کد خبر: ۱۰۶۹۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۶ دی ۱۳۹۱
رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: اقتدار رهبری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها و مولفه‌های قدرت نرم نظام در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سهراب صلاحی ظهر امروز در نشست آموزشی جنگ نرم در بوشهر اظهار داشت: ایران اسلامی به وجود رهبری خردمند و شجاع به خود می‌بالد چرا که با تبعیت از منویات رهبری است که ایران اسلامی در مقابل تهدیدات غرب ایستاده است.

وی افزود: باید با تبعیت از رهبری و بصیرت در مقابل تهدیدات فشارهای کشورهای غربی و متحدان آنان که همیشه به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ایران هستند ایستادگی کنیم.

مولفه‌های قدرت نرم نظام اسلامی

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه به مهم‌ترین مولفه‌های قدرت نرم نظام اسلامی که مورد هجوم دشمن قرار گرفته است اشاره کرد و افزود: فرهنگ، پشتیبانی عمومی و مردمی از نظام و اقتدار رهبری از جمله این مولفه‌ها است و دشمن برای از بین بردن آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

این مقام مسئول گفت: هیچ کشور اسلامی ظرفیت نظام اسلامی ما را ندارد و مجموعه مولفه‌های قدرتی که در ایران اسلامی موجود هست در هیچ کدام از کشورهای اسلامی وجود ندارد.

وی ایران اسلامی را قدرت برتر منطقه‌ای و قدرت بالقوه بین‌المللی خواند و تصریح کرد: با تلاش و پشتکار باید این قدرت بالقوه را به فعلیت رساند.

صلاحی شرط اصلی تشکیل قدرت بین المللی را تبدیل ایران اسلامی به مرکزیت علمی جهان دانست و گفت: رفتن به این سمت و سو آسان نیست و نیاز به حضور جدی اساتید بسیجی در این عرصه دارد.

صلاحی افزود: دشمن ما سابقه دیرینه‌ای در کینه‌توزی علیه مسلمانان دارد و مربوط به آمریکا به تنهایی هم نیست چرا که یکی از مولفه‌های تمدن غرب اساسا آن است که برای کسی غیر از خودش اصالت قائل نیست.

نوک پیکان حمله دشمن به معنویت است

وی اضافه کرد: ایده اصلی آنان این بود که جهان باید آمریکایی شود و هیچ قدرتی در مقابل آمریکا نباید قد علم کند و به همین منظور حقوق سیاسی بین الملل را در جهت منافع خود طراحی کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: آنان می‌گفتند «برای اینکه هیچ قدرتی نتواند در مقابل آمریکا در آینده قد علم کند، باید حیاتی‌ترین مناطق دنیا تسخیر شود» و بر همین اساس تسخیر منطقه خاورمیانه به عنوان مرکز جهان اسلام در دستور کار آنان قرار گرفت. 

صلاحی با بیان اینکه نوک پیکان دشمن حمله به معنویت و اسلام و زدن ریشه اندیشه‌های دینی است، گفت: هدف اول جنگ آمریکا در عراق نابودی تمدن اسلامی بین النهرین بود چرا که این تمدن در جهان بی سابقه و بی نظیر است.

وی به چالش‌های جدی آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها آن است که آنان دیگر پیامی برای مردم دنیا ندارند و دستگاه‌های فکری آنان نیز برای تولید پیام، کاملا مایوس هستند چرا که موسسات آمریکایی معترف هستند که اکنون افکار 85 درصد از مردم منطقه بر علیه آمریکا است.

نقش اساتید بسیجی در جنگ نرم

وی گفت: انقلاب اسلامی با وقوع خود موضوع مهم تمدن سازی جدید اسلامی را مطرح کرد که باعث عکس‌العمل بسیار جدی حاکمان مستکبر شرق و غرب شد.

صلاحی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی برای جلوگیری از وقوع چنین مقوله‌ای که منافع آنان را به خطر می‌انداخت، جنگ تحمیلی را با پشتیبانی 52 کشور بر علیه ما به راه انداختند که پس از شکست در این جنگ برای سرنگونی این نظام به طراحی و اجرای جنگ نرم در داخل و خارج از کشور ما مبادرت ورزیدند.

وی نقش اساتید بسیجی در این نوع جنگ به عنوان افرادی که مسئولیت ساختن فکر انسانها را برعهده دارند بسیار مهم خواند و تصریح کرد: اگر این انسان که محصول تربیت اساتید است ضایع شد، جایگزینی برای آن پیدا نخواهد شد.

وی به دشمن شناسی، شناخت اهداف دشمن و رسالت دانشگاه‌ها در این نوع جنگ تمام عیار اشاره کرد و خاطرنشان کرد: داشتن آگاهی و اطلاعات کافی نسبت به این سه مسئله مهم برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن بسیار حائز اهمیت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها