کد خبر: ۱۰۶۸۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۶ دی ۱۳۹۱
یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کسانی انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند که می‌خواهند فرد مورد نظرشان از صندوق بیرون آید یا شورای نگهبان تأییدش کند.

حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه القای «آزاد نبودن انتخابات کمک به دشمن است»، اظهار داشت: آزاد بودن انتخابات طی انتخابات‌های گذشته را می‌توان این دانست که از درون هر گروه، گروه مخالف بیرون آمد؛ از دولت هاشمی دولت خاتمی و از دولت خاتمی هم احمدی‌نژاد روی کار آمد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه از دولت محافظه‌کار، مجلس هفتم اصولگرا بیرون آمد، تصریح‌کرد: اگر انتخابات بسته، حزبی و گروهی بود چطور مخالفان رأی می‌آوردند و اگر هر کس خود و گروهش می‌خواست روی کار آید و آزادی نبود چطور مخالفان پیروز می‌شدند.

*داعیه‌داران انتخابات آزاد چه کسانی هستند

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی مثل هاشمی و خاتمی که خود در انتخابات‌های گذشته رأی آورده‌اند، دم از انتخابات آزاد می‌زنند، افزود: احمدی‌نژاد هم به همین شکل است؛ کسانی داعیه انتخابات آزاد را دارند که خود از این صندوق‌ها بیرون آمدند.

نواب بر همین اساس به انگیزه‌های متفاوتی که این افراد ممکن است داشته باشند اشاره و تصریح‌کرد: کسانی انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند که می‌خواهند فرد مورد نظرشان از صندوق بیرون آید یا شورای نگهبان تأییدش کند چراکه در ذهنشان کسانی هستند که توقع دارند تأیید شوند از این رو از الان انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند.

*وظیفه خواص چیست

عضو جامعه روحانیت مبارز در عین حال فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را موجب اصلاح‌شدن فضا دانست و گفت: مقام معظم رهبری همواره دعوت به آرامش می‌کنند و اینکه نباید جو را ملتهب کرد از این رو باید مجموع فرمایشات رهبری را با یکدیگر سنجید.

وی در پایان به وظیفه خواص اشاره و خاطرنشان کرد: خواص باید هوشیار باشند و کلاه سرشان نرود چراکه معیار، قانون اساسی و فرمایشات رهبری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها