برخی از آن اردنی. در راهیان نور کسی به شما این حرف ها را نمی زند، از دهنه فاو تا پیرانشهر هر مین گوجه ای را که برداری پشتش نوشته شده ساخت اردن/ ای کاش سازمان حج و زیارت ما یاد می گرفت که باید کاری کرد و جمله حضرت امام که می فرمایند انشاء الله در آینده انتقام خود را از آل سعود خواهیم گرفت را عمل می کرد / اگر احمد متوسلیان بود الان دو تا گردان برای اعزام به بحرین جمع کرده بود. قوای محمد رسول الله الان کجاست؟

مهندس سعید قاسمی (فعال فرهنگی و از فرماندهان جنگ) در آخرین سخنرانی خود در جمع معترضین تشکل های دانشجوئی استان های تهران، قم و اصفهان در اعتراض به کشتارمردم بحرین که پنج شنبه هفته گذشته در مسجد اعظم قم برگزار شد به بررسي ريشه‌هاي تحولات اخير جهان با نگاه به تحولات درونی و بازخوانی مواضع حضرت امام خمینی(ره) پرداخت.

پایگاه 598 متن كامل سخنرانی تحلیلی حاج سعید قاسمی را به مخاطبان تقدیم می نماید:

در جریان ها و انقلاب های مردمی هیچ جریان ریشه ای و صحیحی اتفاق نمی افتد الا اینکه مردم از دورن محیای آن حرکت بزرگ بشوند که اگر این اتفاق نیفتد می شود یک انقلاب کور که از بیرون برایش نسخه می نویسند و از طریق پول و نیروهای مزدور داخلی و پشتیبانی خارجی اقدام می کنند. اتفاقی که در حال حاضر در خاوررمیانه شاهد آن هستیم توسط امام خمینی سال ها پیش، پیش بینی شده بود .

برخی ها بر این اعتقادند که تحولات اخیر یک جریان چنج امریکایی است و ما در انتخابات اخیر هم از این گونه شعارها داشتیم نسخه چنج برای ما هم نوشته شده بود و بر اساس معادلات باید جواب می داد اما جریانی که شش سال پیش در اثر یک اتفاق عجیب رخ داد و تمامی معادلات بهم خورد و کسی بر سرکار آمد که همه بازی ها را برهم زد.


آنها بر این اعتقادند که نباید در برخورد با مسائل و تحولات اخیر منطقه احساساتی بود و یک جریان آمریکایی در خاورمیانه بر اساس مدلی که آنها دارند اتفاق افتاده است. کلید آن هم کسی بود که در تونس بر اساس مشکلاتی که داشت خودش را آتش زد و می گویند یک کشوری مثل ایران نمی تواند نقشی در آن داشته باشد و امریکا است که به این نتیجه رسیده است که سران کشورهای عربی کپنشان دیگر تمام شده و مردم از حاکمانشان ناراحتند و اگر که دیر بجنبند مردم خودشان دست به کار می شوند و رشته کار از دست آمریکایی ها خارج می شود و برخی از سیاسیون ما که همین الان در دولت هم موجود هستند بر همین اعتقادند و می گویند ما نباید حول بشویم و موضع گیری بکنیم و لذا می بینید که خیلی با تجهیزات خاصی در مورد عربستان موضع گیری می کنند و توپ را در زمین آمریکا می اندازند. در جبهه آقایان شکست خورده و بازنده داخلی که وضعیتش مشخص است و مسیر پیروان آمریکا کلاً از انقلاب جدا شد.

اما جریان دیگر نیز اعتقاد دارد که تحولات اخیر فرزندی است که دیگر وقت متولد شدنش بود و سی سال از آن گذشته است و دیگر وقت رسیدن آن بود. کدام سی سال؟ سی سالی که حضرت امام(ره) بعد از این که خالد اسلامبولی آن ملعون را ترور کرد ، امام پیام داد برای مردم مصر و فرمودن که مردم مصر وقت آن است که به تبعیت از این جریان در خیابان ها بریزید و انقلاب کنید و کار را تمام کنید امام می فرمایند: "خوف من آن است که اگر امروز مانند اسلام انقلابی عمل نکنید حرکت بعدی شما سه دهه به تاخیر خواهد افتاد" سی سال و دقیقاً سی سال، کدام خمینی این را گفت همان خمینی که بار دیگر در پیام منشور روحانیت این را گفت که "روحانیون و مردم عزیز حزب‏اللّه‏ و خانواده‏های محترم شهدا حواسشان را جمع کنند که با این تحلیل ها و افکار نادرست خون عزیزانشان پایمال نشود. ترس من این است که تحلیلگران امروز، ده سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتوای اسلامی و حکم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر؟ "ده سال بعد فرموده ی امام خمینی تعبیر شد و وزیر خارجه وقت ایران آمد گفت که؛ یک چیزی را امام گفته و این فتوا فتوای دولتی نیست و فتوای علماست که برای خودشان است و من به عنوان وزیر امورخارجه و ما به عنوان دولت وقت آن را قبول نداریم و دکتر کمال خرازی در سخنرانی اش این را بیان کرد و آن موقع کسی صدایش در نیامد.

اگر قصه آتش زدن قرآن را می خواهیم محکوم کنیم اول باید یک سوزن به خودمان بزنیم که چقدر ما در این قصه سهیم بودیم و دیر اقدام کردیم ، حتی در قصه حکم آقا روح الله در مورد سلمان رشدی در هندوستان و پاکستان درگیری شد و از مردم کشتند و کلی ها کشته شدند مانند جریان این دفعه قرآن سوزی که در افغانستان کلی آدم کشته شد و ما در جریان بحرین که اتفاق افتاد از قبل از عید جنبش دانشجویی ما و دیگران به دنبال تعطیلات نوروزی و راهیان نور بوده دریغ از پیدا کردن ده نفر آدم برای محکوم کردن کشتار بحرین. باید امتحان نداشته باشیم، فوتبال نباشد و فرصت خالی باشد تا بتوانیم دانشجویان را جمع کنیم برای محکوم کردن.

در طول دو دهه گذشته این گونه تحرکات دولتی شد و الان هم که می خواهد خودجوش صورت بگیرد دوباره اختلاف است و این حرکات خودجوش که بعدها هم مؤید رهبری می شود در قصه غزه که ریختند در فرودگاه، کلی آدم آمدند و مسخره کردند که اگر غزه می خواهید تشریف ببرید بروید فرودگاه امام خمینی اینجا پرواز داخلی داریم اما همین حرکت حداقل پنج بار در فرمایشات رهبر انقلاب دیده می شود و آخرین بار نیز آقا در مشهد اعلام کردند که ما بر سر این گونه مسائل شوخی نداریم وجزء استراتژی ما است و اگر من می دانستم که جوانان ما بلاتکلیف نمی شوند در آن کشورها حکم می کردم که بروند.

این است که برخی از حرکات حتما نیاز به اذن ندارد همین که فهمیدیم که در راستای انقلاب و اسلام داریم حرکت می کنیم باید دست به کار بشویم مانند تسخیر لانه جاسوسی که امام بعد از تسخیر در جریان قرار گرفت و تائید کرد .

امام (ره) در ادامه پیامشان می فرمایند "و نتیجه‏ گیری کنند که چون بیان حکم خدا آثار و طبعاتی داشته است و بازار مشترک کشورهای غربی علیه ما موضع گرفته‏اند، پس باید خامی نکنیم و از کنار اهانت کنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مکتب بگذریم! خلاصۀ کلام اینکه ما باید بدون توجه به غرب حیله‏گر و شرق متجاوز و فارغ از دیپلماسی حاکم بر جهان در صدد تحقق فقه عملی اسلام برآییم و الاّ مادامی که فقه در کتابها و سینۀ علما مستور بماند، ضرری متوجه جهانخواران نیست و روحانیت تا در همۀ مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد، نمی‏تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای ادارۀ جامعه کافی نیست. " این دغدغه و دل نگرانی آقا روح الله است.

در خصوص تحولات اخیر ما کجای کار قرار داریم مگر می شود متصور شد که حکومتی بدتر از حکومت حسنی نامبارک بیاید سر کار، خبیث تر از این ملعون می تواند باشد. حضرت آقا می فرمایند یکی از دلایلی که این اتفاقات منطقه رخ داد خرد کردن نفسانیت و غرور ملت های مسلمان است .

تحلیلی بسیار ساده لوحانه است که بگویم که نباید کاری به کار تحولات اخیر نداشته باشیم همین دیروز که جناب آقای خاتمی در تجمع طلاب قم بیان کردند که عربستان ما به تو اعلام میکنیم که اگر دست از جنایت بر نداری و از بحرین بیرون نروید موقعیت خادم الحرمینی را از دست می دهی و عنوان خائن الحرمین به تو اتلاق خواهد شد بلافاصله بعد از آن وزارت خارجه برای از دست ندادن روابط اعلام کرد علی رغم اتفاقات به وجود آمده ما حاضر به تعامل با عربستان هستیم و آقایان ترس از آن دارند که حج عمره به هم بریزد و از برکت سالی یک بار حج عمره محروم بشوند.

در همین شرایط از پادشاه اردن دعوت می شود ، علی رغم علاقه ای که به آقای احمدی نژاد داریم و پشتیبان حرکت های انقلابی ایشان هستیم اما ما هم از دولت محترم این سوال را داریم که داستان دعوت از شاه اردن چیست؟ حرف ما با جناب آقای مشایی این است که آقا در این شرایط که همه گیر دادن به دولت و ما در حال دفاع از آن هستیم، شما سوتی هایی را می دهید که قابل دفاع نیست نه در انقلاب اسلامی و نه در هیچ جای دنیا قابل دفاع نیست . این که شما تحلیل دارید جریان عبدالله اردنی مانند جریان دیگر حاکمان عرب نیست و این پادشاهِ مادر و همسر، انگلیسی، فرق می کند، در گوش ما نمی رود . زخم های قدیمی ما برخی اش مصری است و برخی از آن اردنی. در راهیان نور کسی به شما این حرف ها را نمی زند، از دهنه فاو تا پیرانشهر هر یک دانه مین گوجه ای را برداری پشتش نوشته شده ساخت اردن ، برای شما گفتند که اولین لحظه ای که جنگ دارد شروع می شود ماشه را حسین اردنی می چکاند و تا سالها اعتقادش این بود که من اولین قهرمان عرب هستم که ماشه را علیه ایران چکاندم و کنار صدام ایستاده و این را می گوید .

وقتی که شاه ایران، حسین اردنی را دعوت می کرد و این فرد رامسر را از من و تو بهتر می شناسد و زیر دندانش مزه دختر ایرانی رفته و زیر جنازه اش فائزه شرکت می کند پسرش دوباره توسط این دولت حزب اللهی ما دعوت می شود . از آن بدتر در هر دو دهه اخیر سینه چاک می شد برای ارتباط با مصر و متاسفانه در دولت فعلی هم دیده می شد ، هر دو تا رئیس مجلس ما هم در دوره قبل و هم در دوره فعلی رفتند و دیدار کردند و همین جا اعلام می داریم که عزیزان این کارهای شما را نمی دانیم که از چیست؟ و این تحلیل های شما از کجا آمده؟ البته طبق نظر برخی از دولتمداران که در ابتدا بیان کردم بسیاری اعتقاد دارند که این تحرکات آمریکایی است .

ای کاش سازمان حج و زیارت ما یاد می گرفت که باید کاری کرد و جمله حضرت امام که می فرمایند انشاء الله در آینده انتقام خود را از آل سعود خواهیم گرفت را عمل می کرد و هنوز نتوانسته اند که یک سال حج را تحریم کنند . اصلا تحریم پیش کش کی جرأت می کنید که در رادیو تلویزیون این سخنان امام را بخوانید ، فرزندان من اصلاً نشنیده اند این فرمایشات امام را که می فرمایند : "اگر از جنایت های صدام بگذریم از آل سعود و جنایت هایش نخواهیم گذشت." همان مانور کشتار حجاج در مکه را در میدان التحریر و لولوء داریم می بینیم و همان مدل نظامی و آموزش ها را شاهد هستیم .

حالا کجای کار هستیم، فرامین حضرت امام که دو دهه فراموش شده بود و این که آقا روح الله فرمودند" راستی اگر بسیج جهانی مسلمین تشکیل شده بود، کسی جرأت اینهمه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوی رسول اللّه‏ ـ صلی‏اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ داشت؟" به فراموشی سپرده شده . روابط و سیاست و وزارت خارجه و دولت دستشان درد نکند. که البته آنها هم پشت سر شما معترضین اطلاعیه می دهند و تا موضع گیری نکنید و تجمع نکنید و آنها حرفی نمی زند .

نقش موثر شما در تحولات بین المللی چیست؟ یک روزی احمد متوسلیان بود و الان بین ما نیست اگر بود الان دوتا گردان برای اعزام به بحرین جمع کرده بود. قوای محمد رسول الله الان کجاست؟ سیستم های دولتی دارند کارهای خودشان را می کنند و هزاران محدودیت دارد، جنبش آزاد دانشجویی کجاست؟ سالهاست که کسی مدل جنگ نرم را بر اساس معادلات امام در نیاورده و فرمول درست نکرده. آن جورج سورس است که 190 قانون می نویسد اما پدر جنگ نرم آقا روح الله خمینی است که بر اساس قوانینی با کمترین خون ریزی انقلاب کرد نه کودتا، اگر بود سیستمی که انقلاب ما را فرموله می کرد و بر اساس تجربیات انقلاب فرمول داشتیم آن وقت اگر به دست مصری ها می رسید می فهمیدند که تولد انقلاب، سزارینی نمی شود و یک انقلاب رهبر می خواهد ایدئولوژی و استراتژیک و تشکیلات می خواهد نه انقلاب فیس بوکی .

اگر فرمایشات حضرت امام و رهبری را فرموله کرده بودیم و خومان انجام داده بودیم الان مصری ها و یمنی ها و ... می دانستند چگونه درست عمل کنند . جان کلام که باید پای کار باشیم، عرب ها و بحرینی ها را در ایران می بینیم ولی تا به حال در مورد انقلاب با آنها صحبت کردیم تا حالا با بسیج آشنایشان کردیم خیلی عقب هستیم باید بجنبیم که با این محکوم کردن ها کار تمام نمی شود و محکوم کردن خالی بدرد نمی خورد.

 

 

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
امثال این مین ها و بمب ها و موشک ها و فشنگ ها با مارک های مختلف و ساخت کشور های گوناگون در جنگ بسیار بوده است.
دیپلماسی ما بعد از جنگ دچار غرب زدگی شد.
این درد ها ره به که بگوئیم آقای هاشمی ؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
انتقام پیشکش ما... مسلمین به عمره نروید.
درآمد آل سعود از حج تبدیل به گلوله های سربی می شود در سینه های مبارزین حماس و حزب الله. ما هنوز زخم خورده تروریسم طالبانی هستیم که اصلی ترین حامی مالی اش همین آل سعود است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
تمدن غرب با تمام بدنه کارشن اش در خدمت جنبش سبز درآمد تا قدرت را در ایران منتقل کند اما جه شد..؟
حقا که خمینی پدر جنگ نرم بود که توانست با اتکا به نیروی ایمان احیاگر قلوب باشد و رژیم سیاسی طاغوت را به زیر کشد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
بازم به این سعید قاسمی...
لا اقل در مقام کلام از او بخاری بلند می شود. و وای بر ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
این عمار ؟
این احمد متوسلیان؟
این قوای محمد رسول الله؟
............................. مسلمان بپاخیز / برادرت کشته شد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
فرمول جنگ نرم امام و رهبری از کوچکترین شئون زندگی فردی گرفته تا بزرگترین مناسبات اجتماعی کنونی را بر هم می زند و بر اساس این فرمول جنگیدن دل شیر می خواهد... مرد حسینی و زن زینبی می خواهد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
احسنت به حاج سعید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
مراجع معظم هرچه سریعتر به مسئله حج عمره رسیدگی کنید و به داد شیعیان مظلوم دنیا برسید. تنها راه تعطیلی حج عمره، فتوای جمیع علماء بر تحریم است.
لعنه الله علی آل سعود و آل خلیفه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
مادون قرمز _ دید در تاریکی:
عجب نفس گرمی داره این حاج سعید!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
به خدا تا آخر عمرم این جنایات را از یاد نخواهم برد. روزی من را خواهید دید که انتقام برادران و خواهرانم را خواهم گرفت....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
تا اونجا که من یادم میاد کشور اردن صادر کننده معلم و مربی به کشور های عربی دور خلیج فارس بود .
بخاطر نداشتن نفت و ارز اوری این کار را میکرد و پیشرفت ( سواد اموزی کویت و دبی و عربستان ) بواسطه اردنی جماعت بود . ( گزارشات مطبوعات قدیم) . خوب وقتی اردن انگلیسی ضد شیعی عقده ای معلم این طیف عرب سلفی بشه نتیجه همین ضدیت زد ایرانی میشه . نه که شعار انگلیس تفرقه بنداز و حکومت کنه این سیاست توسط اردن القا و نیز بدلیل عقده اخراج هاشمی از موطن اصلی خودش عربستان در زمان لورنس و قرارداد ساکس . سیاستمداران اردنی با تاسی از متد های انگلیسی سعی در بر افروختن اتش نفاق بین عجم و عرب حجازی هستند . یعنی زهر خودشون را به 2 نژاد تخلیه میکنند .
-----------------
لذا چشم فتنه در صورت اردن قرار دارد .
اردن از بی هویت ترین کشورهای منطقه بلکه جعلی تر از اسرائیل است .
نوک فشار ما باید روی اردن متمرکز شود تا دامنه فعالیت اردن کمتر شود .
موفق باشید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
در ضمن اگر فرکانس یا لینک مستقیم شبکه المنار را دارید 1 گوشه رایمان بگذارید . در وب گشتم نبود .
تشکر.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
درود بر سعید قاسمی... امام کجایی ببینی که یا فرزندان رسول الله چه می کند و همه ساکتند...دلمان خون است از سکوت سران وفقط اکتفا به مواضع دیپلماسی....کجایندموحد دانشو متوسلیانو همت!!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
آقا شما را بخدا يك جنگ را بيندازيد خيلي هادلشان تنگ شده ازاينكه كنار بنشينند شعار جنگ جنگ راه بياندازند وچادر كمك به جبهه براي كاسبي درست كنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
اینها همان بسیجیان جهانی امام خمینی هستند. اما ما بسیجیان خمینی آیا جهانی شده ایم؟
فاین تذهبون رفقا؟
بحرین کربلاست و عطش لبیک دارد.
//هر که دارد هوس کرببلا بسم الله...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
تف بر تفاله های یهودی / ابن الحرام های سعودی / لعنت به تخم نحس سقیفه / سگ توله های آل خلیفه / بحرین سرزمین خدا خواه / محکم بگو علی ولی الله
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها