کد خبر: ۱۰۶۹۶۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۰     ۲۶ دی ۱۳۹۱
در حال حاضر، حقوق بشر برای آمریکا و دولت اوباما به صورت دردسر لاینحلی در آمده که تا پیش از آن با تبلیغات رسانه ای، دستاویزی برای هجمه به ایران و کشورها و ملت های مستقل و عدالت طلب به کار گرفته می شد.
به گزارش 598 به نقل از رویداد؛ روزنامه آمریکایی سان فرانسیسکو کرونیکل (San Francisco Chronicle)نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران جهت گزینش رئیس جمهوری بعدی این کشور، حدود پنج ماه دیگر برگزار خواهد شد. اما رهبری این کشور از هم اکنون هشدارها برای ممانعت از هرگونه ناآرامی را تذکر داده است.
احتمالا سیاست ها براین است که رئیس جمهور انتخابی، طلیعه ای از یک شخصیت سیاسی نو باشد.
یکی از روسای جمهور پیشین ایران علی اکبر هاشمی رفسنجانی، با به راه اندازی مبحث "آیا ایران انتخابات آزاد برگزار می کند یا خیر؟" دست بر "روان و اعصاب" مناظره کنندگان اصلاح طلب و میانه رو گذاشته است.



رهبر ایران که در تمام امور کشور حرف فصل الخطاب را تعیین میکند، به اظهارات رفسنجانی پاسخ های داده است. طی هفته گذشته،آیت الله خامنه ای بیاناتی را مبنی بر آنکه به دشمنان ایران کمک نکنید، اظهار کرد. منظور وی از دشمنان " آمریکا، اسراییل و دیگر کشورهایی است که رعایت عدالت در انتخابات ایران را زیر سوال برده اند." 
اظهار احساسات شدید و پیش دستانه آیت الله خامنه ای و دیگر روحانیون حاکی از نگرانی ها درباره آینده انتخابات و احتمالا تبدیل شدن به بهانه ای برای بازشدن جای اعتراضات و انتقادات و بروز چالش های بی شمار بر سر اقتصاد ایران در اثر تحریم های غرب، افزایش تصاعدی تورم و ارزی که ارزش آن با بینی رو به پایین شیرجه است، می باشد.
هدف اصلی تکرار نشدن رخدادهای سال 2009 می باشد. در این سال کاندیداهای اصلاح طلب اجازه حضور در انتخابات را پیدا کردند و پس از آن یک شورش خیابانی غیرمنتظره ای را در به روی کارآوردن محمود احمدی نژاد ترتیب دادند.
بیش از یکسال است که سیاسیون در داخل به روی یکدیگر آب دهان پرتاب می کنند که موجبات حواس پرتی نظام حاکم از امور کشور را فراهم آورده است.
از دیگر تحولات داخلی ایران شکسته شدن پروتکل قدرت توسط احمدی نژاد بوده است. وی به گوش فرا ندادن به گزینه های مورد نظر رهبر برای تشکیل کابینه خود انجام داد. اما اقدامات احمدی نژاد به ضررش تمام شد.
میرجاودان فر تحلیلگر سیاسی متولد ایران که در اسراییل زندگی می کند، گفت: قیام های بیداری اسلامی مقامات ایرانی را به خاطر برخی علامات ناآرامی که با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر خود را نشان می دهد، در وضعیت هشدار قرار داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها