کد خبر: ۱۰۵۴۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۲۱ اسفند ۱۳۸۹
تحصن کنندگان در محوطه دانشگاه یمن تاکید کردند که نیروهای امنیتی بامداد امروز به آنها حمله کرده ، و علاوه بر شلیک گاز اشک آور، با گلوله های جنگی به سوی آنها تیراندازی کردند. در جریان این حمله یک نفر شهید و صدها تن دیگر مجروح شدند.
سومین تظاهرکننده یمنی در صنعا به دست نیروهای امنیتی به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع رسانه ای امروز اعلام کردند، جوانی که قصد داشت به تحصن کنندگان در دانشگاه صنعا ملحق شود، به دست یک تک تیرانداز به شهادت رسید.

صبح امروز نیروهای امنیتی با حمله به تحصن کنندگانی که در صنعا در حال خواندن نماز صبح بودند، یک نفر از آنها را به شهادت رساندند.

تحصن کنندگان در محوطه دانشگاه یمن تاکید کردند که نیروهای امنیتی بامداد امروز به آنها حمله کرده ، و علاوه بر شلیک گاز اشک آور، با گلوله های جنگی به سوی آنها تیراندازی کردند. در جریان این حمله یک نفر شهید و صدها تن دیگر مجروح شدند.

همچنین در حمله نیروهای امنیتی به تجمع اعتراض آمیزی در منطقه "المکلا" در جنوب شرقی یمن، یک دانش آموز به شهادت رسید.

سلمان سامعی عضو پارلمان یمن گفت: علی عبدالله صالح صبح امروز (شنبه)با چراغ سبز آمریکا مرتکب جنایت علیه نمازگزاران متحصن و تظاهرکنندگان در میدان التغییر شد و آنها را به گلوله بست.

 عضو پارلمان یمن در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: جنایت هایی که رژیم یمن امروز مرتکب شد، پس از سخنان مقامات آمریکایی صورت گرفت که در آن به استفاده از خشونت و زور علیه شهروندان چراغ سبز نشان دادند.

 وی از آمریکا خواست، موضع خود را به جای حمایت از دیکتاتور یمن در جهت حمایت از مردم تغییر دهد.

 السامعی افزود: سازمان های بین المللی نیز باید از مردم ستم کشیده یمن حمایت کنند.

 عضو پارلمان یمن خطاب به آمریکا و غرب گفت: منافع این کشورها در آینده به نوع رفتار و تعامل آنها با مردم یمن رقم خواهد خورد از این رو باید مواضع خود را در جهت حمایت از مردم و نه جنایتکاران تغییر بدهند.

 السامعی تصریح کرد: اوضاع یمن در حال بدتر شدن و سوق یافتن به سوی آتش افروزی و جنگ داخلی است، زیرا رژیم با ارتکاب جنایت در صنعاء و تعز به سمت خشونت پیش می رود.

 وی افزود: به نظر می رسد که عبدالله صالح دیکتاتور یمن قصد ندارد از قدرت کناره گیری مرگ اینکه کشور را به آتش بکشد.

 السامعی در عین حال تاکید کرد: پیش از این که عبدالله صالح بخواهد کشور را به آتش بکشد، مردم او را سرنگون خواهند کرد و کسانی که مردم را می کشند محاکمه و مجازات خواهند شد.

 وی افزود: رژیم حاکم همه برگه های خود را از دست داده و چهره واقعی خود را نمایان کرده است.

 السامعی گفت: اکنون مردم نه تنها برکناری علی عبدالله صالح ، بلکه محاکمه او و نظامیانی را خواستارند که به طرف مردم آتش گشودند و با خودرو مردم را در میدان التغییر صنعاء زیرگرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها