کد خبر: ۱۰۴۸۱۳
زمان انتشار: ۲۲:۰۶     ۱۵ دی ۱۳۹۱
دبیرکل جنبش آزادگان بحرین تاکید کرد سال جدید میلادی با حرکت انقلابی مردم بحرین به دعوت ائتلاف ۱۴فوریه آغاز شد و رژیم سعودی دیگر نخواهد توانست همتای بحرینی خود را از بحران نجات دهد.

به گزارش فارس، سعیدالشهابی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: سال جدید میلادی با جنبش انقلابی مردم بحرین شروع شد که به دعوت ائتلاف 14 فوریه صورت گرفت و در آن همه نیروها و احزاب شرکت کردند.

وی گفت: غرب و افکار عمومی آن از تداوم حمایت بی قید و شرط آمریکا و انگلیس از رژیم بحرین خسته شده است؛ رژیمی که روزها و ماه‌ها ثابت کرده است قادر به اصلاح خویش نیست و نمی‌تواند به تعهداتش پایبند باشد.

الشهابی تصریح کرد: این اشتباه است که آمریکا به عربستان نقشی منطقه‌ای فراتر از توانش بدهد زیرا رژیم سعودی یک رژیم باثبات نیست و ریاض طرح روشنی برای محافظت از خود ندارد چه برسد به اینکه خواسته باشد از رژیم‌های دیگر محافظت کند.

وی افزود: رژیم سعودی در داخل با اعتراضات مختلف دسته و پنجه نرم می‌کند که این اعتراضات گاهی در منطقه الشرقیه، گاهی در ریاض و گاهی نیز در الجوب شعله‌ور می‌شود و علت این اعتراضات نیز سیاست‌های اشتباهی است که در جریان آن ده‌ها هزار نفر از شهروندان سعودی بدون محاکمه زندانی شده‌اند.

الشهابی اظهار داشت: بیش از 80 سال از عمر رژیم آل سعود می‌گذرد و سران سعودی نتوانسته‌اند این رژیم را همپای خواسته‌ها و مطالبات مردم عربستان به روز کرده و متحول کنند.

دبیرکل جنبش آزادگان بحرین گفت: عربستان سعودی با این که کشورثروتمند نفتی است اما این پول‌ها برای توسعه کشور بکار نمی رود بلکه به جیب شاهزادگان سرازیر می شود تا آنها برای جلوگیری از سرنگونی رژیم سعودی حمایت کشورهای دیگر را بخرند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم آل خلیفه در بحرین نیز برمبنای سرکوب، گمراه سازی و حمایت نظامی سعودی استوار است که از دو سال پیش مانع از سرنگونی آل خلیفه شده است اما رژیم سعودی نخواهد توانست رژیم آل خلیفه را نجات دهد زیرا ملت بحرین تصمیم گرفته است که این رژیم را سرنگون و نظام مورد نظر خود را روی کار بیاورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها