کد خبر: ۱۰۶۰۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۲۰ دی ۱۳۹۱
همسر رابرت لوینستون مامور ناپدید شده پلیس فدرال آمریکا عکس هایی از وی در لباس زندانیان گوانتانامو منتشر کرد و از دولت آمریکا خواست برای پیدا کردن سرنخی از محل نگهداری لوینستون به دولت ایران فشار بیشتری وارد کند.
به گزارش عصر ایران " کریستین لوینستون" همسر رابرت لوینستون که از سال 2007 بنا به ادعای دولت آمریکا در جزیره کیش ایران ناپدید شده است، روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا با اشاره به اینکه هدفش از انتشار عکس هایی که حدود دو سال پیش (آوریل 2011= اردیبهشت 1390) و از طریق ای میل، دریافت کرده بود توجه دادن افکار عمومی و دولت آمریکا به موضوع ناپدید شدن همسرش است، از دولت آمریکا خواست تا فشار بیشتری به ایران برای همکاری در یافتن سرنخی از محل اختفا و نگهداری همسرش وارد کند.

وی در این مصاحبه با اشاره به اینکه باور دارد همسرش زنده است ، گفت که تصاویری را که منتشر کرده است دو سال پیش از سوی ربایندگان همسرش به او ای میل شده اند.

در این عکس ها لوینستون در لباس زندانیان گوانتانامو دیده می شود . در هر یک از این عکس ها لوینستون بر روی لباسش تابلو نوشته ای متفاوت حمل می کند . در یکی از آنها نوشته است:" من در گوانتانامو هستم،آیا می دانید (گوانتانامو) کجاست ؟" و در عکس دیگر این نوشته دیده می شود :" این نتیجه سی سال خدمت به دولت آمریکا است." و  در عکس دیگر نوشته شده:" 4 سال گذشت .نمی توانید (مرا آزاد کنید) یا نمی خواهید؟"








 
 زندان گوانتانامو آمریکا زندانی معروف است که در دهه گذشته دولت آمریکا مرتکبان و مظنونان اقدامات تروریستی را بدون طی کردن فرایندهای حقوقی و قضایی در آنجا نگهداری کرده است و گزارش هایی مبنی بر انجام شکنجه بر روی زندانیان این زندان نیز مخابره شده است.

فاکس نیوز به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گفت که تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا معتقد اند دولت ایران در پشت قضیه ناپدید شدن لوینستون قرار دارد. این مقام آمریکایی انتشار 5عکس   و فیلم 54 دقیقه ای از لوینستون را شاهد این مدعا اعلام کرده است و افزوده است احتمالا این عکس ها و فیلم از سوی سرویس اطلاعاتی ایران تهیه شده است.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا که نخواسته نامش فاش شود به فاکس نیوز گفته است که تهیه این عکس ها و فیلم و کیفیت آنها و نیز نحوه انتقال آنها به دست خانواده لوینستون نشان می دهد که احتمالا یک سرویس اطلاعاتی مجرب در پشت این قضیه قرار دارد.

دولت ایران هر گونه اطلاع از محل اختفا و موضوع ناپدید شدن لوینستون را تکذیب کرده است ، ولی در عین حال مقامات دولتی ایران اعلام کرده اند در صورت دریافت اطلاعاتی از سوی آمریکا مبنی بر ناپدید شدن این افسر سابق اف بی آی در ایران این اطلاعات را مورد بررسی قرار می دهند.

رسانه های آمریکایی در تشریح ماجرای ناپدید شدن لوینستون گفته اند که وی در سال 2007 به عنوان یک کارآگاه خصوصی برای تحقیق در موضوع قاچاق سیگار وارد جزیره کیش ایران شده است و به یکباره ناپدید شده است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در مارس سال 2011 در اظهار نظری اعلام کرد که به باور او لوینستون در جایی در جنوب آسیا و از سوی تروریست ها و سازمان های تروریستی به گروگان گرفته شده است.

پس از این اظهارات رسانه های آمریکایی منظور وزیر خارجه آمریکا را تفسیر کرده و نوشتند از نظر کلینتون جنوب آسیا یعنی منطقه ای در افغانستان و پاکستان و گروه های تروریستی یعنی گروه هایی چون طالبان یا القاعده.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها