کد خبر: ۱۰۷۴۳
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۱۶ فروردين ۱۳۹۰
آیت‌الله صافی در پیامی خطاب به پادشاه عربستان از وی خواسته است که "برای اعاده اعتبار خود و برای دفاع از انسانیت، هرچه زودتر خاک بحرین را ترک نموده و از ملت مسلمان بحرین و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهی" کند.

به گزارش شبکه ایران، آیت‌الله صافی گلپایگانی در واکنش به کشتار مردم منطقه توسط حاکمان مستبد پیامی خطاب به ملک‌عبدالله پادشاه عربستان ارسال کرد.

وی در ابتدای پیام خود آورده است که "بر حسب سفارش خودتان که شما را به عنوان مَلِک نخوانند، شما را در این پیام نصیحت‌آمیز مخاطب قرار می‌دهم: برادر! شما اگر‌چه در شمار شش میلیارد بشر، یکی از این شمار بیشتر نیستید و مثل همه، یک فرد حساب می‌شوید ... اما آنچه به شما اعتبار و شما را مورد احترام قرار داده و چشم شش میلیارد مردم را به شما و رفتار و اعمال و سیاست‌ها و تصمیمات شما دوخته است و به جناب‏عالی موقعیت خاص بخشیده است، مدیریت سرزمین وحی و حرمین شریفین است که خود را عهده‌دار آن می‌دانید."

آیت‌الله صافی افزوده است: برای مسلمان آگاه و بیدار، رنج‌آور است که در حرمین، سیاست‌های مذهبی خاص برقرار باشد و با عالم وسیع اسلام با آن سیاست‌های کوته‌نظرانه و متحجرانه برخورد کنند و جای تأسف که ببیند در اوضاع سیاسی کشورهای اسلامی، سیاست‌های حکام حرمین، غرب‌گونه و آمریکاپسند باشد.

به گفته این مرجع تقلید "جای تأسف است که ببیند مسلمانانی که در برابر سلطه آمریکا و دفع وابستگان به آنها قیام می‌کنند، مغضوب حکام حرمین می‌شوند و افرادی مثل علی عبدالله صالح بیش از سی سال بدون هیچ مشروعیتی بر یمن حکومت داشته باشند و با اینکه وابستگی او به آمریکا معلوم است، مورد پشتیبانی شما باشد تا این‏همه مردم را در آنجا به خاک و خون بکشد و نهضت همگانی آنها را که بازگشت به اسلام و استقلال اسلامی است، در هم بکوبد."

وی همچنین به حوادث بحرین هم پرداخته و آورده است که "برای همه مسلمانان سؤال‌برانگیز است که حکام حرمین که باید به همه، به یک نظر نگاه کنند ولی در بحرین از استعباد و دیکتاتوری و فسق و فجور و خدمتگزاری آل خلیفه به اجانب حمایت کند و به آنجا نیروی نظامی بفرستند تا مسلمانان را که تظاهرات سالم دارند و استقلال‌خواه و اسلام‌طلب هستند، از صغیر و کبیر و زن و مرد، قتل‏عام نماید. هیچ مسلمانی از حاکمان حرمین این انتظار را ندارد."

آیت‌الله صافی در پایان از پادشاه عربستان خواسته است که "برای اعاده اعتبار خود و برای دفاع از انسانیت، هرچه زودتر خاک بحرین را ترک نموده و از ملت مسلمان بحرین و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهی" کند و سرنوشت آنان را به دست خودشان بسپارد و الّا بداند که " ان ربّک لبالمرصاد " دیر یا زود قهر خداوندی ظالمان را نابود خواهد کرد که خداوند قادر متعال می‌فرماید: "و من قتل مظلوماً‌ فقد جعلنا لولیه سلطاناً‌.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها