کد خبر: ۱۰۷۳۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۲۸ دی ۱۳۹۱
گزارش یک ارزیابی اطلاعاتی توسط یک منبع نزدیک به منایع امنیتی اسرائیل نشان میدهد که سازمان اطلاعاتی آمریکا اشراف کامل روی برنامه هسته ای و پیشرفت های امنیتی آن ندارد.
به گزارش رجانیوز، پایگاه دبکا نزدیک به منابع امنیتی اسرائیل با اشاره به سخنان لئون پانه‌تا وزیر دفاع آمریکا و مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در یک کنفرانس خبری مشترک در واشنگتن  که گفته اند اگر اسد تصمیم بگیرد از این سلاح‌ها استفاده کند، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانند از قبل از آن باخبر شوند یا از آن جلوگیری کنند استدلال می کند که اگر اطلاعات آمریکا نتواند پیشاپیش از حمله شیمیایی اسد باخبر شود چطور می‌خواهد از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران خبردار شود؟ جواب این است که نمی‌تواند!
 
 
پایگاه خبری و تحلیلی دبکا به یک گزارش 150 صفحه ای با عنوان "استراتژی خلع سلاح آمریکا در خاورمیانه ای در حال تغییر"  توسط دیوید آلبرایت، رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌المللی اشاره می کند و می نویسد آلبرایت  از افرادی است که مهلت برای دستیابی ایران به مقدار کافی از اورانیوم با درجه مناسب برای سلاح هسته‌ای را تا اواسط سال 2014 عنوان کرده و  باراک اوباما نیز به وضوح طبق همین پیش‌بینی برای دور دوم ریاست‌جمهوری خود آماده می‌شود.
 
دبکا می افزاید: آلبرایت برخلاف گفته‌های پیشین دولت آمریکا، معتقد است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانند از زمان شروع ساخت بمب هسته‌ای ایران باخبر شوند.
 
این پایگاه نزدیک به منابع امنیتی اسرائیل با اشاره به اینکه طبق این ارزیابی آمریکا و اسرائیل نمی توانند هیچ اقدام پیش‌دستانه‌ای نمی‌توان انجام بدهند می افزاید: اوباما هنوز امیدوار است با مذاکرات پنهانی با ایران و تحریم‌های شدید علیه این کشور بتواند از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.
 
در ادامه گزارش سایت دبکا با توجه به اظهارات نتانیاهو مبنی هزنیه کردن میلیاردها شکل – پول اسرائیل- برای آمادگی در مقابل تهدید ایران نتیجه گیری می کند که نخست وزیر اسرائیل از موج جدیدی در آمریکا – کوتاه آمدن آمریکا در قبال پرونده هسته ای ایران – خبر دارد که اینگونه اظهارنطر کرده است.
 
گفتنی است طبق ارزیابی های اطلاعاتی منتشر شده منابع امنیتی  آمریکا ایران تاکنون برای ساخت بمب هسته ای اقدامی نکرده ولی اسرائیلی ها مدعی هستند ایران در اوایل بهار و یا تابستان سال آینده ایران به بمب اتم دست پیدا خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها